خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آغاز رزمایش مشترک عربستان و آمریکا

رزمایش مشترک با نام ” فرمانده غیور ۲۰۱۹” با حضور نیروهای زمینی عربستان و آمریکا روز یکشنبه در مرکز تمرین اصلی شهرک نظامی “ملک خالد” در شمال عربستان آغاز شد و این رزمایش به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، سرتیپ صالح بن احمد الزهرانی، فرمانده منطقه شمالی عربستان به خبرگزاری رسمی این کشور (واس) خاطرنشان کرد: این رزمایش در امتداد تمرین‌های مشترک میان نیروهای زمینی دو کشور برگزار می‌شود.

الزهرانی تصریح کرد: هدف از این رزمایش تقویت همکاری نظامی مشترک میان دو کشور و تبادل مهارت‌ها و مفاهیم و همچنین بالا بردن سطح آمادگی برای مقابله با تهدیدهای منطقه‌ای است.

این تمرین مشترک دو هفته ادامه خواهد داشت و در جریان آن تعدادی ماموریت آموزشی در محیط عملیات نظامی متعارف و غیرمتعارف برگزار می‌شوند.

محمد بن محسن السنانی، مدیر تمرینات نظامی نیز گفت، این تمرین‌های مشترک بر آموزش در زمینه برنامه‌ریزی، ‌هماهنگی برای انجام تمرین‌های مراکز فرماندهی در یگان توپخانه‌ای و جهت کسب مهارت‌ها و تبادل کارشناسی‌ها بین دو کشور در سایه همکاری مستحکم با طرف آمریکایی در تمام زمینه‌ها به خصوص تمرین نظامی است.

از سوی دیگر، یک منبع سعودی اعلام کرد: عربستان و امارات به طور فوری کشتی حامل کود به سودان خواهند فرستاد.

این منبع تصریح کرد: این کشتی به زودی از بندر “الجبیل” عربستان به بندر “پورتسودان” واقع در سودان به منظور نجات زمین‌های کشاورزی در این کشور خواهد رفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا