خرید تور تابستان ایران بوم گردی

متن نامه علی مطهری به هیئت نظارت استان تهران در اعتراض به رد صلاحیت

علی مطهری در نامه‌ای به هيئت نظارت استان تهران، به رد صلاحيت اولیه‌ی خود از سوی هیات اجرایی وزارت کشور برای کاندیداتوری در انتخابات آتی مجلس، اعتراض کرد.

به گزارش انصاف نیوز، متن این نامه به نقل از صفحه‌ی آقای مطهری در تلگرام در پی می‌آید:

هيئت نظارت بر انتخابات مجلس شوراي اسلامي استان تهران

با اهداء سلام، عطف به نامه شماره ۲۵۶۵۲۲  مورخ ۱۴۰۲/۸/۱۸ هيئت اجرايي مركز حوزه انتخابيه تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس مبني بر عدم احراز صلاحيت اينجانب علي مطهري براي مجلس دوازدهم به استناد بند ۲ و بند ۴ ماده ۳۱ قانون انتخابات مجلس، چند نكته را به عرض مي‌رساند.

۱. عدم احراز صلاحيت به معني كافي نبودن اسناد و مدارك براي صدور رأي قطعي است و نمي‌تواند حاكي از عدم صلاحيت داوطلب باشد زيرا تقصيري متوجه داوطلب نيست بلكه مدارك هيئت اجرايي كافي نبوده است. آنچه مي‌تواند ملاك باشد احراز عدم صلاحيت داوطلب است كه رخ نداده است.

۲.  استناد به بند ۲ ماده ۳۱ به اين معني است كه بنده التزام عملي به نظام جمهوري اسلامي ندارم. عدم التزام عملي به نظام جمهوري اسلامي يا با اقدام مسلحانه ثابت مي‌شود و يا با ايجاد آشوب و تخريب. بديهي است كه اينجانب نه اقدام مسلحانه داشته‌ام و نه سطل آشغالي آتش زده‌ام و اساساً اين كارها را بلد نيستم.

۳.  استناد به بند ۴ ماده ۳۱ به اين معني است كه اينجانب به قانون اساسي و اصل ولايت فقيه وفادار نيستم. عدم وفاداري به اين دو نيز فقط با اقدامات عملي ثابت مي‌شود نه با اظهارنظرها. ممكن است به اصلي از اصول قانون اساسي ايراد داشته باشيم و خواهان اصلاح آن باشيم. اين به معني عدم وفاداري به قانون اساسي نيست. همچنين ممكن است با نظر ولي‌فقيه در موضوعي موافق نباشيم و اين مخالفت را ابراز كنيم. اين هم به معني عدم وفاداري به ولايت فقيه نيست.

خود مقام رهبري چند بار فرموده‌اند «ممكن است كسي در موضوعي نظري مخالف نظر من داشته باشد، بايد آزاد باشد حرفش را بزند».

البته اگر كاتوليك‌تر از پاپ و كاسه داغتر از آش باشيم مانند هيئت اجرايي اين اظهارنظرها را مصداق عدم وفاداري به ولايت فقيه تلقي مي‌كنيم و اساساً ولايت فقيه را منافي با آزادي بيان و مردم‌سالاري مي‌دانيم، ولي تصور من از ولايت فقيه چنين چيزي نيست و نظر بزرگاني چون امام خميني(ره) و آيت‌الله مطهري(ره) و خود رهبر انقلاب نيز همين است.

مستدعي است اعتراض اينجانب بررسي شود.

با تقديم احترام
۱۴۰۱/۸/۲۱  – علی مطهری

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. جناب علی مطهری شما نه مخالف نظامید ونه قیام مسلحانه داشتید منتها همه مستعد سطل اشغال آتش زدن هستند آنهم به قول شما از اساس البته به موقع اش

    2
    1
  2. .
    علی مطهری اصولگرا نوشت: رد صلاحیت اینجانب به این معنی است که به قانون اساسی و اصل ولایت فقیه وفادار نیستم.

    آقای مطهری،
    بدون هیچ شکی به قانون اساسی وفادار نیستید زیرا اگر می‌بودید هرگز تعهدنامه‌ی التزام عملی به ولایت مطلقه‌ی فقیه را که خلاف قانون اساسی است امضا نمی‌کردید.
    گیرم به لب مهری نهم کز ناله و افغان رهم، دل را صبوری چون دهم جان را شکیبا چون کنم.
    تن را دوا کردم طلب آسوده شد از تاب تب، دارم به دل داغی عجب آن را مداوا چون کنم.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
    2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
    با تشکر از توجه شما.

    4
    1
    1. کسی وقعی به سخنان ایشان نمینهد گذشت ان دوران که نماینده بودی اون دوره هم کسی بهایی برای حرفهایت نمیداد شما خود گوی و کزیده گوی چون در را بکناری بنه غیر مخالفت چکاری میتوانی بکنی عداوت و کینه دو آتیشه ها بسیار بالاست شاید مطلب شما خوانده هم نشود

      1
      1
  3. سلام نظری ندارم که برای مخاطبین جدید باشد اصولگرایان علی مطهری را می‌شناسند که شدیدا اصلاح طلب افراطی هستند که دچار یک سردرگمی اعتقاد ی لای در مانده است ولی اصل موضوع دو پهلو نویسی بالا اقای محمدرضا کیانفر هست دقیقا متن نویس منافقین را در ذهن م روشن کرد دو مرتبه مطهری را تایید و تکذیب کرده

    0
    1
  4. بله پست های بالا همه نشان از فهم و شعور بالای مردم است آقای مطهری شما با فهم و شعور مردم بازی می کنید یا خودتان را به اون راه زدید از نظر ما مردم هیات نظارت اجرایی خیلی به شما ارفاق کرده که با کمترین دلیل شما را رد صلاحیت کرده شما با صحبتهایتان در مواقع بحرانی و حساس مملکت آتیش بیار معرکه شدید و باعث انحراف و جری شدن خیلی ها شدید چه برای آتیش زدن سطل آشغالها و چه اقداماتی که موجب تضعیف رهبری و ولایت فقیه و تشدید بحران برای بر هم زدن نظم عمومی تخریب اموال دولتی و کشت و کشتار حافظان مملکت بدست خاینین به مملکت . لطفاً سرتان را از برف بیرون بیارید و ببینید که مردم اینها را می فهمند و دشمن هم بیشتر از مردم میفهمند ضمن اینکه شما کجا و با چه ادله ای اثبات میکنید که چه کوچکترین خدمتی به این نظام و مملکت و مردم کردید همش منم منم کردید و با هیچکس هم همراه نبودید و بدرد جایی مثل مجلس نمیخورید فقط صندلی اشغال میکنید و ساز ناسازگاری می زنید همان دوره قبل برای هفت پشتت هم زیادی بود واقعا شخصیت هایی مثل شما برای مردم عادی نفرت انگیز است و آفت پیشرفت مملکت . البته امر بهتان مشتبه شده اگر هم در گذشته مردم غول خوردند نه بخاطر خودتان بوده بلکه به اعتبار و حرمت خون پدر خدا بیامرزتان بوده نه خاصیت شما، فرصتی بود که خدمت کنید ولی با رفتارتان هدر دادید یعنی حتی حرمت پدرتان را هم نگه نداشتید متاسفانه. روحش شاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا