خرید تور تابستان ایران بوم گردی

0 تا 100 مراقبت از مو: مراقب کچلی زودهنگام باشید!!

رپورتاژ آگهی

تاثیر موها در چهره، زیبایی و جذابیت افراد بر هیچکس پوشیده نیست؛ از این رو همه، به خصوص بانوان به دنبال بهترین روش ها برای حفظ سلامت این عضو هستند. صرف داشتن موی بلند در بانوان، زیبایی خاصی به همراه ندارد؛ چه بسا افرادی که موهایشان تا کمر می رسد اما هیچ رغبتی برای دیدن آن ها ندارند. موی بلند نامرتب، خشک، پر از موخوره و زبر نه تنها به جذابیت شما اضافه نمی کند؛ حتی باعث شلختگی و نامنظمی شما می شود تا جایی که ترجیح می دهید از شر موهایتان خلاص شوید. موی بلند فارغ از اینکه در سلامت کامل به سر می برد یا دچار آسیب فراوان شده است، نیازمند مراقبت و نگهداری می باشد؛ از این رو نوشتن این مطلب، برای داشتن یک روتین منظم مو آغاز شد. در ادامه تمامی نکات مراقبت از مو را ذکر می کنیم تا با رعایت آن ها علاوه بر خودتان، اطرافیان نیز با دیدن شما لذت ببرند.

روش های مهم برای نگهداری و مراقبت از مو

فارغ از اینکه چه نوع مویی دارید، چرب یا خشک، صاف یا فر باید بتوانید از موهایتان مراقبت کنید و تمامی اصول اولیه را بدانید. اگر این مراقبت ها را از ابتدا به طور مستمر انجام دهید، هیچ گاه موهایتان دچار آسیب نمی شود و این موضوع بیشتر از همه به نفع خود شما است؛ زیرا ترمیم موهایی که دچار صدمه و آسیب شده باشد به مراتب سخت تر و زمانبر می باشد.

سعی کنید نکاتی که در ادامه ذکر می کنیم را جزو عادات خود قرار دهید تا از بروز بسیاری از مشکلات در امان بمانید. از جمله این نکات شامل:

1. آب داغ، دشمن موی شما

قبول می کنیم دوش آب گرم آرامش خاصی دارد و می تواند خستگی یک روز پر مشغله را از بدن شما خارج کند اما خود خواه نباشید، موهایتان را جدا از خود ندانید و اجازه ندهید دائما با دشمن خود در ارتباط باشد. آب داغ وضعیت موهایتان را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و منافذ پوست سر را باز می کند. با باز شدن منافذ پوست سر، چربی طبیعی مو از بین می رود و این اتفاق سبب آسیب به کوتیکول مو شده که منجر به خشک شدن و وزی می شود. اجباری نیست که موهایتان را با آب سرد بشویید اما سعی کنید با آب ولرم دوست شوید تا سلامت موهایتان را تضمین کنید.

2. موهای شما رخت چرک نیست!!!

بعضی از افراد با موهایشان همان رفتاری را دارند که با رخت های چرک انجام می دهند. بدون هیچ ملاحظه، موهایشان را چنگ می زنند، آن ها را بالای سر جمع کرده و به بدترین روش شروع به شستن و تمیز کردن می کنند. اگر چنین رفتاری را هنگام شستشو با لباس هایتان داشته باشید، پس از یک ماه تمامی تار و پود آن از بین رفته و قابل استفاده نیست؛ این در حالی است که بسیاری از افراد یک روز در میان همین کار را با موی سر خود انجام می دهند!!

کمی با موهایتان دوست باشید و این را بدانید که ساقه موی شما به هیچ وجه نیاز به شستشو ندارد. این باور غلط را که حتما باید تمام مو با شامپو شسته شود، کنار بگذارید؛ زیرا شامپو و مواد شوینده تنها برای پوست سر و ریشه مو می باشند و ساقه مو نیاز به شستشو ندارد. کفی که از بالای موهایتان به سمت پایین جاری می شود توانایی تمیز کردن موهایتان را دارد؛ پس هنگام شستشو تنها پوست سر را بشویید و دیگر قسمت های مو را رها کنید.

3. استفاده از ماسک مو، بلافاصله پس از شستشو

زمانی که موهایتان به طور کامل شسته شده و تمیز است، بهترین زمان برای جذب مواد مغذی می باشد. ماسک های مو بهترین گزینه برای آبرسانی و رطوبت رسانی به موها هستند. کوتیکول ها وظیفه استحکام مو را به عهده دارد و رطوبت را به خود جذب می کنند و پس از شستن موها باز می شوند تا بتوانند مواد مغذی را دریافت کنند؛ بنابراین سعی کنید از ماسک مو مناسب و مغذی استفاده نمایید. دقت کنید که ماسک را فقط روی ساقه موهایتان بزنید و از برخورد آن با پوست سر خودداری کنید؛ زیرا می تواند منجر به ریزش موهایتان شود.

4. سرم مو؛ دومین گام برای تغذیه مو

اگر فکر می کنید که موهایتان تنها با ماسک می تواند تغذیه کامل شود، سخت در اشتباه هستید. زمانی که شستشوی موهایتان تکمیل می شود و از حمام خارج می شوید، اجازه دهید کمی از رطوبت موهایتان گرفته شود، سپس اقدام به استفاده از سرم مو کنید. سرم مو نقش یک محافظ را برای تارهای مویتان ایفا می کند و آن ها را از آسیب های محیطی که به صورت روزانه سبب تخریب موهایتان می شود، حفظ می کند.

از مهم ترین دلایل استفاده از سرم مو می توان به ترمیم موهای آسیب دیده، صاف و باز کردن گره های مو اشاره کرد. علاوه بر این، اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که پس از سشوار کشیدن، موهایتان دچار وزی و الکتریسیته می شود، پیشنهاد می کنیم از مزایای این محصول غافل نشوید و نهایت بهرمندی را از آن ببرید.

5. شانه کردن مو با برس دندانه درشت

شاید تصور کنید که شانه کردن موها با هر برسی قابل قبول است اما متاسفانه اینطور نیست و استفاده از برس نامناسب می تواند تاثیر منفی روی موهایتان بگذارد. اگر برای باز کردن گره موهایتان از برس های معمولی استفاده کنید، فشار نسبتا زیادی به ریشه موهایتان وارد می شود و همچنین با ایجاد اصطکاک موهایتان را خشک و وز می کند.

استفاده از برسی که دارای دندانه های درشت است بدون هیچ گونه فشاری گره موهایتان را باز می کند و از ریزش بیش از حد موهایتان نیز جلوگیری می کند.

6. موهایتان را حوله پیچ نکنید.

یکی از عادات آسیب زا که بسیاری از افراد از آن پیروی می کنند، غل و زنجیر کردن موها توسط حوله است. متاسفانه بسیاری از افراد حوله را یک وسیله مناسب برای خشک کردن موهایشان می دانند و به روش نادرستی از آن استفاده می کنند. به یاد داشته باشید که حوله تنها برای گرفتن رطوبت اضافی مو است و نباید موهایتان را به کمک حوله خشک کنید.

7. استفاده از سشوار را به حداقل مقدار برسانید.

سشوار یا هر وسیله حرارتی دیگر که برای خوش حالتی موها مورد استفاده قرار می گیرد، سبب خشکی و وزی مو می شوند و در نهایت باعث شکنندگی بیشتر موها می گردند. به موهایتان اجازه دهید در هوای آزاد خشک شوند و حرارت کم تری به آن ها وارد کنید. همچنین سعی کنید قبل از خواب موهایتان را به طور کامل خشک کنید؛ زیرا خوابیدن با موهای خیس منجر به گره خوردن و درهم تنیدن تارهای مو با یکدیگر می شود و علاوه بر این، رطوبت گرمای سر را گرفته که ممکن است پس از بیدار شدن از خواب احساس سردرد داشته باشید.

8. نوک گیری مو، مقابله با موخوره

بسیاری از بانوانی که موی بلند دارند با مشکل موخوره دست و پنجه نرم می کنند اما متاسفانه موخوره راه درمانی ندارد و فقط باید مو را کوتاه کرد. سعی کنید به طور مرتب موهایتان را کوتاه و نوک گیری کنید تا علاوه بر حفظ سلامت مو، از پیشروی موخوره نیز جلوگیری کنید.

جمع بندی

در این مطلب نکات مهمی را برای داشتن موهای سالم و زیبا نیاز دارید، به طور کامل بازگو کردیم و روش هایی را برایتان توضیح دادیم تا بتوانید از موهایتان مراقبت کنید و ظاهر جذاب تری داشته باشید. اگر موهای کاملا سالمی دارید، سعی کنید به طور کامل موارد بالا را رعایت کنید تا بتوانید درخشش موهایتان را حفظ کنید و اگر موهایتان آسیب دیده است، صبر داشته باشید؛ چراکه ترمیم موها کار سخت و زمانبری است و نیاز به استمرار دارد.

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا