خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«مهمترین جنگ آمریکا علیه ایران جنگ روانی است»

الیاس حضرتی، نماینده مجلس و مدیر مسوول روزنامه اعتماد در گفت و گو با اعتدال با اشاره به جنگ رسانه ای آمریکا و راهکار مقابله با آن، گفت: جنگ اصلی آمریکا با ما جنگ نظامی، سیاسی و اقتصادی نیست، البته تمامی این جنگ ها وجود دارد اما مهمتر از همه این جنگ ها جنگ روانی است که از طریق جنگ رسانه ای توپخانه های آن کار می کند. برای مقابله با جنگ روانی که دشمن ما طراحی و بر روی آن سرمایه گذاری کرده باید چند اقدام انجام داد و اولین کار این است که رابطه مان را با مردم باز تعریف کنیم.

وی ادامه داد: مردم به دلیل نا ملایمات، نا صداقتی ها و اینکه ما مسئولین با مردم شفاف گفت و گو نمی کنیم و مشکلات، زحمات و تلاشهایمان را به آن ها نمی گوییم، گلایه دارند. در حال حاضر هم منعکس کردن مشکلات و تلاش ها بر اساس روال سنتی نیست که کسی در نماز جمعه سخنرانی کند و بیلان کاری بدهد.

این نماینده مجلس در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر مسایل بسیار فنی تر ازگذشته شده است و نیاز به کارگردانی دقیق تر و تدوین ویژه و طراحی هنری ویژه دارد. رسانه ها بسیار گسترده هستند و موضوع ارتباط با مردم پیجیده شده است. بنابراین حکومت باید در تنظیم روابطش با مردم از تمام ابزارها و امکانات جدید بهره مند شود و بتواند از تمام ظرفیت صاحب نظران استفاده کند که چگونه مسایل را با مردم در میان بگذارد.

حضرتی با تاکید بر لزوم عملیاتی شدن وعده هایی که مسئولین به مردم می دهند، گفت: اگر حکومت قول و وعده ای به مردم داده است باید حتما بر آن وعده وفادار باشد، اینگونه نباشد که کسی که می خواهد رییس جمهور باشد وعده ای بدهد اما مجموعه ارکان حکومت دست به دست بدهند و نگذارند که این وعده عملی شود و فکر کنند که خیلی هنر کرده اند. یا اینکه وزیر برنامه ای ارائه کرده و مجلس هم تصویب کند اما همین مجلس در اجرا مانع ایجاد کند و یا وزیر برای اینکه بخواهد رای بیاورد وعده تو خالی بدهد.

او افزود: اهمیت قائل شدن برای افکار عمومی اولین گام برای مقابله با جنگ رسانه ای آمریکا است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، به دومین اقدامی که باید در جهت مقابله با جنگ رسانه ای دشمن انجام داد اشاره کرد و گفت: باید آسیب شناسی در خصوص رسانه های داخلی داشته باشیم و ارزیابی کنیم که وضعیت رسانه ها به چه شکل است و آیا این نظام نیاز به رسانه های مختلف دارد یا ندارد. در اینکه روزنامه نگاران قابل، با تجربه و قویتر از روزنامه نگاران اروپایی داریم، شکی وجود ندارد.

او ادامه اد: در اینکه امکانات و افراد نابغه ای در سطح سردبیری و مدیر مسئولی داریم هم شکی وجود ندارد همچنین ما افرادی داریم که می توانند در حوزه رسانه سرمایه گذاری کنند اما آنچه در این میان حلقه مفقوده است امنیت روزنامه نگار، سردبیر و سرمایه گذار است.

حضرتی تاکید کرد: باید ثبات و پشتوانه عمیقی برای رسانه هایمان ایجاد کنیم و به آنها بگوییم نقد را از ما نمایندگان آغاز کنید و هر اندازه که می خواهید نقد منصفانه و در یک فضای دوستانه داشته باشید. در تعریف منافع و مصالح ملی می توان  به نقطه مشترکی رسید و در  5 خط در خصوص مصالح ملی تاکید کرد و بگوییم بجز این موارد آزاد هستید که با وجدان و اخلاق نقد کنید.

به گفته این نماینده مجلس باید در بخش رسانه سرمایه گذاری کنیم اما این کار را نکردیم و می توان گفت در این زمینه در نقطه صفر هستیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا