خرید تور تابستان ایران بوم گردی

[+فهرست ادعاها] روایت متناقض از لیست دوتابعیتی‌ها

یک عضو فراکسیون ولایی مجلس با بیان این که «اصرار اینجانب در کمیسیون امنیت ملی این بود که اسامی دوتابعیتی‌ها را منتشر نکنم»، گفت: بعضی همکاران این ظرفیت را ایجاد کردند و به من تهمت زدند. من نیز هم‌اکنون به بالای مجلس می‌آیم و لیست اسامی دوتابعیتی‌ها را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهم تا پیگیری‌های بعدی صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، ‌جواد کریمی قدوسی عضو فراکسیون ولایی مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) در اخطار قانون اساسی گفت: نظام اسلامی از صبر راهبردی خارج شده و وارد اقدامات راهبردی شده است. دوگانه یا جنگ یا صلح با حکمت رهبر معظم انقلاب تبدیل به نه جنگ و نه مذاکره بلکه مقاومت شده است. جریان انقلاب بر عرشه کشتی انگلیس که در حمایت و اسکورت ناو سلطنتی است، تفنگدار پیاده می‌کند. بسیجیان انقلابی ملت به کندوی نفوذ، نفوذ کرده و در حال قلع و قم نفوذی‌ها هستند. زمانی که ملکه کندو ضربه می‌بیند فرار می‌کند و سربازان او دیوانه می‌شوند و به هر کسی حمله می‌کنند و زهر خودشان را می‌ریزند.

وی تأکید کرد: یک کندوی نفوذ در این کشور به تدریج شکل گرفته است. ملت عزیز بداند که تمام مصیبت‌های امروز شما در این کندو مدیریت می‌شود. آن کندو کندوی جریان غرب‌گرا و نفوذ است و تا به ملکه این کندو حمله نکنیم سربازان آن نمی‌گذارند وضع ما بهبود پیدا کند تا از شر این جریان غرب‌گرا راحت شویم.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس ادامه داد: علت حملات به سوالات بنده و مواضع نمایندگان ولایی این است که ما به ملکه نفوذ حمله‌ور شده‌ایم؛ لذا این نیش‌ها قابل تحمل و شیرین است. دیروز در پس سوال ۲۷ نفر از نمایندگان از وزیر دفاع در مورد یکی از افشاگری‌های ما در کندوی نفوذ در مقوله دوتابعیتی‌ها وزیر دفاع را به مجلس آوردیم. آقای علیرضا رحیمی پنج مرتبه نام من را در صحبت‌هایشان تکرار کردند و سوال رسمی من از وزیر خارجه در مورد نفوذ در تیم مذاکره و این‌که ما گفته‌ایم آقای رئیس جمهور دوتابعیتی است و مسائلی از این دست را بیان کردند. می‌خواهم توضیح دهم اگر ما اسمی از یک نفوذی یا یک دوتابعیتی‌ بردیم با چه قدرتی این کار را کردیم؟ ما به طرح بررسی دوتابعیتی‌ها در نظام اجرایی و همسر و فرزندان آن‌ها رأی دادیم و آن را تصویب کردیم. ما هیأت تحقیق و تفحص تشکیل دادیم. رئیس مجلس شورای اسلامی رأی هیأت تحقیق و تفحص را به نام بنده زده است. کار تحقیق و تفحص شروع شد. نزد وزیر اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه، وزیر امور خارجه، قوه قضاییه و پلیس گذرنامه رفتیم و از تمام وزارتخانه‌ها استعلام گرفتیم که هر کس دوتابعیتی است اعلام شود.

وی افزود: یک سال تلاش کردیم. گزارش آن را نیز به کمیسیون امنیت ملی بردیم. در آنجا لیست اسامی را پیوست کردیم. به بنده تأکید کردند که این لیست را نباید منتشر کنیم. علت آن نیز این است که جامعه ظرفیت پذیرش شنیدن این اسامی را ندارد. در همان جلسه برادر ما؛ آقای کواکبیان اصرار کردند که اسامی را بخوانید، بنده مخالف این اقدام بودم. مذاکرات ما نیز در کمیسیون ثبت شده است. با اصرار عزیزان آقای جمالی نوبندگانی اسامی این ۱۰۰ نفر را قرائت کردند. وقتی قرائت کردند بنده تأکید کردم که این اسامی را پخش نکنید. مصلحت نیست، ولی همین آقای رحیمی مصاحبه کردند و گفتند که نام آقای روحانی در این لیست وجود دارد. این لیست اولی است که ما از مخزن یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دوتابعیتی در وزارت امور خارجه، پلیس گذرنامه، وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی درآوردیم. شمارشان نیز ۱۰۰ نفر است. این لیست دو بار توسط این دستگاه‌هایی که نام بردم تعدیل شده است و تبدیل به لیست فعلی درآمده است که به رنگ سبز و آبی است.

کریمی قدوسی اضافه کرد: این اسامی را بنده شخصا خدمت دادستان کل و معاون قوه قضاییه تقدیم کردم که این دوتابعیتی‌ها و این قانون و این بررسی ماست که پخش هم نکرده‌ایم اما همکاران ما مصاحبه می‌کردند و می‌گفتند که آقای کریمی گفته است آقای روحانی دوتابعیتی است. آقای رحیمی دیگری دو روز گذشته در شبکه سه سیما در یک برنامه صبحگاهی گفت که آقای کریمی قدوسی گفته است که آقای روحانی دوتابعیتی است و آقای ظریف هم جاسوس است. من از ایشان درخواست می‌کنم که مذاکرات کمیسیون را گوش کنند و متوجه شوند که اگر بنده در آن جلسات اصرار کرده بودم که این لیست پخش نشود _ که البته حق ملت بوده که پخش بشود _ شما بروید مرا متهم کنید که از افغانستان آمده‌ام و جد و آبادم افغانی است. چرا، چون گفته است که آقای رئیس جمهور دوتابعیتی است.

علی لاریجانی پرسید: آیا شما این حرف را زده‌اید؟

کریمی قدوسی گفت خیر، من نگفتم.

لاریجانی پرسید: پس قضیه چیست؟

کریمی قدوسی گفت: ما در هیچ جایی حرفی نزدیم، آقای رحیمی و دیگران مصاحبه کردند. همین آقای قاضی‌پور شاهد است. ۱۰ بار به من گفت که لیست را به من بده، من گفتم نمی‌دهم، ایشان دست من را گرفت و لیست را هم گرفت؛ بنابراین درخواست من این است که از دستگاه‌های وزارتی و ثبت احوال و وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران به خصوص شورای نگهبان اگر این اتهاماتی که آقای رحیمی به من زده است _که کذب محض است _ یک سند مبنی بر این‌که یکی از اجداد من ولو هفت نسل قبل از افغانستان آمده است هم دارند، ایشان باید در صدا و سیما این سند را پخش کند والا صداوسیما باید همین مذاکرات من را پخش کند؛ در غیر این صورت اگر این کار را نکردند من از دولت افغانستان می‌خواهم که آن‌ها بررسی کنند که اگر ما رگ و ریشه‌ای در طول تاریخ در اقوام آنجا داشتیم به ما بگویند که به خدمت آن‌ها رویم.

کریمی قدوسی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شما هم مسئول هستید. بنده برای خودم حق ندارم خرج کنم و دفاع کنم. این حقوق کسانی است که به بنده رأی داده‌اند. من هم اکنون بالای مجلس می‌آیم و در خدمت رسانه‌ها این لیست اعضای دوتابعیتی را که تاکنون پخش نکرده‌ایم، پخش می‌کنیم. بنده این لیست را تقدیم رسانه‌ها می‌کنم. آن‌ها این اسامی را پخش کنند، ان‌شاءالله که پیگیری‌های بعدی انجام خواهد شد.

تذکر علیرضا رحیمی

علیرضا رحیمی نیز در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس و بعد از تذکر کریمی قدوسی و بیان صحبت‌هایی نسبت به او با استناد به اصل ۷۵ قانون اساسی در تذکری مطرح کرد: دیروز سوالی از وزیر دفاع درباره‌ موضوع انتشار فیلمی در مجلس را مطرح کردم که این سوال از موضع نماینده تهران و نه به عنوان عضو هیات رئیسه مجلس بود. بعد از آن تعدادی از نمایندگان با استناد به ماده ۷۵ تذکراتی را مطرح کردند که یکی از آن‌ها مربوط به آقای قاضی‌پور بود. از ایشان برای دقت نظر در صحبت‌هایم قدردانم. اما صحبت‌های بنده را مقداری تحریف کرده و گفت که به سپاه حمله کردند و سپاه را تضعیف کردند که این برداشتی کاملا نادرست است.

وی تاکید کرد:‌ سپاه نه تنها تضعیف شدنی نیست و کسی هم در مجلس مخالف سپاه نیست بلکه ما مخالف استانداردهای دوگانه هستیم. همانطور که امام (ره) فرمود سپاه نور چشم کشور است و در حوزه‌ی امنیت و دفاع از آرمان‌های انقلاب کارنامه کاملا درخشان و روشنی دارد نیازی نیست دیگران با ادعای انقلابی گری عده‌ای دیگر را سپر قرار داده و به آن‌ها حمله کنند. صحبت‌های روز گذشته‌ام در جهت تخریب سپاه نبود و این صحبت‌ها در مسیر صیانت بخشی به سپاه پاسداران بود.

این نماینده عضو فراکسیون امید توضیح داد:‌ اگر فیلم محرمانه‌ای در سازمان اطلاعات سپاه تهیه می‌شود این سپاه است که باید در این باره حساسیت داشته باشد که اگر چنین فیلمی در صحن مجلس پخش می‌شود شکایت کند. شما یا نسبت به اطلاعات خود حساس هستید و یا نیستید. اگر اشکالی رخ داده و یا غفلت شده این را به نوعی جبران کنیم.

وی ادامه داد: ما را در جریان سوال دیروز متهم کردند که توضیح دادم سوالم متوجه سپاه بود. این نقص آیین نامه‌ داخلی مجلس است که به نماینده اجازه نمی‌دهند از سپاه، صدا و سیما و بانک مرکزی سوال کنند. به همین دلیل نماینده مجبور است دستگاه متناظرش را درباره سوالش در دولت پیدا کند و سوالش را مطرح کند. روز گذشته هم امیر حاتمی وزیر دفاع توضیحاتی را از سپاه گرفت و در مجلس قرائت کرد. توضیحاتی که قانع کننده نبود، منتها بنده به رای گذاشتن سوال را به هیچ وجه به نفع مصالح کشور ندانستم البته رسانه‌ها اعلام کردند که من از پاسخ‌ها قانع شدم که بنده حتی در یک عبارت هم نگفتم که قانع شده‌ام. بلکه گفتم که رای گیری را به مصلحت نمی‌دانم.

در حالی که رحیمی قصد بیان ادامه صحبتش را داشت تعدادی از نمایندگان از جمله قاضی پور با فریاد خواستار دادن تذکر و به نوعی پاسخ به رحیمی شدند.

در واکنش به این داد و فریادها رحیمی گفت: تعجب می‌کنم از برخی همکاران که صحن مجلس را با یک فضای دیگری گاهی اوقات شبیه می‌دانند. طبق آیین نامه داخلی مجلس اگر نماینده‌ای نسبت خلافی داد ماده ۷۵ اجازه دفاع او را می‌دهد. داد و فریاد برای صحن نیست که اکنون هم شما در حال داد و فریاد هستید.

وی ادامه داد: بنده در جریان سوالم از رئیس قوه قضاییه درباره دوتابعیتی بودن رئیس جمهور سوال کردم اما چرا شما و برخی از نمایندگان عصبانی شدید؟ آقای رئیسی که تحول را وارد قوه قضاییه کرده است ظرفیت دادستان کل کشور را فعال کند تا اگر کسی در این کشور رئیس یک قوه را به داشتن تابعیت انگلیسی متهم کرد و به دروغ این خبر را منتشر کرد، دادستان کل کشور ورود کند. سوالم این بود که اگر این نسبت دروغ را به رئیس قوه قضاییه هم می‌دادند آیا دادستان سکوت می‌کرد؟ پس چرا شما عصبانی شده‌اید؟

وی افزود: موضوع دیگر در صحبت آقای کریمی قدوسی تحقیقاتی است که در جلسه کمیسیون امنیت ملی بیان کردند. لیست ۱۰۰ نفره‌ای را گروه تحقیق و تفحص به ریاست آقای کریمی قدوسی تهیه کرد که وزارت اطلاعات ۷۰ درصد این لیست را تکذیب کرد و دستگاه‌های دیگر مثل وزارت نفت، وزارت کشاورزی و دانشگاهها در تعجب مانده بودند که این لیست از کجای نظام جمهوری اسلامی آمده است. به زور می‌خواهند افراد را متهم به دوتابعیتی بودن کنند حتی در همان جلسه که آقای کریمی قدوسی گزارش را داد با معاون ضد جاسوسی وزارت در حضور وزیر اطلاعات جلسه را به تنش کشاندند.

رحیمی اضافه کرد: این دروغ بزرگ را که رئیس جمهور تابعیت اسکاتلند دارد را شما و دوستانتان در تلویزیون مطرح کردید. ما مصاحبه نکردیم و کواکبیان هم بر این قصه درخواستی نداشت. من نمی‌خواهم ماجرای کمیسیون را بازگو کنم.

این نماینده مجلس گفت: دیروز از یک شبکه خاکستری نام بردم. به همه دلسوزان نظام هشدار می‌دهم که بدانید خانواده‌ای نیست که برای این کشور هزینه نداده باشد. همه نمایندگان مجلس دلسوزند و بین مردم شبکه خاکستری همان کندوی نفوذ است که آقای کریمی قدوسی به غلط آدرس را می‌دهند و به نام انقلابی گری می‌خواهند فاتحه جمهوریت نظام را بخوانند.

وی گفت: نفوذ را باید علاوه بر وزارت خارجه در صدا و سیما، حوزه‌های علمیه و جاهای دیگر بررسی کرد که آیا وجود دارد یا نه. نمی‌خواهم کام مجلس و مردم را تلخ کنم. برخی از نمایندگان غالبا از گروه پایداری علیه من شکایتی به کمیسیون آیین نامه داده‌اند که من مثلا خلاف شئون هیات رئیسه عمل کردم؛ حال این که سوالم را به عنوان نماینده تهران و نه عضو هیات رئیسه بیان نمودم. پارسال هم از آقای وکیلی و مطهری شکایت کردید که چرا به دیدار آقای خاتمی رفتند. مگر دیدار آقای خاتمی جرم است؟ البته این شکایت رای نیاورد.

وی در پایان گفت: افتخار می‌کنم که نماینده مردم هستم؛ عطشی هم برای هیات رئیسه و برای مجلس ندارم.

بعد از تذکر رحیمی تعدادی از نمایندگان همچون عباس گودرزی، پژمان‌فر و قاضی پور در جایگاه هیات رئیسه حاضر شده و خواستار بیان تذکر و پاسخ به رحیمی شدند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا