خرید تور تابستان ایران بوم گردی

محمود صادقی اگر وزیر بود چه می‌کرد

/صادقی در گفت‌وگو با انصاف نیوز از اولویت‌ها در وزارتخانه‌های علوم و آموزش گفت/

تنها دو سال به پایان دولت حسن روحانی مانده و  باید دید در این فرصت کوتاه اهالی سیاستی که بیرون از کابینه هستند چه راهکارهایی در ذهن دارند و یا به عبارتی اگر جای وزرا و یا یکی از اعضای کابینه بودند چه می‌کردند؟ محمود صادقی، عضو کمیسیون آموزش مجلس، در گفت‌وگو با انصاف نیوز به این سوال جواب داد که اگر در این زمان باقی مانده‌ وزیر علوم شود اولویت اصلی که در پیش خواهد گرفت اجرای بدون تعارف برنامه‌ی آمایش آموزش عالی است و در مورد آموزش و پرورش هم اجرای عملیاتی کردن سند تحول بنیادین در حوزه‌ی آموزش و پرورش را تسریع می‌بخشد.

این نماینده‌ی اصلاح طلب در جواب اینکه برای وزارت علوم و آموزش عالی در دو سال پیش‌رو چه برنامه‌ای را می‌توان اولویت دانست، گفت: «به نظر من یکی از اولویت‌ها، اجرای بدون تعارف برنامه‌ی آمایش آموزش عالی است، برنامه‌ای که کلیاتش هم به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و با آن به نوعی این آشفتگی‌ای که در حوزه‌ی آموزش عالی وجود دارد و گسترش بی‌رویه‌ی مراکز آموزش عالی که طی سال‌های گذشته صورت گرفته سامان می‌گیرد.

این برنامه می‌خواهد اینها را متناسب با نیازها به خصوص نیازهای ملی ساماندهی و آمایش کند، اما در اجرا محدودیت‌ها و تنگناهایی وجود دارد، به خصوص فشارهایی که از خارج از وزارت علوم  روی وزیر است. برای مثال طبق این برنامه به فرض نیاز به بعضی دانشگاه‌ها نیست و باید منحل یا ادغام شوند، این موضوع شاید خوشایند بعضی‌ها نباشد، فشارهایی را بیاورند و از اجرای کامل برنامه صرف نظر کنند.

اجرای بدون تعارف و بی‌کم و کاست برنامه‌ی آمایش عالی اولویت دارد، حتی من یک بار به آقای دکتر غلامی گفتم باید پیه همه چیز را به تن خود بمالیم و این خطرپذیری را داشته باشیم تا این برنامه را به صورت علمی و دقیق انجام دهیم.»

صادقی همچنین در مورد اولویت‌های وزارت آموزش و پروش توضیح داد: «در حوزه‌ی آموزش و پرورش هم یکی از مطالبات مهمی که وجود دارد عملیاتی کردن سند تحول بنیادین در حوزه‌ی آموزش و پرورش است که دائم شعارش داده می‌شود. اخیرا هم به سرپرست آموزش و پرورش گفتم از شما انتظار می‌رود که اگر به عنوان وزیر انتخاب شدید، برنامه‌ی عملی و اقدام زمان‌بندی شده برای اجرای این سند را ارائه دهند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا