خرید تور تابستان ایران بوم گردی

محکومیت 6 ایرانی در امارات بابت پرونده یزدی

دادگاهی در امارات در حکمی غیابی، 6 ایرانی در این کشور را در ارتباط با پرونده تاجر ایرانی در امارات عربی متحده، به حبس ابد محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، دادگاهی در امارات 6 ایرانی متهم به ربودن یک بازرگان ایرانی در دبی (سال 2013) را به حبس ابد محکوم کرد.
طبق گزارش خبرگزاری «رویترز»، «عباس یزدی» (44 ساله) بارزگان ایرانی که صاحب یک شرکت تجاری در دبی بود سال 2013 ناپدید شد. «آتنا» همسر وی مدعی شد بیم آن دارد که اطلاعات ایران در پشت پرده ناپدید شدن وی باشد. ایران هرگونه نقشی در این مسأله را رد کرد.
طبق این گزارش، نمایندگان دادستانی دبی مدعی شده اند مهاجمان ناشناس اقدام به خوراندن داروهای مخدر به یزدی کرده اند و از طریق بندر «شارجه» او را به ایران منتقل کرده اند.
وبگاه روزنامه اماراتی «گلف نیوز» نیز نوشته است که سه تن از ایرانی های محاکمه شده به صورت غیابی محاکمه شده اند. سن سه تن از آنها 32، 52 و 55 سال است. متهمان ایرانی هرگونه اتهامانی در حمله، سرقت یا ربایش را رد کرده اند اما یکی از آنها اعتراف کرده است او رانندگی خودرویی را برای عملیات ربایش بر عهده داشته است.
طبق گزارش رسانه های انگلیسی، گفته می شود «عباس یزدی» در برهه ای ربوده شد که از طریق ویدئو کنفرانس اطلاعاتی را در خصوص اختلافات شرکت نفت الهلال و شرکت ملی نفت ایران به دادگاه لاهه ارائه می داد.
رویترز نوشت: این رسانه ها البته گفتند که دلیلی وجود ندارد که ارتباط این اطلاعات و ربوده شدن وی، را ثابت کند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا