خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روحانی: تا پیروزی نهایی کنار سوریه می‌ایستیم

رئیس‌جمهور روحانی گفت:جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر که ملت سوریه در سنگر دفاع از حق و حقیقت و مبارزه با تروریسم بودند، همواره حامی آنها بوده و تا پیروزی نهایی بر تروریسم، بازگشت آوارگان و بازسازی این کشور نیز کنار ملت و دولت سوریه خواهد ایستاد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور روز سه‌شنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید سوریه در تهران، با تسلیت درگذشت ولید معلم وزیر امور خارجه فقید سوریه و قدردانی از تلاش‌های او در مسیر تحکیم و تقویت روابط دو کشور افزود: ایران در عرصه فعالیت‌های دیپلماتیک و به‌ویژه در چارچوب مذاکرات آستانه به تلاش‌های خود برای استقرار کامل ثبات و آرامش در سوریه ادامه خواهد داد.

“شفیق دیوب” سفیر جدید سوریه در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور، گفت: دولت و ملت سوریه، خواهان حفظ همه دستاوردهای ارزشمندی هستند که در طول 4 دهه گذشته در روابط راهبردی با جمهوری اسلامی ایران حاصل شده است.

سفیر جدید سوریه با قدردانی از همراهی ملت و دولت ایران با ملت سوریه در روزهای سخت افزود: سوریه همچنان در حال مبارزه با تروریسم و اشغالگری در تمام ابعاد و اشکال آن است. سوریه در کنار دوستانی چون ایران دستاوردهای بزرگی در مقابله با تروریسم به دست آورده اما همچنان کارهای زیادی نیز برای انجام دادن پیش روی ما قرار دارد.

وی همچنین با تشکر از فعالیت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای برقراری صلح و ثبات کامل در سوریه، بازگشت آوارگان و به نتیجه رسیدن تلاش‌های کمیته قانون اساسی این کشور اظهار داشت: سوریه خود را به امنیت و ثبات منطقه متعهد می‌داند و در برابر هر اقدام، طرح و توطئه‌ای که امنیت و ثبات منطقه را هدف قرار داده باشد، ایستادگی خواهد کرد.

روحانی روز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید تایلند  در تهران، با استقبال از همکاریهای علمی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور اظهارداشت: ظرفیت های بسیار خوبی برای افزایش سطح روابط دو کشور وجود دارد که امیدوارم در دوران ماموریت شما به عنوان سفیر جدید، از این ظرفیت ها نهایت بهره برداری انجام گیرد.

روحانی همچنین خواهان اجرای کامل توافقات مشترک دو کشور شد.

“وراووت پونگ پرایاپانت” سفیر جدید تایلند در تهران نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود گفت: قرن ها روابط ایران و تایلند و روابط دیپلماتیک رسمی 65 ساله فرصت مناسبی برای تعمیق بیش از پیش همکاری های مشترک ایجاد کرده و بانکوک مصمم است روابط خود را با تهران در همه عرصه های موردعلاقه گسترش دهد.

سفیر جدید تایلند در تهران اظهارداشت: تایلند خواهان حضور گسترده تر دانشجویان تایلندی در ایران و تحصیل در رشته های مختلف است و این موضوع بی تردید در تقویت همکاری های دو ملت و دو دولت بسیار نقش آفرین است.

روحانی روز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه «گیرمو الخاندرو پونته» سفیر جدید مکزیک، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا روابط تجاری، صنعتی، بهداشتی و همچنین همکاری های بین شرکت های دو طرف تعمیق یابد.

«گیرمو الخاندرو پونته» سفیر جدید مکزیک نیز در این دیدار با تاکید براینکه ایران نه تنها به عنوان یک کشور دوست بلکه متحد ایالات متحده مکزیک است، تصریح کرد: مکزیک از هیچ تلاشی برای گسترش همکاری و ارتقای روابط دوجانبه با ایران فروگذار نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا