خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیام تسلیت گروه سینمای فرهنگستان هنر در پی درگذشت کیومرث پوراحمد: کاش بیشتر حرمت بگذاریم

گروه سینمای فرهنگستان هنر، با صدور پیامی، درگذشت کیومرث پوراحمد، کارگزدان پیشکوست سینمای ایران را تسلیت گفت.

به گزارش روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، متن پیام گروه سینمای این فرهنگستان بدین شرح است:

كُلُّ مَنْ عَلَيْها فانٍ. وَ يَبْقى‌ وَجْهُ رَبِّكَ ذُو الْجَلالِ وَ الْإِكْرامِ

کیومرث پوراحمد دیگر در میان ما نیست.‌ خالق لحظات بیادماندنی، کسی که جایگاه و حرمت کلمه را پاس می‌داشت و تفسیر و ترجمان کلمه به تصویر را نیک می‌دانست، کسی که شور و شعف و درد و دل‌مشغولی زندگی را با تمام وجود بیان می‌کرد، آری او که نازک‌طبع بود و روح پرخروش و سرکشش تاب حبس تن را نداشت…دیگر در میان ما نیست.
ما مانده‌ایم و یک دنیا حسرت، که کاش بیشتر حرمت می‌داشتیم و می‌دانستیم هنرمند طبع و روحی حساس و شکننده دارد، کاش نرم‌تر و آهسته‌تر به سراغش می‌رفتیم…کاش چینی نازک تنهاییش ترک برنمی‌داشت…
ما مانده‌ایم و یک دنیا افسوس و البته که طنین یک هشدار، هشداری که گویی با این فقدان،‌ این‌بار رساتر از همیشه به گوش جان می‌رسد: ما را چه شده است که هنرمندان‌مان این‌طور و با بهای جان خود، پیام ناخرسندی خود را به گوش ما می‌رسانند؟ در کجای زمان ایستاده‌ایم و تا چه اندازه مراقب و متوجه دشواری‌ها، تیرگی‌ها و چالش‌های برناگذشتنی پیش رویمان و تصویری که از آینده برایمان ترسیم شده است هستیم؟ چقدر با خودمان و عزیزانمان مهربان هستیم و به آنها مهر می‌ورزیم؟
کاش بیشتر حرمت بگذاریم و قدر و منزلت گنجینه‌های هنر و فرهنگ‌مان را پاس بداریم، چراکه نومیدی و گسترش آن، هیولایی دهشتناک است که اگر بر جامعه مستولی شود، به هر دلیل و واسطه‌ای باشد، دل‌های بسیاری را خواهد فسرد و جان‌های عزیزی را از ما خواهد گرفت.
امید داریم که به مدد رحمت واسعه حضرت دوست، روح آن عزیز در آرامش ابدی باشد.
آمین
گروه تخصصی سینمای فرهنگستان هنر

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا