خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سفر امیرعبداللهیان به سوریه

«حسین امیرعبداللهیان»، دستیار رییس مجلس با وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، حسین امیر عبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان در امور بین‌الملل با ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه دیدار و دو طرف در رابطه با روابط استراتژیک میان دو کشور و اهمیت گسترش و تداوم آن بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین دو طرف در رابطه با آخرین تحولات منطقه و راه‌های مبارزه با چالش‌های مشترک از جمله تحریم‌های آمریکا علیه دو ملت ایران و سوریه که به منظور تحقق اهداف رژیم صهیونیستی است و نوعی تروریسم اقتصادی به شمار می‌رود، گفت‌وگو کردند.

وزیر خارجه سوریه در این دیدار ضمن تقدیر از ملت و دولت ایران در حمایت از سوریه در جنگ با تروریسم و دیگر مسائل گفت که پیروزهایی که در سوریه محقق شد هم برای سوریه است و هم برای هم پیمانان آن.

از سوی دیگر امیرعبداللهیان ضمن تبریک پیروزهای سیاسی و میدانی سوریه به ریاست بشار اسد گفت که روابط ایران و سوریه روابطی ریشه‌دار است و این دو کشور در یک صف قرار دارند و توطئه‌های دشمنان علیه این دو کشور تنها انسجام دو ملت برای دفاع از حقوق خود را بیشتر می‌کند.

بر اساس این گزارش در این دیدار فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه و دیگر مسئولان ایرانی و سوری حضور داشتند.

به گزارش ایسنا، امیر عبداللهیان پیش از این با بشار اسد نیز دیدار و گفت وگو کرد.

امیر عبداللهیان در این دیدار بشار اسد را از آخرین تحولات مساله هسته‌ای ایران و سیاست جمهوری اسلامی ایران در “دفاع از ملت خود در برابر سیاست‌های خصمانه آمریکا” مطلع کرد.

از سوی دیگر، بشار اسد بر حمایت سوریه از ملت ایران در برابر اقدامات غیرقانونی آمریکا تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف درباره روابط دوجانبه ایران و سوریه و همچنین آخرین تحولات جنگ سوریه با تروریست‌ها و اوضاع منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا