خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در حراست وزارت نفت چه خبر است؟

در پی انتقاد صریح بیژن زنگنه وزیر نفت به حراست این وزارتخانه، سایتی به نام نفت نیوز با حمله‌ی شدید به او نوشت: «اظهارات زنگنه و کانال آمد نیوز درباره دزدیدن نفت توسط یکی از روسای حراست نفت دروغ محض است».

به گزارش انصاف نیوز، بیژن زنگنه وزیر نفت سه روز پیش در جلسه‌ی هم‌اندیشی کارگروه ارتقای سلامت اداری و مبارزه با مفاسد اقتصادی و هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان وزارت نفت در سخنان درباره‌ی مبارزه با فساد با بیان اینکه « متاسفانه حرام‌خواری زیاد شده و باید حرام‌خوار‌ها را ترساند و مانند صاعقه بر سر آن‌ها فرود بیاییم»، از حراست این وزارتخانه هم انتقاد شدیدی کرد.

او گفت: «حراست که الحمدالله هیچ کاری نمی‌کند در این مسایل. رحمت للعالمین است. در حالی که اینجا ما رحمت للعالمین نیستیم، اینجا ما موضع نکال و نقمت [مجازات و انتقام] است نه موضع عفو و رحمت. ما اینجا موضع‌مان باید شدت باشد با فاسد. در حالی که یم مورد درنمی‌آورد حراست. نه تنها حراست اینجا؛ در تمام صنعت اینها ظاهرا با هم نان قرض می‌دهند و هیچ کاری نمی‌کنند. یعنی این به آن، آن به این، یعنی هیچی، حتی یک مورد فساد هم درنمی‌آید. بعضی وقت‌ها رییس خود حراست هم می‌بینی …. یک جایی داشتیم که اخیرا برکنار شد، خودش هم نفت دزدی می‌کرد. یعنی دیگر رفته بودند زمین را کنده بودند، در پنج – شش متری، از لوله‌ی اصلی نفت سوراخ کرده بودند و نفت برمی‌داشتند. به هر حال باید با اینها برخورد کرد؛ اگر هم می‌گویند که «نه، ما شدت داریم»، خب ببینیم از این به بعد. چون من واقعا می‌خواهم که با اینها برخورد شود».

حمله‌ی یک سایت به وزیر

سایت نفت نیوز در واکنش به این سخنان صریح زنگنه، نوشت:

«بر اساس بررسی های بعمل آمده توسط نفت نیوز، تاکنون هیچ‌کدام از روسای حراست در وزارت نفت تحت عنوان سرقت نفت با حفر تونل در محاکم قضایی پرونده نداشته و محکوم نشده است.

بعد از اظهارات کذب آقای زنگنه، کانال دروغ پراکن “آمدنیوز” هم مصداق فرد مورد اشاره وزیر نفت را آقای مهدی زاده رییس اسبق حراست فلات قاره معرفی کرد که جهت اطلاع مخاطبان محترم وی در آبان سال 93 از این سمت جابجا شد و تحت عنوان مجری پروژه میدان نفتی رشادت مشغول به کار است.

آقای مهدی زاده هم هیچگونه پرونده‌ی تخلفی در محاکم قضایی و سیستم های نظارتی نفت ندارد.

اگر دروغ کانال “آمد نیوز” را بپذیریم که این اتفاق مورد ادعای آقای زنگنه در فلات قاره پیش آمد باز هم گردانندگان مغرض این کانال بیش از پیش رو سیاه می‌شوند چرا که حوزه فعالیت فلات قاره فقط در دریاست و خطوط لوله‌ای در خشکی ندارد که رییس حراست آن برای دزدیدن نفت تونل پنج متری حفر نماید!

اما واقعیت خبر مورد اشاره آقای زنگنه این است که بر اساس مستندات موجود در نفت نیوز حراست نفت مخصوصاً طی سال های 97 تا 98 تاکنون دهها مورد از انشعابات غیر مجاز نفتی را در مناطق مختلف جنوب بویژه خطوط لوله شرکت نفت و گاز کارون کشف و با کمک نیروی انتظامی و دستور قضایی اقدام به پلمپ کارگاه و معرفی متخلفان به دادگاه نموده است.

نفت‌خواران با انشعاب‌گیری غیر ایمن از خطوط لوله جریانی نفت آنها را در استخرهای ایجاد شده ذخیره سازی کرده و به کارخانجات قیر سازی می‌فروختند.

با این توضیحات به نظر می‌رسد خشم و عصبانیت آقای زنگنه از حراست نفت منشاء دیگری داشته باشد!

نیروهای خدوم و انقلابی این سازمان تا کنون در کشف دستگاههای پوز و … در دفتر جناب مهندس زنگنه، اختلاس نفت و گاز پارس، بهداشت و درمان صنعت نفت، IT  نفت، مدیریت اکتشاف و … نقش بسزایی در همکاری با دیگر نهادهای نظارتی و ضابطین قوه قضاییه داشتند.

با فرض صحت ادعای آقای زنگنه – خوب است بدانید تا کنون سابقه نداشته یک وزیر بخاطر تخلف احتمالی یک رییس جزء در زیر مجموعه‌ی یکی از سازمان‌های خود عملکرد تمام این سازمان را زیر سوال برده و آن را متهم به همکاری یا حداقل سکوت در برابر مجرمان نماید!

فعلاً آقای زنگنه و “آمد نیوز” در این مساله موضع مشترک دارند! ولی هر دو منبع این خبر کذب متوجه باشند که مخاطبان آنها همه عوام نیستند! آخر کدام رییس حراست عاقلی – با فرض آلوده بودن – می‌آید برای دزدی کردن تونل حفر کرده و با تانکر نفت بدزدد! مستندات این خبر در نفت نیوز موجود است.»

توصیه به عذرخواهی!

کانال تلگرامی این سایت هم با بازنشر فیلم گفته‌های آقای زنگنه، نوشت: «توصیه‌ی دوستانه‌ی نفت نیوز به مهندس زنگنه برای عذرخواهی بخاطر این اظهارات نسنجیده درباره همکاران محترم حراست صنعت نفت. عملکرد ضد فساد حراست نفت مخصوصا طی چند ماه اخیر در همکاری با نهادهای امنیتی برای کشف دستگاه های پوز، دلار، شمش طلا و اختلاس های مختلف جای تقدیر و تشکر دارد».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. زنگنه هم نگفت که این حراستی محترم به قوه قضائیه معرفی شده است که محکوم شده باشد ، مگر مسئول حراست را میشود تعقیب قضایی کرد !

    1
    2
    1. آقای وزیر ایکاش خودتان را اصلاح کنید که همه به شما فحش ندهند .مگر نه اینکه شما حراست نفت را سازمان خدماتی اعلام کردید نه عملیاتی !!پس وقتی حراست نفت عملیاتی نیست توقع شما ازحراست بی مورد میباشد.واقعا متاسفم

      4
      1
  2. قطعا” گفته های وزیر نفت صحیح است ، اینکه فردی در قوه قضایی پرونده ندارد مبین بی گناهی وی نیست . فساد سیستماتیک ریشه هایش تا لایه های فوقانی نظام پیش رفته است وقتی معاون اجرایی قوه قضایی تا خرخره در فساد فرو رفته است ، قوه ی که مستقیما” وظیفه مبارزه با فساد را به عهده دارد نشان دهند عمق فساد را دارد . فساد وقتی در قوه قضایی یک کشور اینچنین فرا گیر میشود باید فاتحه کشور را خواند ‌

  3. با سلام . اینکه واقعا یک نفر حراستی و در سطح وزارت این کارو کرده باشه یا نه رو فقط خدا میدونه ولی اگه واقعا این کارو کرده پس چرا دادگاهیش نکردن چرا اسمشو اعلام نکردن چرا سکوت کردن ؟ کسی که دزدی میکنه مگه نباید مجازات بشه ؟ پس ما که هی اسم اسلام رو به یدک میکشیم اینجوری میخواییم اسلامی باشیم . مگه توی اسلام مجازات دزد معلوم نیست پس چرا سکوت . حراست که از اقای زنگنه راجع به دستگاه کارتخوان دفاع کرد پس چی شده جریان چی بوده ؟ آقای زنگنه چه هدفی داشته ؟ الله اعلم . فقط خدا به داد مملکت برسه . انشالله که هر کی حق مردم و بیت المال رو میخوره و دزدی میکنه هر چه زودتر به زمین گرم بشینه و رسوا شه . واقعا دیگه دزدی برا ما عادی شده طوری که دیگه گناه برای ما حساب نمیشه . حساب آخرتو چکار میکنین نامردا؟ ای خدا برس به داد این مردم فقیر . الهی آمین .

    1. زنگنه دروغگویی بیش نیست قطعا و با اطمینان میگم تاریخ دست این خیانت کار رو رومیکنه

  4. سلام وخسته نباشید خدمت وزیر نفت درسیستان وبلوچستان کارتا های شهرستان کدینگ هست ولی کارتا های موتوری پلاک خراسان رضوی کدینگ نیست یه آقای ۵سال پیش موتور فروشی مشهد داشته هر چه موتور تو یه مدت فروخته کارت سوخت انها رونداده الان ۷۰۰تا کارت موتوری پلاک مشهد خراسان رضوی درجایگاه سه راهی نگور بریس چابهار کارتا روخالی میکنه کارتا سند ندارن کارتا همه خلافی شون مشهد هست شماره پلاک شون ۷۶۱و۷۶۲و۷۶۳و۷۶۴و۷۶۵و۷۶۶و۷۶۷و۷۶۸و۷۶۹و۷۷۱و۷۷۲و۷۷۳و۷۷۴و۷۷۵و۷۷۶ هست من این پلاک هارو از شاگرد این آقا گرفتم الان داره بنزین روبه کشور همسایه قاچاق میکنه وبا ماشین وانت درجایگاه سه راهی نگور خالی میکنه شماره پلاک وانت ایران ۹۵ هست ودرجایگاه بریس با پژو خالی میکنه خواهشمندم جلوی سرمایه ملی رو بگیری؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا