خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا قیمت بیت کوین برای اولین بار در ۱۸ ماه گذشته به ۳۵هزار دلار رسید؟

سایت ارز دیجیتال نوشت:

به عقیده برخی تحلیلگران صنعت، بیت کوین مشابه با عرضه اولین ETF طلا، شاهد رشد قابل‌توجهی خواهد بود. بااین‌حال، افزایش احتمال تأیید درخواست ETF اسپات بلک‌راک تنها عاملی نبود که قیمت این ارز دیجیتال را برای اولین بار در ۱۸ ماه گذشته به بالای ۳۵٬۰۰۰ دلار رساند. 

چرا قیمت بیت کوین برای اولین بار در ۱۸ ماه گذشته به ۳۵هزار دلار رسید؟
نمودار روزانه جفت بیت کوین / تتر

به گزارش بیت‌کوینیست، روز گذشته، نقطه عطف مهمی در کشمکش طولانی میان گری‌اسکیل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده بود. بر اساس حکم دادگاه استیناف، این آژانس باید درخواست گری‌اسکیل برای تبدیل صندوق بیت کوین تراست به یک ETF اسپات بیت کوین را دوباره بررسی کند.

علاوه‌بر این، خولیو مورنو (Julio Moreno)، رئیس بخش تحقیقات کریپتوکوانت، خاطرنشان کرد:

افزایش قیمت بیت کوین، در درجه اول ناشی از معامله‌گران شورت بود که مجبور به پوشش موقعیت‌های معاملاتی خود شدند. با افزایش قیمت به بالای ۳۱٬۰۰۰ دلار، شاهد کاهش قابل‌توجهی در حجم معاملات باز بیت کوین بودیم.

جو کنسورتی (Joe Consorti)، تحلیلگر بازار در «د بیت کوین لِیِر» نیز با تأیید این نظر، اظهار داشت:

هنگامی که قیمت بیت کوین به ۳۱٬۰۰۰ دلار رسید، انباشت قابل‌توجهی از موقعیت‌های معاملاتی فیوچرز وجود داشت که یادآور جهش از ۲۵٬۰۰۰ دلار به ۳۰٬۰۰۰ دلار است که در اوخر ژوئن (خرداد) شاهد آن بودیم. البته، افزایش قیمت‌ ناشی از اهرم‌ مالی می‌تواند مخاطره‌آمیز باشد؛ زیرا شبیه سازه‌‌ای که بر روی زمینه‌های ناپایدار ساخته است.

به گزارش کوین‌دسک، برنشتاین (Bernstein) در یادداشتی دلیل افزایش اخیر را که باعث عبور قیمت بیت کوین از خط مقاومت ۳۱٬۰۰۰ دلاری شد به بلک‌راک نسبت می‌دهد که ETF اسپات بیت کوین خود را با نماد BITC در شرکت تسویه معاملات بورس نزدک (DTCC) لیست کرد.

جک تان (Jack Tan)، هم‌بنیان‌گذار «وو نتورک» نیز گفت:

بیت کوین در مرحله «ضد گرانش» است و قیمت آن می‌تواند در ماه های آینده به ۷۵٬۰۰۰ دلار برسد.

او افزود:

این جهش ناگهانی فقط پیش نمایشی از اتفاقاتی بود که در صورت تایید ETFها رخ خواهد داد. باتوجه به اینکه تخفیف «گری‌اسکیل بیت کوین تراست» تا پایان روز جمعه به ۱۶درصد کاهش یافته، به نظر می‌رسد که بسیاری از این تأثیرات بر ارزش بیت کوین، از سطح ۲۵٬۰۰۰ دلاری قیمت در ماه فوریه (بهمن) آغاز شده است.

تان همچنین خاطرنشان کرد که آلت‌کوین‌ها بیشتر مطابق با روند ارزش سهام شرکت‌ها فناوری معامله می‌شوند؛ زیرا مکانیسم ایمنی بیت‌کوین را ندارند. او انتظار دارد که آن‌ها عملکرد ضعیف‌تری نسبت به بیت کوین و اتریوم داشته باشند و در نهایت اتریوم نیز رشدی مانند بیت کوین را تجربه کند.

دیوید لو (David Lo)، رئیس بخش محصولات مالی بای‌بیت اظهار داشت:

بیت کوین بیشتر این کاتالیزورهای مثبت را دریافت کرده و دامیننس آن اکنون به بالاترین سطح خود از اوایل سال ۲۰۲۱ رسیده و توانسته است که سهم بازار را از اتریوم و استیبل کوین‌ها بگیرد.

او خاطرنشان کرد:

با این حال، کاهش تخفیف می‌تواند منجر به ایجاد فشار فروش برای «گری‌اسکیل بیت کوین تراست» در آینده شود؛ احتمالاً سرمایه‌گذارانی باشند که سهام این صندوق را با ۴۰درصد تخفیف خریدند و اکنون به‌دنبال فروش هستند.

کوین تامپسون (Quinn Thompson)، رئیس بخش بازار سرمایه و رشد در میپل فایننس با تأیید اظهارات لری فینک (Larry Fink)، مدیرعامل بلک‌راک، که رشد اخیر بازار ارزهای دیجیتال را حرکت به سمت نقطه‌ای امن در میان چالش‌های اقتصاد جهانی توصیف کرد، افزود:

بیت کوین به‌عنوان مدرن طلا در حال ظهور است و به‌عنوان پناهگاهی برای سرمایه گذاران در زمان بی‌ثباتی اقتصادی عمل می‌کند.

نظر فینک دربارۀ حرکت به سوی نقطه امن منعکس‌کننده نظرات اخیر پل تودور جونز (Paul Tudor Jones) نیز هست که گفته بود که ۲۰ سال پیش، طلا این کار را انجام می‌داد، اما اکنون بیت کوین جایگزین آن شده است.

تامپسون نیز در مصاحبه اخیر خود گفت که اگر کمیسیون بورس ایالات متحده قصد ردکردن درخواست‌های ETF اسپات را داشت، شرکت‌های مانند بلک‌راک و فیدلتی شهرت خود را این‌گونه به خطر نمی‌انداختند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا