خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فرمانده سنتکام: ممکن است دو پهپاد ایرانی را سرنگون کرده باشیم!

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام روز سه‌شنبه مدعی شد که ناو این کشور ممکن است بیش از یک پهپاد ایرانی را سرنگون کرده باشد!

به گزارش ایسنا، کنت مک‌کنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی با شبکه سی‌بی‌اس ادعا کرد که به عقیده او، ناو آمریکایی با حداقل دو پهپاد همزمان درگیر شده است!

وی در این رابطه مدعی شد که تا جایی وی در اطلاع است، ناو آمریکایی حداقل با دو پهپاد به طور موفقیت‌آمیز درگیر شده است اما ممکن است پهپادهای دیگری نیز در آن حوالی بوده باشند.

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام در ادامه مدعی شد: ما مطمئنیم که یک پهپاد را ساقط کرده‌ایم و ممکن است پهپاد دوم را نیز ساقط کرده باشیم!

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ هفته گذشته ادعا کرد که یک ناو نیروی دریایی آمریکا یک پهپاد ایرانی را در قالب «اقدامی تدافعی» ساقط کرده است.

ترامپ اظهار کرد: ناو یواس‌اس باکسر (ال‌اچ‌دی-۴) پنج‌شنبه یک پهپاد «ایرانی» را در تنگه هرمز هدف قرار داده است.

سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، ادعای رئیس جمهور آمریکا در خصوص سرنگونی پهپاد ایرانی را تکذیب کرد و گفت: بر خلاف ادعای واهی و برخواسته از توهم رئیس جمهور آمریکا، تمامی پهپادهای متعلق به جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، از جمله پهپاد مورد نظر رئیس جمهور آمریکا پس از انجام ماموریت شناسایی و کنترل برنامه ریزی شده به سلامت به پایگاه‌های خود بازگشته‌اند و هیچ‌گونه گزارشی دال بر مقابله عملیاتی ناو  یواس‌اس باکسر آمریکایی گزارش نشده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا