خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افزایش نرخ حمل و نقل عمومی از شنبه/دولت از بار فشار بر مردم بکاهد

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، با بیان اینکه از فردا افزایش 10 تا 25 درصدی نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی اعمال خواهد شد، گفت: امید است دولت با اختصاص منابعی از محل درآمد‌ها و همچنین افزایش نرخ حامل‌های انرژی به بخش حمل و نقل عمومی از بار فشار بر مردم بکاهد.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از خانه ملت، ابوالفضل قناعتی با بیان اینکه طبق قانون باید از یکم اردیبهشت ماه 93 افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی اعمال می‌شد، گفت: با توجه به اینکه از شب گذشته (4 اردیبهشت‌ماه) افزایش نرخ حامل های انرژی صورت گرفته طبیعی است که از فردا شاهد افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی باشیم.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، ادامه داد: افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی باید از ابتدای اردیبهشت‌ماه انجام می شد اما طبق خواسته مسئولان دولتی مبنی بر اعمال افزایش نرخ کرایه‌ها بعد از اجرای فاز دوم هدفمندی این موضوع به بعد از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها موکول شد.

او در تشریح جزییات افزایش نرخ کرایه‌های حمل ونقل عمومی، گفت:‌ از فردا( 6 اردیبهشت ماه) شاهد افزایش 25 درصدی‌ کرایه تاکسی، 15 درصدی اتوبوس و 10 درصدی مترو خواهیم بود.

قناعتی در توضیح زمان نصب برچسب‌های افزایش نرخ کرایه‌ تاکسی، گفت: تاکسی‌های گردشی از این برچسب‌ها ندارند اما بقیه تا شنبه مجهز به برچسب تغییر نرخ‌‌ها خواهند شد.

او با یادآوری افزایش 31 درصدی نرخ کرایه تاکسی در سال گذشته، گفت: با انجام بحث‌های کارشناسی دقیق در کمیسیون های تخصصی شورای شهر و با توجه به سخت شدن شرایط زندگی تا حدودی در افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی برای سال جاری محتاط تر عمل شد.

این عضو شورای شهر تهران، ادامه داد: لذا ما نهایت تلاش را در کمیسیون عمران و کمیته حمل و نقل شورای شهر انجام دادیم تا حداقل افزایش را داشته باشیم تا هم رانندگان و هم شهروندان در فشار نباشند.

قناعتی با بیان اینکه دولت دهم در پرداخت سهم یارانه خود به حمل و نقل عمومی خوب عمل نکرد، گفت: در سال جاری دولت یازدهم نیز تاکنون نسبت به پرداخت تعهدات و سهم خود به شهرداری کوتاهی کرده اما امید است با اجرای فاز دوم هدفمندی جدیت بیشتری در پرداخت سهم خود به شهرداری داشته باشد.

او با تاکید بر اینکه قرار بود بر اساس افزایش نرخ حامل‌های انرژی دولت از محل درآمد این افزایش بخشی به حمل و نقل عمومی اختصاص دهد، گفت: مقرر شده بود برای توسعه فعالیت‌های مترو50 درصد و برای خرید، تعمیر و نگه داری اتوبوس‌های شهرداری 82.5 درصد از محل درآمدهای هدفمندی پرداخت شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا