خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جدال لفظی ادامه‌دار کریمی قدوسی و جهان آبادی در مجلس

خبرآنلاین نوشت: «جواد کریمی قدوسی»، نماینده مردم مشهد در مجلس در واکنش به ادعاهای نماینده تربت جام علیه وی گفت: آقای رحیمی نه گندم کابل را خواهید خورد و نه عدسی مجلس یازدهم را.

جلسه علنی امروز مجلس تحت تاثیر حواشی روز گذشته صحن مجلس بود. روز گذشته بود که رحیمی جهان آبادی نماینده تربت جام در اظهاراتی تند از اظهارات کریمی قدوسی انتقاد کرد و او را فاقد اصالت ایرانی دانست.

کریمی قدوسی که دیروز در صحن مجلس حضور نداشت تا پاسخ رحیمی جهان آبادی را بدهد امروز از حق پاسخگویی خود استفاده کرد و تریبونش برای جوابگویی باز شد. وی گفت: من آقای رحیمی جهان آبادی را نمی شناختم، در اولین روز تشکیل مجلس دهم که به مرقد حضرت امام (ره) رفتیم، آخر صف نشسته بودم. کسی آمد کنار من نشست و گفت من رحیمی هستم. گفتم کدام رحیمی؟ گفت نماینده تربت جام. گفتم بفرمایید.

کریمی قدوسی گفت: به من گفت آقای کریمی! همه از شما می ترسند و می گویند اگر کریمی به کسی گیر بدهد تا موتورش را پیاده نکند، او را رها نمی‌کند. گفتم این اشتباه است، اگر بگویند مردم به کسی در انقلاب گیر بدهند، موتورش را پیاده می‌کنند، درست گفته اند. اگر بنده را هم دست آموز و پرورش یافته این مکتب می‌دانند، آن هم حرف غلطی نیست.

این نماینده نزدیک به جبهه پایداری گفت: دیروز به من گفتند «شما چه کاره مملکت هستید که به رئیس جمهور، وزیر و حالا به نماینده مجلس گیر می دهید؟ به شهر تربت جام آمدید و به مردم گفتید نماینده شما انقلابی نیست، نامه جمع کنید تا رد صلاحیت شود». اولاً اینکه بنده و شما از رئیس جمهور و وزیر سؤال می کنیم و به کسی ربطی ندارد؛ از وظایف قانونی ماست. الان هم کشور دچار بحران شده و باید به وظیفه خود عمل کنیم.

وی با بیان اینکه به دعوت ستاد یادواره شهید تراز انقلاب و اولین نماینده مجلس شورای اسلامی به شهر تربت‌جام رفته است، گفت: از من خواستند که درباره ویژگی‌های نماینده در تراز انقلاب صحبت کنم. تمام صحبت‌های من در این خصوص در فضای مجازی منتشر شده است. من از هیچ مسئول و نماینده‌ای، اسمی در آنجا نبردم حتی اشاره‌ای به نماینده آنجا هم نکردم،بر اساس ملاک‌ها و معیارهایی که ولی‌امر مسلمین از نمایندگان می‌خواهند که به وظایفشان عمل کنند، بنده اعلام کردم نماینده‌ای از تریبون مجلس، اتحاد جماهیر شوروی و فروپاشی آن را به فروپاشی جمهوری اسلامی تطبیق داد و گفت «به دلیل اینکه مردم خیابان‌های مسکو گرسنه بودند، تکه‌تکه شد»؛ این در حالی است که امام راحل، فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را ناشی از مقابله آن اتحادیه با دین می‌دانستند.

کریمی قدوسی گفت: در شیراز نیز بنده در جمع مردم اعلام کردم نماینده‌ای است که در نطق خود از جریان باستانی و باستان‌گرایی دفاع می‌کند درحالی‌که در حکومت اسلامی ما حق نداریم جز اینکه برای اسلام خرج کنیم، کار دیگری انجام دهیم. بنده درباره آقای رحیمی هیچ کلمه‌ای به زبان نیاوردم، او اصلاً در کلاس کار بنده نیست؛ همه بنده را می‌شناسید و می‌دانید اولویت من چیست.

نماینده مشهد ادامه داد: موضع‌گیری علیه فتنه و سران فتنه، نفوذ و سران نفوذ، فساد و سران فساد، خیانت و سران خیانت، همیشه موضوع اصلی صحبت‌های من است. کسانی که مخفیانه با سفیر انگلیس جلسه گذاشتند و مورد خطاب و عتاب آیت‌الله یزدی قرار گرفتند، مورد خطاب من هستند و من با آنها کار دارم و با امثال شما کاری ندارم. آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین اخیراً فرموده‌اند «به یک نماینده‌ای گفتم آن روز کجا بودی؟»؛ رنگش پرید، بنده به شخصی کار ندارم بلکه به وظیفه خود عمل می‌کنم.

کریمی قدوسی افزود: آقای کدخدایی اعلام کرد که به سه دلیل نمایندگان فعلی را بررسی می‌کنیم، اگر صلاحیتشان تائید نشد، رد می‌کنیم. فساد اخلاقی، فساد مالی و مواضع‌شان علیه حاکمیت جمهوری اسلامی است. آیت‌الله جنتی نیز فرمودند «ما به مُرّ قانون عمل می‌کنیم بنابراین هرکس در این مجلس و در سطح نظام به تکلیف خود عمل نمی‌کند، انتظاری نداشته باشد». بنده نه به جایی وصل هستم و نه با شورای نگهبان ارتباط دارم و نه کسی به من خبری می‌دهد. بنده بر اساس ارزیابی‌ها و داشته‌های خودم تصمیم می‌گیرم.

او ادامه داد: در یک جمله آقای رحیمی آنچه را در مورد بنده فرمودید حدیث نفس خود شماست.شما هم چنین ویژگی هایی دارید. من نه ادعایی درباره حضور در دوران دفاع مقدس دارم نه گفته ام سردارم.ولی از اقای کرم پور نماینده فیروزآباد بپرسید که من را چطور دیده و شناخته است.

کریمی ادامه داد: آقای رحیمی به شما گفته‌اند که اگر برای مجلس یازدهم رد صلاحیت شدید، شما را سفیر ایران در کابل خواهیم کرد اما باید بگویم که شما نه گندم کابل را خواهید خورد و نه عدسی مجلس یازدهم را.

اما جلیل رحیمی جهان آبادی در واکنش به تذکر امروز کریمی قدوسی و اظهارات مطرح شده درباره پیشنهاد سفارت کابل، به خبرآنلاین گفت: آقای کریمی قدوسی اولا به دو سوالی که من مطرح کردم یعنی بحث تابعیت ایشان و اینکه آیا  خود و خانوادشان ایرانی‌الاصل هستند یا این تابعیت اکتسابی است پاسخ ندادند او همچنین سوالات درباره سابقه فعالیت‌هایشان در جبهه و جنگ و همچنین سپاه پاسداران را بی پاسخ گذاشتند.

پیشنهاد سفارت افغانستان به من یک دروغ است

او ادامه داد: اقای کریمی قدوسی با حاشیه رفتن از پاسخ به این سوالات شانه  خالی کردند و یک مطلب دروغ  دیگری مانند پیشنهاد سفارت افغانستان را مطرح  کرد. این موضوع کاملا دروغ است. هیچگاه صحبتی درباره سفارت افغانستان با من نشده است و نه وعده‌ای به من داده شده است.

رحیمی جهان‌آبادی همچنین گفت: کریمی قدوسی در صحبت هایش خودش را به سپاه امام حسین(ع) و من را به سپاه یزید تشبیه کرد و با کنایه به مسئله گندم ری که در تاریخ معروف است اشاره کرد، به گونه‌ای که گویا من در سپاه یزید هستم و خودش در سپاه امام حسین(ع). آقای کریمی قدوسی نه رفتارش و نه روش و منشش شبیه به امام حسین است و نه اخلاقش از امام حسین‌(ع) الهام گرفته است. امام حسین علیه السلام مظهر دفاع از حق و حقیقت بود در حالی که اقای کریمی قدوسی به همه ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران از رئیس جمهور گرفته تا وزیر امورخارجه، وزارت اطلاعات و نمایندگان مجلس و هر دلسوزی که برای این کشور و نظام قدم برداشته است تهمت زده است و امروز هم دروغ دیگری مطرح کرده است.

من چه زمانی با او در حرم امام دیدار کردم؟

این نماینده تربیت جام همچنین گفت: کریمی قدوسی یک دروغ دیگری هم مطرح کرده است و آن اینکه در ابتدای  مجلس دهم ایشان را در حرم مطهر امام دیده‌ بودم و نکاتی را درباره مجلس گفته بودم اصلا صحت ندارد. من نمی‌دانم ایشان از گفتن این همه صحبت‌های کذب چه هدفی را دنبال می‌کند. اما ما من همچنان منتظر پاسخ او درباره دو سوالی که مطرح کرده ام هستم. او بهتر است اسناد و مدارک ایرانی بودنش و همچنین حضورش در جنگ تحمیلی را ارائه کنند که فکر می‌کنم این حق مردم و نمایندگان است که بدانند ایشان که دائما به ارکان نظام توهین می‌کنند از چه موقعیتی برخوردارند.

او همچنین گفت: من موضوع پیشنهاد سفارت افغانستان را قویا تکذیب می‌کنم و اعلام می‌کنم هیچ پیشنهادی در این راستا از سوی وزارت‌خارجه به من نشده است. گرچه هر زمان فرصت  خدمتی در نظام جمهوری اسلامی داشته باعث افتخار من است.

کریمی قدوسی من را تهدید به ردصلاحیت کرد؟

رحیمی همچنین به کنایه کریمی قدوسی که گفته بود عدسی مجلس یازدهم را نخواهی خورد نیز اشاره کرد و گفت: ایشان گفت من عدس مجلس یازدهم را نخواهم خورد و به عبارتی من را تهدید به رد صلاحیت از سوی شورای نگهبان کرد در این رابطه باید بگویم شورای نگهبان یک نهاد مستقل است و نه نهاد سیاسی که از اقای کریمی قدوسی خط بگیرد.

این نماینده مجلس همچنین گفت: عزت و ذلت مردم دست خداست دست اقای کریمی قدوسی نیست. اگر فرصت خدمت به مرد دوباره تکرار شود که خادم مردم هستیم اگر نشود شکرگذار خداییم. من از یک خانواده روستایی هستم و پدرم دامدار است. خودم نیز معلم و استاد دانشگاه هستم اگر مجلس نباشم به کلاس و درس بازمی‌گردم. اما امثال آقای کریمی قدوسی تا زمانی که یاد نگیرند ادبیات را با قانون و فرهنگ ایرانی منطبق کند و خود را بالاتر از قانون نداند مقابل این افراد خواهیم ایستاد.

 

«آقای کریمی قدوسی از کجا درجه سرداری آورده‌اید؟»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. جناب نماینده تربت جام …میخواستید سنگی را به چاه…….بیاندازید وترشحات ……نصیبتان نشود؟؟؟؟؟؟اشخاص چنینند چه بایدکرد؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا