خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طرح دلواپسان برای پیاده کردن رقیبان از “قطار انقلاب”

ایرنا نوشت: زمزمه هایی در خصوص پیاده کردن عده ای از قطار انقلاب از سوی دلواپسان بار دیگر و در آستانه 40سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی، به گوش می رسد و برخی از نمایندگان مجلس معتقدند که چنین نظراتی برخلاف آرمان ها و ارزش های نظام و انقلاب بوده و باعث حذف نیروهای توانمند می شود.

پیاده شدن از قطار انقلاب به این معنا است فردی که اعتقادش به ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی از دست داده از جرگه تصمیم گیران و مدیران ارشد نظام خارج شود، در مورد چنین افرادی تکلیف مشخص است؛ اما هستند بسیاری که اعلام می کنند قلبا به انقلاب اسلامی وفادار، نسبت به وضعیت کشور دغدغه مند و برای ساخت جامعه ای بهتر تلاش می کنند؛ اما باز هم از سوی دلواپسان و تنگ نظران متهم می شوند که در دل چنین اعتقادی ندارند. از همین رو غیرخودی، نامطمئن، مشکوک یا متزلزل خوانده شده و با فشار مخالفان سعی می گردد که از حلقه مدیران و تصمیم سازان بیرون گذاشته شوند. حال این سوال مطرح می شود که آیا چنین اقدام و تلاشی موجه است؟

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری سال گذشته در ارتباط با همین مورد در مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب ما وقتی پیروز شد که همه با هم بودیم و در قطار انقلاب مسافران فراوانی بودند البته برخی زودتر از قطار پیاده شدند و برخی را هم از قطار انقلاب پیاده کردیم که می‌توانستیم پیاده نکنیم و اکنون باید همه را به قطار انقلاب دعوت کنیم.

قطار انقلاب و ارزش ها

در پاسخ به این سوال «غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی» نماینده مردم شهر رشت در مجلس شورای اسلامی به پژوهشگر ایرنا گفت: تمام نظام های سیاسی در جهان؛ از آن رو که به یک بلوغ سیاسی رسیده اند، به دنبال این هستند که برای نظام خود سرباز بگیرند؛ اما در ایران متاسفانه عده ای که خود را میراث خوار و مالک انقلاب و نظام می دانند، تفکر و روحیه کاملا انحصار طلبانه داشته و سعی دارند دیگران را از قطار انقلاب پیاده کنند.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: اینکه کسی خودش نخواهد در قطار انقلاب بماند، متفاوت است. کسی که تمایلی به ماندن در این قطار نداشته باشد، نباید به زور در آن باقی بماند؛ اما کسی را نباید ناخواسته و در حالی که اصرار دارد همراه نظام و انقلاب باشد را از این قطار پیاده کنیم.

«احمد مازنی» نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران نیز در همین ارتباط به پزوهشگر ایرنا گفت: قطار انقلاب باید در هر ایستگاه افراد جدیدی را سوار کند نه اینکه پیاده کند.

مازنی تاکید کرد: پیاده کردن حداکثری از قطار انقلاب، نگاه امام (ره)، شهید بهشتی و مقام معظم رهبری نیست. تمامی این بزرگواران تاکید بر جذب حداکثری دارند و باید تلاش کرد کسانی که در راستا و چارچوب ارزش های انقلابی در حال تلاش هستند، حتی اگر اشتباهی داشته یا نظری مخالف نظر ما دارند را بپذیریم و بگذارید به تلاش های خود ادامه بدهند. مگر اینکه ریزش یک فرد ناگزیر باشد؛ یعنی اینکه فردی خود بخواهد از مجموعه اصول و ارزش های انقلاب عدول کند، به صورتی که دیگر امکان نگاه داشتن وی در قطار انقلاب ممکن نباشد.

**شکست خوردگان رقابت های سیاسی، سردمداران حذف رقبا

بحث درباره وفاداری یا عدم وفاداری به انقلاب به نظر می رسد با نزدیک شدن به ایام انتخابات، دوباره قوت می گیرد.

جعفرزاده ایمن آبادی در همین ارتباط گفت: آنانی که قدرت رقابت و پایگاه اجتماعی ندارند؛ سعی در انحراف افکار عمومی داشته و شیوه حذف را بر می گزینند. آنان وقتی نمی توانند در عرصه انتخابات رقابت کنند، رقیب را حذف می کنند. نتیجه این می شود که بجای اینکه ما یاران انقلاب را زیاد کنیم، افرادی حتی از اعضای خانواده شهدا، آزاده یا رزمنده جنگ را برای کوچکترین مساله متهم کرده و به او می گویند تو صلاحیت سیاسی نداری، به او انگ و برچسب سیاسی می زنند و او را از قطار انقلاب پیاده می کنند.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: هر بار که به زمان انتخابات نزدیک می شویم، یک عده معیارهایی را مطرح می کنند که میزان آن خودشان هستند. قصد این افراد، آن است که رقبای خود را پشت این سد نگاه دارند.

وی ادامه داد: بدون شک انگیزه های انتخاباتی اهمیت دارد و این حربه ای است که در انتخابات ها استفاده می شود.

مازنی نیز گفت: دست یابی به منافع سیاسی و اقتصادی و انجام چنین اقداماتی تاثیرگذار است. افراد در پی تحقق منافع خودشان هستند؛ اما این نکته را در نظر نمی گیرند که این منافع باید در چارچوب قانون اساسی، اصول و ارزش های انقلاب و نگاه مقام معظم رهبری و نه منافع فردی، حزبی یا گروهی تنظیم شود.

** حمله به غیر خودی ها و شادی دشمن

چکونه می توان یک نفر را از قطار انقلاب پیاده کرد؟ جعفرزاده ایمن آبادی در پاسخ به این سوال گفت: چنین افرادی از هر راهی برای پیاده کردن رقیبان خود از قطار انقلاب استفاده می کنند. آنان از شان، جایگاه و اعتبار ولایت فقیه خرج می کنند، به مخالفین خود برچسب آمریکایی و فتنه گر می زنند. به سادگی در رسانه های خود دروغ می نویسند، با آبرو و حیثیت فرد بازی می کنند، به گروه رقیب انواع تهمت ها را می زنند و از هیچ چیز ابایی ندارند.

ایمن آبادی افزود: چنین اقداماتی سرمایه های انسانی را می گیرد. چه بسیار افرادی که به زور از قطار انقلاب پیاده شده اند؛ اما همچنان مخلصانه در این مسیر راه می پیمایند. بسیاری نیز پس از چنین اقداماتی آنقدر تحت فشار قرار گرفتند که اعتقاد و علاقه آنان به ادامه این مسیر از دست رفته است. هرچه در بین ما افتراق ایحاد شود، دشمن بیشتر خوشحال می شود.

وی افزود: این افراد انسجام و اتحاد ملی را برهم می زنند. این در حالی است که ما امروز نیاز به اتحاد و وفاق داریم؛ اما با این اقدامات به جان هم می افتیم و یکدیگر را حذف می کنیم.

ایمن آبادی تاکید کرد: باید از چنین افرادی پرسید که آیا انقلاب و دستاوردهای آن فقط برای شما است؟

احمد مازنی نیز در همین ارتباط گفت: مسلما دشمن در پی ایجاد تفرقه است، چه در بین اقوام ایرانی، چه در بین جناح های مختلف، مسوولان کشور و حتی آحاد مردم. دشمن تلاش خود را برای ایجاد اختلاف انجام می دهد.

مازنی افزود: بنده کسانی را که چنین تلاش هایی را صورت می دهند، به وابستگی متهم نمی کنم، اما آنان از روی جهل، با چنین اقداماتی در زمین دشمن بازی کنند. اگر با معیارها، مبانی و ارزش های انقلاب این رفتار و تلاش ها را بسنجیم، خواهیم دید که چنین اقداماتی با ارزش ها، معیارها و مبانی انقلاب اسلامی ایران هیچ تناسبی ندارند.

** قطار انقلاب و مسیر پیش رو

در 40 سالگی انقلاب و اکنون که این نهال یادگار امام راحل ( ره) ، درخت تناور و سربلندی شده است، نباید بر طبل اختلافات کوبید و دشمن را شاد کرد. دشمن به ناامیدی و اختلاف میان گروه و جناح های داخلی چشم طمع دوخته اند تا بلکه از این طریق بتوانند به سد نفوذناپذیر جمهوری اسلامی ایران رخنه کند؛ اما راه این نفوذ را چگونه می توان بست؟

جعفرزاده ایمن آبادی در این ارتباط می گوید: رسانه ها باید برای مقابله با چنین اقداماتی اطلاع رسانی کنند و شجاعانه در این باره بنویسند. این رسانه ها باید در بزنگاه های حساس در مورد چنین اقداماتی شفاف سازی کنند.

وی افزود مردم از این رفتار ناراحتند و نباید چهره های برجسته و توانمند با برچسب های مختلف و با بهانه های کودکانه از مسیر کمک به پیشبرد اهداف انقلابی اسلامی ایران حذف شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا