خرید تور تابستان ایران بوم گردی

منابع اطلاعاتی آمریکا: توان داعش در حال تحلیل رفتن است

یک رسانه آمریکایی به نقل از مقام های نظامی و اطلاعاتی آن کشور نوشت: توان نظامی داعش در عراق و احتمالا در سوریه در حال تحلیل رفتن است.
منابع اطلاعاتی آمریکا: توان داعش در حال تحلیل رفتن است
به گزارش ایرنا، پایگاه اینترنتی یک شبکه تلویزیونی دولتی آمریکا به نقل از این مقام های نظامی، با برجسته کردن حملات هوایی ائتلاف بین المللی در عراق و سوریه به رهبری کاخ سفید، این مساله را در کاهش توان گروه تروریستی داعش تاثیرگذار دانست.
اما گزارش ها نشان می دهد این حملات نه تنها تاثیر مشهودی در جلوگیری از اقدامات تروریست های داعش نداشته، بلکه به زیرساخت های این دو کشور آسیب وارد کرده و به قیمت جان غیرنظامیان نیز تمام شده است.
رسانه دولتی آمریکا به نقل از این مقام های اطلاعاتی نوشت: بعد از حملات نیروهای ائتلاف، روند آمادگی و تجدید قوای ارتش عراق و ادامه مقاومت و تهاجم پیشمرگه های کردستان عراق و همچنین مقاومت و پیروزی شبه نظامیان کرد سوریه در آزادسازی کامل شهر کوبانی در مرز ترکیه از دیگر عواملی است که به کاهش توان داعش در منطقه کمک کرده است.
داعش هنوز مناطقی در عراق و سوریه را تحت کنترل دارد.
به گفته مقام های اطلاعاتی آمریکا، نارضایتی هایی که در میان صفوف داعش به وجود آمده است، می تواند با تشدید حملات هوایی و آمادگی ارتش عراق برای بازپس گیری موصل که داعش را در محدوده غیرقابل پیشروی نگاه داشته است، گسترش یابد. 
در این رابطه «جیمز کلپر» مدیر تشکیلات اطلاعات ملی آمریکا در سخنانی در کمیته نیروهای مسلح در سنا گفته است، شواهد نشان می دهد احساس تنفر و حتی مقاومت در برخی از مناطق تحت کنترل داعش رو به رشد و گسترش است. 
در همین حال، «بسام اسحاق» رییس شورای ملی سوریه گفت که داعش در مناطقی که خلافت خود خوانده است به کشتار دسته جمعی اقلیت های دینی و حتی سنی هایی دست زده است که از اعلام وفاداری به این گروه سرباز زده اند. 
وی با تاکید بر اینکه باید از پیشروی بیشتر داعش جلوگیری کرد، به مقایسه شرایط مسیحیان آسوری در استان حسکه در سوریه با شهر کوبانی پرداخت و گفت: مسیحیان در حسکه فقط زیر پوشش حملات هوایی و مقاومت محلی می توانند از پیشروی داعش جلوگیری کنند. 
براساس گزارش رسانه ها، یک خانواده آسوری ها در ایالت کالیفرنیای آمریکا روز گذشته در مصاحبه ای گفته اند، پس از کسب اطلاعات از آسوری های منطقه متوجه شده اند دستکم 12 عضو خانواده آنها در اسارت داعش هستند. 
واشنگتن با همراهی متحدانش، از چند ماه قبل حملات هوایی محدودی را با عنوان مبارزه با گروه تروریستی داعش در خاک عراق و سوریه انجام داده است اما گزارش ها نشان می دهد که حملات چند ماه اخیر ارتش عراق با کمک نیروهای داوطلب مردمی و عشایر و پیشمرگ های کرد، سبب آزادی وپاکسازی برخی شهرها از وجود تروریست ها شده اند.
آمریکا در حالی مدعی تلاش برای نابودی داعش است که در چند ماهه اخیر، بارها بالگردهای آن کشور در برخی مناطق عراق از جمله در شمال استان بابل با انداختن سلاح و مهمات برای تروریست های داعش، همچنان به حمایت خود از این گروه تکفیری ادامه می دهد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا