خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کارت سوخت موجب مدیریت مصرف خواهد شد؟!

یک  عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اعتدال، در خصوص احیای کارت سوخت، گفت: کارت سوخت و سامانه هوشمندی که سالهای قبل تعریف شده بود موجب شد که بحران را پشت سر بگذاریم و قاچاق سوخت کمتر شود. از سوی دیگر این سامانه موجب مدیریت مصرف شد.

او ادامه داد: در زمانی که از کارت سوخت استفاده می شد واردات ما با میزان مصرفمان دو رقم کاملا متفاوت بود. اما دولت آقای روحانی نگاهی به کارت سوخت نداشت و معتقد بود که کارت سوخت فساد می آورد و در حالیکه طبق مصوبه مجلس باید از کارت سوخت استفاده می شد این اتفاق نیفتاد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در سال 96 دولت باید از کارت سوخت استفاده می کرد اما نکرد. در سال 97 طرح یا لایحه ای در مجلس مطرح شد که کارت سوخت حذف شود و در یک مقطعی هم استفاده از کارت سوخت حذف شد اما مجدد مجلس مصوب کرد که کارت سوخت استفاده شود اما وزارت نفت خیلی علاقه مند نبود چون معتقد است که فساد می آورد. ولی در حال حاضر با دستپاچگی می گویند که از کارت سوخت استفاده کنیم.

خادمی در خصوص ضرورت استفاده از کارت سوخت در شرایط کنونی کشور ، گفت: استفاده از کارت سوخت شفاف سازی را در کشور ایجاد می کند البته به شرطی که سامانه آن وجود داشت باشد. تا جایی که ما خبر داریم این سامانه را تقریبا از دست داده ایم و باید مجدد بازسازی و ایجاد شود. اگر سامانه وجود داشته باشد مشخص می شود که کدام خوردو در کدام جایگاه سوخت زده است.

او ادامه داد: زمانیکه ما از کارت سوخت استفاده نمی کردیم اگر محموله سوختی برای جایگاهی می آمد، کاغذی تحویل می گرفت و می توانست بگوید که تحویل گرفتم و آن را مصرف کردم اما زمانیکه سامانه هوشمند وجود داشته باشد در این سامانه ثبت می شود و مشخص می شود که این سوخت به کدام خودروها داده شده است.

این نماینده مجلس در خصوص تاثیر استفاده از کارت سوخت در کاهش قاچاق، تاکیدکرد: حتما استفاده از کارت سوخت در کاهش قاچاق اثر دارد اما شاید میزان اثر گذاری آن زیاد نباشد. تیمی که کارت سوخت را قبول نداشته اما در حال حاضر آن را مطرح کردند بنابراین نمی دانیم سامانه ها را ایجاد می کنند که در کاهش قاچاق موثر باشد یا خیر اما نفس کار خوب است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا