خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ژوئیه ۲۰۱۹ گرم‌ترین ماه تاریخ جهان خواهد شد؟

کارشناسان آب و هوایی بر این باور هستند که ماه ژوئیه امسال (۲۰۱۹) در آستانه کسب عنوان گرم‌ترین ماه به ثبت رسیده در تاریخ است.

به گزارش ایسنا، این اتفاق به دنبال موج گرمایی در حال رخ دادن است که آمریکای جنوبی و منطقه شمالگان را فرا گرفته و افزایش دمای بی‌سابقه را در این مناطق رقم زده است.

به گفته دانشمندان این رویداد، آخرین نشانه گرمایش کلی کره زمین و تاثیر فعالیت‌های انسانی بر رویدادهای شدیدی هم‌چون امواج گرما است که بیشتر و شدیدتر نیز می‌شوند.

با وجود این که بیش از یک هفته تا پایان ماه ژوئیه باقی مانده است، کارشناسان بسیاری پیش‌بینی کرده‌اند که دمای هوای این ماه، رکورد قبلی را که متعلق به ماه ژوئیه سال ۲۰۱۷ میلادی است، خواهد شکست.

با روند کنونی، ماه ژوئیه ۲۰۱۹ عنوان گرم‌ترین ماه تاریخ را از سال ۱۸۸۰ میلادی که با روش‌های مدرن دمای هوا به ثبت می‌رسد، کسب خواهد کرد. انتظار می‌رود که این ژوئیه با اختلاف کمی رکورد قبلی سال ۲۰۱۷ میلادی را بشکند.

این رکورد در حالی پیش‌بینی شده که ماه ژوئن گذشته نیز عنوان گرم‌ترین ژوئن تاریخ از زمان ثبت دما را به خود اختصاص داد.

تابستان امسال برای بیشتر نقاط دنیا تابستانی بسیار داغ بوده است. اروپا با دو موج گرمای پی‌درپی دست و پنجه نرم کرده و فرانسه بیشترین دمای خود را به ثبت رسانده است. در آمریکا نیز ۱۶۹ میلیون نفر در شهرهای مختلف با هشدارهای جدی آب و هوایی و گرما روبه‌رو بوده‌اند. این هفته موج جدیدی از گرما غرب اروپا را نیز فرا خواهد گرفت.

بنا بر گزارش ان‌بی‌سی نیوز، کارشناسان با تاکید بر تاثیر تغییرات اقلیمی در افزایش شدید دمای هوا در سراسر جهان، این میزان از گرما را غیرعادی دانسته‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا