خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«فکر می‌کنند در موتلفه یک مشت پولدار نشسته‌اند»

مصطفی میرسلیم، رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه افراد با صلاحیتی که برای نامزدی در انتخابات مجلس معرفی می‌کنیم لزوما عضو حزب مؤتلفه اسلامی نیستند، گفت: برخی دوستان به حزب نزدیک می‌شوند تا ما برای آنها هزینه‌های تبلیغات انتخابات را تأمین کنیم. آنها فکر می‌کنند در مؤتلفه یک مشت افراد پولدار نشسته‌اند و ما می‌توانیم آنها را بدوشیم.

به گزارش ایسنا، سیدمصطفی میرسلیم در اجلاس دبیران استان‌های حزب موتلفه اسلامی با دسته‌بندی افرادی که نسبت به حزب ابراز تمایل می‌کنند،‌ اظهار کرد: افرادی فرصت طلب‌اند و ابراز تمایل آنها به حزب برای دستیابی به منویات سیاسی یا اجتماعی یا اقتصادی خودشان است. برخی دوستان نیز به حزب نزدیک می شوند تا ما برای آنها هزینه‌های تبلیغات انتخابات را تأمین کنیم؛ آنها فکر می‌کنند در مؤتلفه یک مشت افراد پولدار نشسته‌اند و ما می توانیم آنها را بدوشیم و هزینه‌های تبلیغات خود را بر دوش آنها بیندازیم؛ این هم امید آنها در نزدیک شدن به مؤتلفه است.

وی اظهار کرد: برخی نسبت به حزب ابراز تمایل‌ نشان می‌دهند تا نوعی خوشنامی و وجاهت اجتماعی کسب کنند؛ زیرا می دانند حزب مؤتلفۀ اسلامی نزد مردم و علما از سابقه ای خوب برخوردار است. عده‌ای دیگر برای آموزش دیدن و طی کردن راه کمال سیاسی به حزب مؤتلفۀ اسلامی نزدیک می‌شوند. آن‌ها می‌دانند فعالیت سیاسی کاری نیست که بتوان در آن بی گدار به آب زد بلکه باید اصول آن را یاد گرفت؛ امروزه در دانشگاه‌های ما چنین مهارت‌هایی را یاد نمی دهند. این افراد حزب را به عنوان آموزشگاهی عالی برای کسب تجربه مدیریتی و سیاسی تلقی می‌کنند.

این فعال سیاسی همچنین تصریح کرد: مسائل واقعی کشور، منطقه، دنیای اسلام و مسائلی که در جهان پدید می‌آید همه محمل هایی هستند که در بخش‌های مختلف حزب به بحث و بررسی گذاشته می شود؛ بنابراین کسانی که در این جلسات شرکت می‌کنند، بینش سیاسی‌شان تقویت و فکرشان وسعت پیدا می‌کند و به تدریج آمادگی و آموزش لازم را پیدا می‌کنند تا به روش‌های مدیریت سیاسی آگاه شوند. کار حزب از این لحاظ بسیار مهم و حساس است. هر تشکیلاتی را نمی‌توان حزب نامید.

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفۀ اسلامی با بیان این که مرحوم شهید بهشتی حزب را یک معبد می دانست، خاطرنشان کرد: عده ای هم به حزب نزدیک می‌شوند تا با خودسازی و تزکیه نفس برای کارهای جمعی میهنی آماده شوند. عده‌ای برای کمک، فداکاری و ابراز ازخودگذشتگی به منظور تحقق آرمان ها، به حزب مراجعه می‌کنند. این افراد خودشان را هزینه حزب می کنند نه اینکه حزب را هزینه خود کنند.

وی تاکید کرد: افرادی همچون حاج حبیب الله عسگر اولادی، شهید مهدی عراقی، شهید سید اسدالله لاجوردی، حاج ابوالفضل حاجی حیدری، شهید رجایی، حاج سیدتقی خاموشی، حاج محمد رضا اعتمادیان، حاج شیخ محمدخرسند، حاج محمد نبی حبیبی در زمرۀ افرادی بودند که هدفشان از مراجعه به حزب فداکاری برای اعتلای حزب و تحقق آرمان‌های آن بود. آنها هرچه داشتند برای حزب گذاشتند و نمونه های ایثار سیاسی بودند.

میرسلیم در ادامه با بیان اینکه مردم ایران بسیار نجیب هستند، تصریح کرد: اگر شرایطی که امروز رخ داده و بر ما تا حدودی تحمیل شده است، هر زمانی دیگر در تاریخ ما اتفاق می افتاد کلی بلوا می‌آفرید، مردم ما امروز آگاهانه و با نجابت این شرایط را تحمل می کنند. مؤتلفۀ اسلامی در این شرایط باید به دور از جنجال‌ها، انعکاس دهنده تخصصی مطالبات مردمی باشد. این امر هم باید پس از بررسی های تخصصی در حزب به صورتی هنرمندانه و کارشناسانه انجام بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: امروز یکی از رسالت های مهم مؤتلفۀ اسلامی فهم و تفهیم منویات رهبرانقلاب به جامعه است.

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفۀ اسلامی با اشاره به وظایف حزب در شناسایی افراد واجد صلاحیت برای انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هنر ما باید این باشد که بر مبنای حضور ممتد و ریشه دارمان در میان گروه‌های مختلف مردم نیروهای با صلاحیت را شناسایی کنیم. باید کسانی را برای نامزدی در انتخابات مجلس شناسایی کنیم که از استقلال رأی سیاسی برخوردار باشند و منافع خود را بر مصالح کشور و حقوق عمومی مردم ترجیح ندهند و اهل زد و بند نباشند و در دوران نمایندگی ابدا به بده بستان با دولت آلوده نشوند تا بویژه با اقتدار بتوانند به نظارت بر اجرای قوانین بپردازند و در این راه تحت نفوذ رئیس جمهوری، رئیس مجلس و سایر مقامات قرار نگیرند.

وی در پایان گفت: افراد با صلاحیتی که برای نامزدی در انتخابات مجلس معرفی می‌کنیم لزوما عضو حزب مؤتلفۀ اسلامی نیستند. افرادی که مناسب ادارۀ کشورند باید شناسایی و برای انتخابات نامزد شوند. ادارۀ کشور به دست خود مردم است و نجات یافتن از مشکلاتی که در آن قرارگرفته ایم باید هوشیارانه و مخلصانه بر مبنای معیارهای دقیق اعتقادی و سیاسی که در حزب تعیین و تبیین کرده ایم انجام گیرد و الا باز فرصت‌های دیگری را از دست خواهیم داد و پیشرفتمان به عقب خواهد افتاد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا