خرید تور تابستان ایران بوم گردی

از تارانتینو چه خبر خانم سحر قریشی؟!

روزنامه‌ی شهروند نوشت: باور کنید این یک خبر است نه شایعه. قرار است سحر قریشی نخستین فیلمش را کارگردانی کند. خبری از زبان خود ‏جناب کارگردان؛ که از همان روزی هم که رسانه‌ای شده، حتی یک آن از بین ترند‌های فضای مجازی خارج نشده است.

انگار ‏کارگردان شدن سحر خانم قریشی که همین چند وقت پیش در گفتگو با رضا رشیدپور سوتی داده و فرانسیس فورد کاپولا و کوئنتین ‏تارانتینو را نشناخته بود، چنان به مذاق مخاطبان خوش آمده که نمی‌خواهند حتی لحظه‌ای هم لذت نشر و بازنشر آن را از دست ‏بدهند. برای همین هم هست که فضای مجازی پر است از کامنت‌ها و پست‌هایی درباره فیلمسازی خانم سحر قریشی: «شما رو ‏دعوت می‌کنم به دیدن نابغه سینمای ایران.

وقتی امثال تقوایی و بیضایی ممنوع‌الکار هستند نباید تعجب کرد واقعا»، «سحر قریشی ‏کاپولا رو نمی‌شناسه، حالا می‌خواد فیلم بسازه، خب نباید در این سینما رو به قول احمد ‏نجفی تخته کرد؟» یا این‌یکی: «اونی که نه تارانتینو می‌شناسه نه کاپولا نه مارلون براندو نه ال‌پاچینو کیه؟ کارگردان خوش آتیه ‏سینمای ایران: سحر قریشی!»

ماجرا این بود که ‏‎ ‎سحر قریشی در گفتگو با ویکی سینما از کارگردانی نخستین فیلم خود خبر داده و در کنار آن اخبار دیگری را هم ‏رسانه‌ای کرده بود، ازجمله این‌که «قرار بود سحر قریشی در برادرجان بازی کند» یا «چک‌های رقص روی شیشه برگشت ‏خورده» یا این‌یکی: «در پروژه رقص روی شیشه ٢٨‌میلیارد گم شده است.».

اما خبرسازی سحر قریشی منحصر به این اخبار نبود و علاوه بر این‌ها، این بازیگر با لباس جالب و سیاه‌رنگ خود که به‌گفته ‏برخی کاربران «یادآور جک اسپارو در دزدان دریایی کارائیبی بود» و به‌گفته برخی دیگر «شبیه نامزد علی‌بابا» در فضای ‏مجازی عکس‌العمل‌هایی را موجب شد. ازجمله نظر کاربری که درباره عکس قریشی گفته بود: «پس شمشیرت کو؟» یا آن‌یکی که نوشته بود: «تیپ جدید سحر قریشی منو یاد ‏سندباد می‌ندازه؛ فقط شیلا رو کم داره که رو شانه‌هاش بشینه.».

اما فارغ از تمام این مسائل؛ عده‌ای هم به این نکته اشاره کرده بودند که فیلم‌ساختن سحر قریشی یا هر کس دیگر اتفاق چندان دور ‏از ذهنی هم نیست و در سینمایی که مهمترین کار یک کارگردان جلب نظر سرمایه‌گذار است، سحر قریشی هم می‌تواند فیلم بسازد ‏و «تازه مگر او چه کم از سیامک اطلسی، حامد کلاهداری، ماشاءالله شاهمرادی، اسماعیل سلطانیان، سید جواد‌هاشمی، شاهد ‏احمدلو، بهزاد بهزادپور، سهیلا گلستانی یا مهشید افشارزاده دارد که پیش از او فیلم ساخته‌اند؟» ‏

بله؛ در سینمای ایران کارگردانان زیادی با سابقه بازیگری وجود دارند، کارگردانانی، چون نیکی کریمی، شهاب حسینی، مهدی ‏فخیم‌زاده، مجید مجیدی، فرامرز قریبیان و ایرج قادری. در این میان کارگردانانی هم هستند که در قیاس با این تعداد از موقعیت ‏کمتر تثبیت‌شده‌تری در سینما بهره‌مند بوده‌اند (همان‌ها که در بالا نامشان آمد) و حالا می‌توان سحر قریشی را نیز در کنار آن‌ها ‏گذاشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. واقعا این مدل فحش نامه گار کردن فاصله خیلی زیادی با کف استانداردهای خبرنویسی داره…این خبر در سطح این خبرگزاری نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا