خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علت تاخیر چند ساعته در تکذیب ادعای ترامپ درباره‌ی پهپاد ایران چه بود؟

سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پس از ادعای ترامپ در خصوص سرنگونی یک پهپاد ایرانی یگان‌های مختلف را چندبار کنترل کردیم، زیرا موضوع برای ما باورپذیر نبود که دروغ به این بزرگی را خودش به صورت مستقیم در رسانه‌ها بیان کند.

به گزارش ایرنا سردار امیرعلی حاجی زاده امروز یکشنبه پس از جلسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از ادعای ترامپ در خصوص سرنگونی یک پهپاد ایرانی یگان‌های مختلف را چندبار کنترل کردیم، زیرا موضوع برای ما باورپذیر نبود که دروغ به این بزرگی را خودش به صورت مستقیم در رسانه بیان کند.

وی افزود: به همین علت چند ساعتی در تکذیب خبر تأخیر داشتیم و در نهایت دیدیم که پهپاد بدون سرنشین ما فعالیت ناوگروه را قبل از تنگه هرمز و تا زمان خارج شدن از آن رصد کرده است. خود آن‌ها نیز پس از مدتی تقصیر را به گردن بولتون انداختند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به جلسه امروز کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، افزود: در جلسه امروز گزارشی از پیشرفت‌ها و دستاوردها در عرصه‌های مختلف موشکی، هواپیماهای بدون سرنشین و بمب‌های هوشمند ارائه کردیم.

وی ادامه داد: همه این دستاوردها در واقع با تلاش افراد و مسئولانی که در مجموعه هوافضای سپاه بوده اند و همچنین بکارگیری نخبگان کشور، دانشگاه‌ها و جوانان بدست آمده است. نکته مهم این است که اگر ما در سایر بخش‌ها که مشکل داریم از دانشگاه‌ها و جوانان استفاده کنیم، مسائل با تکیه بر توان داخلی به سرعت قابل حل است.

سردار حاجی زاده عنوان کرد: ما از گوشه کوچکی از ظرفیت‌ها استفاده کرده‌ایم و این موفقیت‌ها که ملت شریف ایران در ماه‌ها و سال‌های اخیر دیده اند، حاصل شده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه دستاوردها با قدرت و ظرفیت‌های دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و توانمندی‌های داخلی بدست آمده، تاکید کرد: خواهش ما این است که سایر مسئولان نیز این روش را آزمایش کنند، ضرر نخواهند کرد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اختصاص یک پادگان به پژوهشگران برای انجام تحقیقات، گفت: ما چند سالی است که با حجم زیادی از نخبگان کشور مواجه هستیم که ظرفیت بکارگیری آن‌ها را نداریم و در نهایت تلاش کردیم مکانی در اختیار این افراد قرار دهیم که بتوانند فعالیت کنند.

سردار حاجی زاده تاکید کرد: هم اکنون حدود ۷۰۰ نفر در یک پادگان مشغول فعالیت هستند که البته شعبه‌هایی نیز در سراسر کشور ایجاد کرده اند و قرار شد اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز از آنجا بازدید کنند.

سردار حاجی زاده همچنین درخصوص اهدای لوح تقدیر از وی در نشست امروز کمیسیون آموزش مجلس گفت: ما خادم ملت و سرباز مقام معظم رهبری هستیم.

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا