خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قائم مقام دانشگاه شیراز: در تصمیم گیری سخنرانی مطهری نقشی نداشتم

به گزارش انصاف نیوز، دکتر صفوی، قائمزمقام دانشگاه شیراز در گفت و گو با ایرنا گفت: در ارتباط با برنامه سخنرانی 18 اسفند 93 علی مطهری نماینده مجلس در این دانشگاه، هیات نظارت دانشگاه تصمیم گیرنده بود و هیچ فرد دیگری از جمله اینجانب در این تصمیم گیری ها نقشی نداشتم.
** حتی در روز هجدهم اسفند 93 که رئیس دانشگاه شیراز در ماموریت تهران بود، رئیس و دیگر اعضای هیات نظارت دانشگاه، درباره سخنرانی مطهری تصمیم گیری کردند.
** در عین حال اینجانب هیچ ایرادی بر عملکرد هیات نظارت و ریاست توانمند، متدین و پر افتخار و محبوب دانشگاه شیراز و دبیر خوب و ارزشمند این تشکل دانشجویی (تشکل فرهنگ و سیاست) وارد نمی دانم.
** برای اینجانب در حکم بدوی دادگاه، حکم انفصال از خدمت به شکلی صادر شده است که باید اجرایی شود و دبیر تشکل دانشجویی انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز هم به پرداخت 10 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده است که این حکم نیز لازم الاجرا است اما دیگر احکام صادره جنبه تعلیقی دارد.
** بر اساس مستندات پرونده که از آن باخبر هستم، حکم صادره را منطبق بر این مستندات نمی دانم و به آن معترض هستم
** از وزارت کشور و دستگاه قضایی می خواهیم که برای حفظ شان دستگاه قضایی و جایگاه استان فارس و جلوگیری از برداشت های منفی اجتماعی، ملی و بین المللی با دقت و حساسیت بیشتری به بررسی احکام صادره بپردازند.
** یکی از پرسش هایی که یا بدون پاسخ مانده و یا پاسخ آن منفی است، آن است که آیا اصلا مصوبه ای از سوی مراجع ذیصلاح وجود داشته است که این همه به آن مصوبه استناد می شود و آیا با فرض وجود آن مصوبه، آیا به طور قانونی و توسط مسئول قانونی به دانشگاه ابلاغ شده است یا خیر؟
** چنانچه فرض را بر این بگذاریم که مستندات دیگری منجر به صدور این حکم شده باشد و ما آنها را مشاهده نکرده ایم حق مسلم ما است که از این مستندات باخبر شویم.
** صدور این حکم در شرایطی که فضای استان فارس به سمت یکپارچگی و همدلی و رشد و توسعه در حرکت است و از سوی دیگر، جایگاه دانشگاه شیراز با شتاب زیادی در سطح ملی و بین المللی در حال ارتقا است، ممکن است شائبه نوعی برخورد سیاسی با این دانشگاه را در اذهان عمومی تقویت کند که به نظر نمی رسد به صلاح نظام، استان و دانشگاه باشد.
** افکار عمومی درباره حکم صادره علیه مسئولان این دانشگاه قضاوت می کند
**بنده یا شخص رئیس دانشگاه آماده فداکاری در مسیر حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و حفظ اعتماد عمومی به این نظام و ارتقای جایگاه بین المللی کشور و تثبیت قانون، قانونمداری و رشد و تعالی کشور هستیم و حاضر هستیم که برای تحقق این اهداف، ایثار و از خودگذشتگی کنیم.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا