خرید تور تابستان ایران بوم گردی

میرلوحی:مانع سخنرانی احمدی نژاد شدن بازتابش را بیشتر می‌کند

محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور سابق ایران قرار بود روز شنبه 22 تیرماه در ایوان خانه‌ای در روستای رودبست بابلسر برای مردم این منطقه سخنرانی کند، رییس اوقاف و بخشدار در ورودی مسجد جامع را بست و احمدی‌نژاد بیرون از این مسجد سخنرانی کرد. محمود میرلوحی، عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و فعال سیاسی اصلاح طلب در این مورد می‌گوید: باید جریان‌های سیاسی آستانه‌ی تحمل خود را بالاتر ببرند و  این را بدانیم با مانع شدن از سخنرانی فردی اتفاقاً باعث انعکاس بیشتر صحبت‌های او می‌شویم.

میرلوحی: اصلاحات باید مثل سال 76 عمل کندمحمود میرلوحی درباره‌ی این موضوع به انصاف نیوز گفت: هرچند در زمان اصلاحات برای بهبود وضعیت احزاب، ان‌جی‌اوها و فضای گفت‌وگو تلاش شد و شرایط مساعدی داشت شکل می‌گرفت، اما در زمان احمدی‌نژاد ما یک برگشت به عقبی داشتیم؛ البته اساساً مانع شدن از سخن گفتن افراد -حالا هرکسی با هر ویژگی که دارد- مورد تأیید نیست.

وی افزود: سال‌ها یک جریانی از این قبیل کارها انجام می‌داد و برای جریان اصلاحات مانع تراشی می‎کردند. سوابق مفصلی را در این زمینه در قم و ورامین داریم. باید یک مقداری ظرفیت و آستانه‌ی تحمل خودمان را بالاتر ببریم که با سخن گفتن یک نفر -چه موافق چه مخالف- فکر نکنیم آسیبی می‌بینیم؛ اتفاقاً وقتی مانع کسی می‌شویم که صحبتی کند بازتاب بیشتری خواهد داشت.

مثلاً آقای احمدی نژاد چه می‌خواست بگوید؟ حالا دوبرابر همان حرف‌ها را می‌زند و انعکاس آن هم دوبرابر می‌شود، اساساً منع کردن نمی‌تواند مورد تأیید باشد. بر چه اساس و با چه چارچوبی مانع سخنرانی او می‌شوند؟ یک زمانی مقام‌های‌ امنیتی مانع می‌شدند که آن را هم تأیید نمی‌کنیم. اخیراً هم در رشت از سخنرانی خانم آذر منصوری جلوگیری شد و برای آقای شکوری راد در زاهدان هم همین اتفاق افتاد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: متاسفانه داستان‌ها‌ کم نیست، در گذشته شورای تامین‌ها بویژه در دولت آقای احمدی نژاد با نیروهای امنیتی و فرمانداری‌ها هماهنگ بودند و از این قبیل کارها را بیشتر می‌کردند. الان چون دولت حمایت نمی‌کند، بنابراین بین دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی خارج از شورای تأمین این اتفاق‌ها‌ می‌افتد.

او در پایان تاکید کرد: باید بپذیریم مانع سخن گفتن کسی شدن، آن هم در فضای دیجیتال فعلی و امکاناتی که وجود دارد باعث انتقال پیام و بازتاب بیشتر آن سخنان می‌شود، یک زمانی می‌خواستند سخنرانی آقای موسوی لاری را در ورامین برهم بزنند و بعد از آن، آقای لاری به گرگان رفتند و دوتا سخنرانی مفصل داشتند اما بازتاب نداشت اما در ورامین بسیار حاشیه‌ساز شد و بازتاب پیدا کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا