خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ مدیر حوزه علمیه نی ریز به موضع علم الهدی

آقای علم‌الهدی! بر عکس شما، ما عاشق ایران هستیم

حجت الاسلام سید احمد فقیه مدیر حوزه علمیه نی ریز به سخنان اخیر آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد پاسخی داده است که به نقل از کانال تلگرامی حمیدرضا جلایی پور استاد دانشگاه تهران در پی می‌آید:

آقای علم‌الهدی، بر عکس شما، ما عاشق ایران هستیم.

آقای علم‌الهدی، اگر فکر می‌کنی که ایرانی بودن اینقدر سخت است، لطفا تشریف ببرید ثبت احوال و بگویید عنوان ایرانی بودن را از شناسنامه شما بردارند، بعد ببینید چه هویتی دارید؟ قرار نیست که ما میان هویت دینی و ملی خودمان شکاف ایجاد کنیم و گزگ به دست دشمنان قسم‌خورده این مملکت بدهیم تا هر چه دلشان می‌خواهد بگویند. سیطره تفکرات افرادی مانند شماست که باعث شده هر کشور نوظهوری یک جایی قد علم کند و هر روز یکی از شخصیت‌های تاریخی را ما بدزدد. بروید به همین کشورهای آسیای مرکزی نگاه کنید. نگاه کنید که چگونه برای یک شاعر، یک فیلسوف و یک منجم و دانشمندی که در حوزه ایرانِ فرهنگی می‌زیسته سر و دست می‌شکنند تا او را از آن خود کنند؟ بروید ببینید همین مولوی را چگونه ترکیه دزدیده است، نظامی را چگونه حکومت باکو از آن خود کرده و حالا هم دندان طمع برای شهریار، قطران تبریزی و … تیز کرده است.

بروید در همین افغانستان که در قسمت شرقی شما است، تحقیق کنید که برای سنایی غزنوی چه می‌کنند؟ در ازبکستان بروید نگاه کنید که به بچه‌هایشان درس می‌دهند که تخت جمشید را قوم ازبک ساخته و بعد شما و دوستان‌تان تاریخ ایران را 1400 سال خلاصه می‌کنید و همه چیز را تخطئه؟ بروید و نگاه کنید که در تاجیکستان چگونه رودکی سمرقندی را بزرگ می‌دارند و برای فردوسی چه می‌کنند؟ کشورک‌ امارات عربی به چه شکل در حال دزدیدن هویت تاریخی جنوب ایران است و اطرافیان ما به چه شکل هر روز یکی از میراث‌های تاریخی ما را به اسم خود سند می‌زنند. همه دنیا در حال تاریخ سازی برای خود است، دنبال این هستند تا خود را به جهان معرفی کنند و بعد شما می‌آید و زیر همه چیز می‌زنید، ای کاش یکی بود به شما می‌گفت در جهان امروز اوضاع از چه قرار است. ما تاریخی را که می‌توانیم سالانه میلیاردها دلار از آن درآمد داشته باشیم، حذف می‌کنیم آن هم به چه قیمتی؟

یک آمار از مردم بگیرید که در مورد حرف‌های شما چگونه فکر می‌کنند. چند درصد مردم حرف‌ها و مواضع شما را تایید می‌کنند. درست است که به برکت خون شهدا امروز به مقامی رسیده‌اید که تریبون دست‌تان است و هر چه دوست دارید می‌گویید، اما آیا یادتان به خودتان در دانشگاه امام صادق (ع) در دوران جبهه و جنگ می‌آید؟ یادتان هست که چه کار می‌کردید؟ من نیازی به توضیح ندارم، اما آنهایی که در آن دوران در دانشگاه امام صادق (ع) درس می‌خواندند می‌توانند گواهی دهند که شما به همراه یک بنده خدای دیگر در مورد جبهه و جنگ و دفاع از کشور چگونه فکر می‌کردید! اگر نبود نقش کاریزما و دوست‌داشتنی بنیانگذار انقلاب، حضرت امام خمینی (ره)، شک نداشته باشید که با مدیریت امثال شما تهران سقوط کرده بود! همانگونه که در سال آخر جنگ فاو سقوط کرد، شاید دلیلش را بسیار بیشتر از من بدانی که آن روزها سن و سالی نداشتم؟

ما امروز در گرداب مشکلات غوطه‌‌ور هستیم، لطفا شما نمک بر زخم مردم نپاشید، در این روزهای سخت و طاقت‌فرسا اگر شما سکوت کنید و چیزی نگویید، به مراتب بهتر است، البته اگر خیلی‌ از شماها چیزی نگویند. تریبون نماز جمعه به شکلی شده که متاسفانه روز به روز مردم بیشتر و بیشتر از آن گریزان شده‌اند. بروید تحقیق کنید چرا در همین کشورهای همسایه ما در نماز جمعه جایی برای نشستن نیست، اما در کشور ما به جز در روزهایی که رهبر انقلاب خطبه می‌خوانند یا نماز عید برگزار می‌کنند، کسی برای شنیدن سخنان شما نمی‌آید؟ در این مورد هم تحقیق لازم است. قرار نیست در چارچوب اتاق خود نشسته و با مردم لج‌بازی کنید و از این دست حرف‌ها بزنید، همین صدا و سیما که مردم را چند پاره کرده و آنها را به سمت تلویزیون‌های معاند سوق داده، کافی است.

آقای علم‌الهدی، شما یک مسلمان ایرانی هستید، اما من یک ایرانی مسلمان هستم. اجداد من اول زرتشتی بودند و بعد مسلمان شدند، بعد هم مسلمان شدند، پاسدار دین بودند. کسی حق ندارد به هویت من توهین کند، کما اینکه من به هویت کسی توهین نمی‌کنم. ما در این کشور اهل سنت، زرتشتی، کلیمی، ارمنی و عاشوری داریم که در کنار ما در برابر دشمن مقاومت می‌کنند. ما هشت سال با عراقی جنگیدیم که بیشتر نظامیانش شیعه بودند، اگر بحث تشیع بود، پس آنها هم حرفی برای گفتن دارند. من بر اساس وظیفه دینی خودم و بعد هم برای دفاع از هویتم باید این حرف‌ها را می‌زدم. شما تریبون و رسانه دارید، تریبون من همین کانال است که دوستان محبت می‌کنند و روزی 20 تا 30 نفر از آن کم می‌کنند… در پایان آنکه، برعکس شما من عاشق وطنم هستم، استخوان‌های 100 پشت من در دشت‌های ایران پوسیده است و من به احترام آنها کلاه از سر بر می‌دارم…. و در پایان؛ والعاقبه للمتقین.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. عجیب است اینان درچه منظومه ای می گذرانند؟؟؟؟؟حتی خوددرتعریف خودشان درجا میزنند…..نه هدفی تعریف شده دارند ونه مقصدی…..

  2. کاش دیگرانی از موضع دین، از حقوق شهروندی، حقوق نیمی از پیکره ی جامعه، مراعات مردم، عدم سختگیری، صحبت می کردند.
    خدا قوت! باقی بقایت.

  3. باسلام
    پایگاه خبری محترم انصاف نیوز
    ای کاش در کنار اسم انصاف قدری در عمل هم انصاف داشتی و علم الهدی را با عکسی از دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد نشان نمی‌دادی چون بر کسی پوشیده نیست که امروزه علم الهدی هم فکر و همراه احمدی نژاد نیست، و تو در نقل خبر بهمراه این عکس انصاف به خرج ندادی.
    و در ثانی به این سید احمد فقیه تان بگویید در کجا درس خوانده که فرق بین عاشورا و دین آشوری را تشخیص نمی‌دهد
    اگر علم الهدی از دین دفاع کرده به معنی انکار کردن سابقه ملی خود نیست

  4. انصاف بی انصاف لااقل یک تحقیقی بکن بع خبر انتشار بده
    مدیر پیشین حوزه علمیه نی‌ریز:اظهارات نسبت داده‌شده به بنده دروغ است/ آیت‌الله علم‌الهدی جای پدر من استمدیر پیشین حوزه علمیه نی‌ریز اظهارات نسبت داده شده به وی در مورد آیت‌الله علم‌الهدی را تکذیب کرد.
    حجت‌الاسلام سیداحمد فقیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نی‌ریز با اشاره به انتشار بیانیه‌ای از طرف وی در فضای مجازی در نقد صحبت‌های امام‌جمعه مشهد اظهار داشت: این بیانیه دروغی بیش نیست و آن را تکذیب می‌کنم.

    وی ادامه داد: زمانی که متن را مطالعه کنید، می‌بینید که خیلی از حرف‌ها با هم منافات دارد، مثلاً در جایی عنوان‌شده اگر چنین شود من کُلاهم را زمین می‌گذارم، اما من عمامه به سر دارم نه کلاه!؛ در جایی دیگر عنوان‌شده که نَسَب ما به زرتشتی‌ها برمی‌گردد که این کاملاً دروغ بوده و نسب ما سید بنی‌هاشمی است.

    وی خاطرنشان کرد: شایعه‌پراکنان حتی نمی‌دانستند من چند سال است مسؤولیت حوزه علمیه امام صادق (ع) نی‌ریز را واگذار کرده‌ام و به اشتباه در ابتدای متن‌ بنده را با این عنوان معرفی کرده‌اند.

    مدیر پیشین حوزه علمیه نی‌ریز با اشاره به اینکه در آخر این متن یک اسم به مخفف دو کلمه انگلیسی به امضا رسیده است، گفت: این متن توسط شخصی که ساکن سوریه و اصالتاً مشهدی است نوشته شده که مشکل بسیاری با آیت‌الله علم‌الهدی دارد.

    وی با اشاره به اینکه این متن در کانال شخصی وی انتشار یافته و اصلاً ربطی به بنده ندارد، ادامه داد: آیت‌الله علم‌الهدی جای پدر من است و هیچگونه مشکلی با وی ندارم.

    به گزارش فارس، در چندروز اخیر در فضای مجازی متنی با عنوان «پاسخ حجت‌الاسلام سیداحمد فقیه مدیر حوزه علمیه نی‌ریز به بیانات اخیر امام‌جمعه مشهد» منتشر شد که بازنشر گسترده‌ای در فضای مجازی داشت.

  5. شما آقای مثلا با انصاف که خیلی هم بی انصافی، منکه سیاسی نیستم ولی شما یا اصلاح طلب خائن هستی، یا دلسوز بی سواد..
    بدون تحقیق با دروغ و سفسطه و سیاه نمائی که نمیشه افکار عمومی رو اینگونه منحرف کرد و بعدم اسمشو بذارید انصاف!!
    واقعا که..
    تامردسخن نگفته باشد/ عیب و هنرش نهفته باشد
    هنر تحریف و تهمت و بی سوادی شما رو هم دیدیم..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا