خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۲۵ آذر سال ۷۹ | گزارشی از متهمان شرکت در کنفرانس برلین

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در ۲۵ آذر سال ۱۳۷۹ را در ادامه می‌خوانید:

جمعه 25 آذر 1379    |18 رمضان 1421            15 دسامبر 2000

تا غروب در منزل مطالعه مي‌كردم؛ سناريوي «انقلاب تنها» و قراردادهاي پيغمبر (ص) با يهودي‌هاي مدينه را و تحليل جمعيت ايثارگران در مورد عملكرد دولت آقاي [سیدمحمد] خاتمي كه در اكثر زمينه‌ها، منفي و با عقبگرد ارزيابي شده است.

افطار، میهمان آقاي [سیدمحمود] هاشمي‌شاهرودي، [رییس قوه‌ قضاییه] در حافظيه بوديم. آقايان [سیدمحمد] خاتمي، [رییس‌جمهور] و [مهدی] كروبي، [رییس‌مجلس] و مقامات قضايي هم بودند. نماز جماعت با امامت من خوانده شد و افطاركرديم. آقايان [عباسعلی] عليزاده، [رییس‌کل دادگستری استان تهران] و [محمد] نيازي، [رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح]، راجع به دادگاه [متهمان شرکت در کنفرانس] برلين و قتل‌هاي زنجيره‌اي و احضار آقاي [محمد] سلامتي، [دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب] گفتند.

عليرغم محدوديت‌هاي سخت اسرایيل، مثل جمعه‌هاي قبل، نمازجمعه در مسجدالاقصي با حدود 40 هزار مسلمان برگزار شده و امروز هم تعداد پنج نفر در انتفاضه، شهيد شده‌اند؛ ديروز هفت شهيد داشتند. در چين، در استان شاندونگ، در روستايي مسلمانان به تبليغات فروش «گوشت خوك اسلامي» اعتراض كرده‌ و با پليس درگير شده‌اند؛ پنج نفر شهيد و 40 نفر زخمي شده‌اند و باعث اعتراض وسيع مسلمانان چين شده است؛ چون اسلام گوشت خوك را حرام و نجس مي‌داند، چنين اعلامي را نيز توهين مي‌دانند.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۷۹؛ «اصلاحات در بحران»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا