خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سخنگوی دولت: حناچی و مونسان ملزم به ترمیم میدان حسن آباد شدند

«علی ربیعی» در توییتی اعلام کرد: مقرر شد با همکاری علی اصغر مونسان (رئیس سازمان میراث فرهنگی) و پیروز حناچی (شهردار تهران) بخش های آسیب دیده میدان حسن آباد در کوتاه ترین زمان ممکن ترمیم شود.

سخنگوی دولت در این توییت نوشت: رئیس‌جمهور درباره آتش سوزی میدان حسن‌آباد، بناهای تاریخی را بخشی از ‫هویت ملی دانسته و شهرداران کل کشور را ملزم به مقاوم سازی این ابنیه با همکاری ‫میراث فرهنگی کرد.

به گزارش ایرنا پیشتر معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران نیز گفته بود که رییس جمهوری برای بازسازی آثار تخریب شده میدان حسن آباد در آتش سوزی هفته گذشته به شهرداری دستور داده است.

محسن شیخ‌الاسلامی بیان کرد: بازسازی این محوطه دستور رییس‌جمهوری است که از شهرداری خواسته و بازسازی با مشارکت مالک انجام خواهد شد.

او ادامه داد: تمهیدها و مقدمه‌های تشکیل کمیته مشترک برای بازسازی بناهای تاریخی میدان حسن آباد که در آتش سوزی اخیر ویران شده نیز انجام گرفته است.

شیخ الاسلامی با بیان اینکه متولی بازسازی شهرداری است گفت: میراث فرهنگی بحث‌های کارشناسی و نظارت این موضوع را دنبال می‌کند و نامه نگاری هم برای تشکیل کمیته مشترک به منظور همفکری و همکاری برای این مهم انجام شده است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی تهران افزود: شهرداری تهران اکنون یک پیمانکار به کار گرفته و با استفاده از داربست در حال ایجاد حفاظ برای نما و کارگاه به منظور آغاز بازسازی است.

چهارشنبه شب – ۲۶ تیرماه جاری- بخشی از ساختمان‌های ضلع شمال غربی میدان حسن‌آباد در حالی در نتیجه آتش گرفتگی کارگاه ابزار آلات و یراق در آتش سوخت که ۲ سال پیش نیز چنین حادثه‌ای در ضلع جنوبی آن در انبار نخ کاموا رخ داده بود.

میدان حسن‌آباد با چهار ساختمان و هشت گنبدی به گونه منحنی‌شکل و قرینه ساخته شده است و ساختمان‌ها گرداگرد چهارگوشه میدان را در بر گرفته‌اند.
تخریب بخش هایی از ۲ گنبد این میدان از جمله آسیب های آتش سوزی اخیر اعلام شده است.

مجموعه حسن آباد که قدمت آن به دوره قاجار می‌رسد در تقاطع خیابان های امام خمینی (ره) و حافظ قرار دارد که سال ۷۷ به ثبت ملی رسیده است.

درباره قدمت تاریخی میدان حسن آباد گفته شده که بناهای این مجموعه تنها بناهایی به شمار می روند به سبک رنسانس ایتالیا (نوزایی) در ایران ساخته شده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا