خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حمیدرضا صدر درگذشت

صفحه اینستاگرام حمیدرضا صدر از درگذشت این کارشناس و مفسر سرشناس خبر داد.

به گزارش جی‌پلاس، صدر طی سه سال گذشته در حال مبارزه و درمان بیماری سرطان بود و وضعیت نامساعد سلامتی‌اش به تازگی رسانه‌ایی شده بود.

صدر دانش‌آموختهٔ کارشناسی اقتصاد و کارشناسی ارشد شهرسازی سالها باب عنوان منتقد و نویسنده سینما فعال بود و حضورش به عنوان مفسر فوتبال در برنامه‌های مختلف و نگاه تازه و تحلیل‌های متفاوتش او را به یکی از محبوب ترین مفسرین ورزشی تبدیل کرد.


سه دربی، سه دهه با حمیدرضا صدر

خبرآنلاین روز پنجشنبه نوشته بود: دربی‌های بدون تماشاگر قطعا مثل دربی‌های گذشته شیرینی چندانی ندارد.

مطلب زیر گزینه ای از وقایع نگاری سه بازی شهرآورد است به روایت حمیدرضا صدر در سه دهه مختلف. در سال 1350، 1360 و 1370. حالا در سال 1400 با حال حوایی متفاوت به استقلال دربی شماره 96 سرخابی می رویم. در ورزشگاهی خالی از تماشاگر. بدون آن همیاهوی سابق روی سکوها و البته پرتنش بین هوادارانی که بازی را از تلویزیون دنبال می کنند.

28 خرداد 1350

تاج 1- پرسپولیس 1

جمعه. بازار سیاه بلیت. 20 تومان برای یک بلیت. گفته اند بلیت های زیر جایگاه تا سقف صد تومان هم دست به دست شده. سکوها و راهروهای امجدیه از پیش اشغال شده اند. سرنوشت قهرمانی در این میدان، بین تاج و پرسپولیس روشن خواهد شد. تساوی به سود تاج خواهند بود. رایکوف روی نیمکت استقلال . حسین فکری هم مربی پرسپولیس. توفیق بهرامف برای سوت زدن از آذربایجان شوروی راهی تهران شده. داوری که فینال جام جهانی 1966 ضربه جف هرست را برابر آلمان گل دانسته. داوری که انگلیسی ها ربودن جام جهانی را مدیونش هستند. داوری که اعتبارش را از بزرگ ترین اشتباه زندگی اش گرفته. داوری که قضاوتش هم از نهاد تاجی ها آه برآورده و هم پرسپولیسی ها. بازی 1-1 تمام می شود. دو تیم بدون شکست لیگ را به پایان می برند. با امتیاز مساوی. تاج قهرمان می شود.

17 مهر 1360

پرسپولیس 0 – استقلال 0

جمعه جمعه به یاد ماندنی. استقبال فراوان. امروز مادر برای اولین بار همراهت راهی استادیوم شده. همینطور برای آخرین بار. او امروز خردمندانه تر از همیشه به حرفهایت، به کلی گویی هایت، به پرت و پلاهایت گوش می دهد. مهربانانه تر از همیشه لبخند می زند. با حوصله. با صبر. با عشق. دیدار سنتی دو رقیب بزرگ در لیگ باشگاهی تهران. ورود بازیکنان دو تیم. سرخ و آبی. صدای بلندگو. تجر به جدیدی برای یک تازه وارد. اعلام نام بازیکنان. یک به یک . فریاد «شیره» از سوی هواداران پس از اعلام نام بازیکنان. نام هایی مثل وحید قلیچ، محمد پنجعلی، حمید درخشان ، محمد مایلی کهن و علی پروین در یک سمت و ناصر حجازی، بهتاش فریبا، شاهرخ و شاهین بیانی و عبدالعلی چنگیز در سمت دیگر. این دیدار ملال آور بدون گل تمام می شود اما برایت یادگار ماندگاری خواهد شد. زنان از سال بعد اجازه ورود به ورزشگاه ها را نخواهند داشت. مادر در آ خرین فرصت ها طعم نشستن روی سکوها را چشیده و چه چه فرخنده.

4 بهمن 1370

استقلال 0- پرسپولیس 0

سوز زمستانی سرد است. مثل خود بازی. مثل تماشاگران میخ کوب شده روی این سکوهای یخ زده. صد هزار تماشاگر در آخرین پیکار لیگ 16 تیمی اشگاه های تهران. استقلال برابر قهرمان پنج ساله تهران.منصور پورحیدری برابر علی پروین. پرسپولیس برای قهرمان شدن به پیروزی نیاز دارد. ولی دیدار بزرگ کم حادثه پیش می رود و بدون برخورد تمام می شود. دیدار بزرگ بدون تنش آغاز شده و بدون درگیری هم پایان می یابد. محسن زمانی داور بازی روز بدون بی دردسری را سپری خواهد کرد. بدون سنگینی نبردهای پراضطراب گذشته. جام در دستان پورحیدری قرار می گیرد. نوار قهرمانی پنج ساله پرسپولیس در تهران. که رکوردی بوده، پاره می‌شود. پروین راهی رختکن شده و حاضر نمی شود جام نایب قهرمانی را بالا ببرد. قهر می کند و اخم. ولی خب رکوردها برای شکسته شدنند. نه برای پابرجا ماندن.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. دردا ودریغا چه گلی پرپر شد…همراه وهمدرد باهمه سوگواران گل پرپر شده ای که در”صدر”
    جای داشت ودارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا