خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اصرار دموکرات‌ها بر استیضاح ترامپ

با وجود آن که تلاش هفته گذشته دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا برای تصویب قطعنامه استیضاح ترامپ با شکست مواجه شد اما این دموکرات‌ها هنوز کوتاه نیامده‌اند و به تلاش خودشان برای طرح استیضاح ادامه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، رهبران دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه گذشته تلاش برای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را به تعویق انداختند اما این مساله موجب نشد تا قانونگذاران حامی استیضاح دست از تلاش بکشند و  تلاش‌های آنها با توقف کامل، هنوز فاصله بسیاری دارد.

تعداد دیگری از دموکرات‌ها نامشان را به لیست درخواست‌کنندگان استیضاح اضافه کردند و این تعداد به بیش از یک ‌سوم اعضای این حزب رسیده است. ال گرین، از دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا که رای استیضاح هفته گذشته را به جریان انداخت، به بررسی مجدد این مساله تهدید کرده است.

استیو کوهن، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا هم که مفاد استیضاح را در کنگره پیشین معرفی کرد، می‌گوید قصد تکرار این کار را دارد و احتمالا این اقدام بعد از تعطیلات طولانی ماه اوت انجام می‌دهد. کوهن به پایگاه هیل گفت: کل سال روی آن فکر کرده‌ام و موارد پیشینی که داشتیم دربرگیرنده تمامی مسائلی بود که او در نوامبر ۲۰۱۷ و در زمان فایل کردن این موارد مرتکب شده بود و گمان می‌کنم شامل مهمترین اقدامات قابل استیضاح او بوده باشد.

او ادامه داد: احتمالا دوباره در پاییز اینها را فایل کنم اما این به دیگر رفتارهای او که قابلیت استیضاح داشته باشد، بستگی دارد؛ البته اگر کار دیگری انجام دهد که انتظار دارم انجام دهد.

تشدید تلاش‌های دموکرات‌ها برای عزل رئیس‌جمهوری آمریکا می‌تواند مساله غامضی که نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و تیم رهبری او با آن مواجه هستند، عمیق‌تر کند؛ آنها مسیر حساسی را در پیش گرفتند که از میان سست کردن استیضاح، که اکثر رای‌دهندگان مخالف هستند، بدون تحریک یک پایگاه لیبرال که روز به روز با رفتار ترامپ بر خشمشان افزوده می‌شود و استراتژی عدم فشار رهبران دموکرات، می‌گذرد.

نانسی پلوسی و مقام‌های ارشد حزبش یک رویکرد تحقیقاتی روش‌مند را می‌پذیرند که بازتاب تحقیقات کمیته‌ها درباره اقدامات ترامپ باشد و از جمله مواردی که به تحقیق رابرت مولر درباره مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ مرتبط می‌شود، شامل شود.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ساعاتی پیش از رای‌گیری روی قطعنامه استیضاح ال گرین گفته بود: ما شش کمیته داریم که روی حقایق مرتبط با سوء استفاده از قدرت، مانع‌تراشی در اجرای عدالت و مابقی مواردی که رئیس‌جمهوری آمریکا احتمالا درگیر آن شده بود، کار می‌کنند. مسیری که ما در آن قرار داریم، بسیار جدی است.

هنوز شمار رو به رشدی از دموکرات‌های آمریکایی از یک اقدام جسورانه‌تر برای اجرای تحقیقات استیضاح حمایت می‌کنند و دست‌کم چهار قانونگذار به جمع کسانی پیوستند که از استیضاح رهبر جمهوری‌خواه کاخ سفید حمایت می‌کنند. بدین صورت، تعداد دموکرات‌های حامی استیضاح به ۸۷ تن رسیده است. تعداد اعضای این لیست احتمالا پس از شهادت رابرت مولر در کمیته‌های قضایی و اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در روز چهارشنبه افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا