خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سخنگوی دولت: انتخابات شورایاری احیای محله‌‌گرایی است

«علی ربیعی»، سخنگوی دولت گفت: انتخابات شورایاری احیای محله گرایی است، بچه محلی در ایران از بین رفته بود که این امر با برنامه‌ای که دولت برای واگذاری وظایف به محلات دارد، می‌تواند مهم باشد.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی سخنگوی دولت با حضور در ستاد برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از شهرداری و معاونت فرهنگی و اجتماعی بابت برگزاری این انتخابات گفت: سخنگویی فقط سخن یک طرفه از سوی دولت نیست، بلکه انتقال سخن مردم به دولت نیز اهمیت دارد. این انتخابات باعث تعالی سطح تعامل اجتماعی می‌شود.

وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر شاهد مایوس شدن مردم بودیم، گفت: از دورانی که فکر می‌کردیم مردم به کنجی رفته و نسبتی با نظام سیاسی و حاکمیت ندارند، عبور کرده‌ایم.

او با بیان اینکه انتخابات شورایاری زودتر از انتخابات مجلس برگزار می‌شود، اظهار داشت: این انتخابات پیش هنگام نشان می‌دهد که مردم در صحنه حضور دارند و ما نیاز داشتیم تا مشارکت مردم نشان داده شود.

وی تصریح کرد: مردم باید به اداره امور شهرشان باز گردند و طرحی را در دولت مطرح کردیم که این مسئولیت را به مردم واگذار کنیم.

ربیعی در ادامه اظهار کرد: این انتخابات احیای محله گرایی است، بچه محلی در ایران از بین رفته بود که این امر با برنامه‌ای که دولت برای واگذاری وظایف به محلات دارد، می‌تواند مهم باشد.

وی افزود: در شرایط کنونی این انتخابات می‌تواند نشاط اجتماعی را افزایش دهد.

ربیعی در ادامه تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات شورایاری‌ها واکنش به خیلی از بدبینی‌هایی است که در این مدت شنیده شد و کمک می‌کند تا نشاط در محله‌ها افزایش یابد. در محله ما در منطقه جوادیه پنج ائتلاف ایجاد شد که برای من خیلی جالب بود.

وی با اشاره به برگزاری الکترونیک انتخابات تصریح کرد: به شهرداری تهران برای استفاده از فناوری و برگزاری مکانیزه این انتخابات برای اولین بار تبریک می‌گویم شهر تهران الگویی بسیار خوبی است و برگزاری الکترونیک این انتخابات می‌تواند مقدمه‌ای برای برگزاری سایر انتخابات باشد.

ربیعی با بیان اینکه نکته که دادن مدیریت و بخشی از وظایف دولت به مدیریت محلی اتفاق بسیار خوبی است، افزود: این امر سرعت را بیشتر می‌کند و فسادپذیری آن کمتر است.

وی افزود: امروز با حضور مردم شکافی که تصور می‌شد و بر روی آن تبلیغ می‌شد از بین رفت.حتی در سیل اخیر کشور نیز حضور جوامع محلی اثربخشی بیشتری در بهبود وضعیت مناطق سیل‌زده داشت.

ربیعی در ادامه با بیان اینکه ما نیاز به ساخت کارخانه‌های پتروشیمی بزرگ نداریم، افزود: معتقدم باید برای مردم شادی ایجاد کنیم که برای ایجاد این شادی نیاز به ساخت کارخانه و پتروشیمی‌های بزرگ نیست آنچه مردم را شاد می‌کند، مشارکت جوامع محلی و ایجاد ارتباط سالم اجتماعی است.

وی در ادامه با بیان اینکه این اطمینان را به مردم می‌دهم که شهردار حاضر در 24 ماه آینده در کنار دولت بماند، به شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: علائم بسیار خوبی داریم که نشان می‌دهد، در پایان امسال و سال آینده با رشد اقتصادی خوب پیش خواهیم رفت. به مردم در حوزه مسائل اقتصادی فشار زیادی وارد شده به ویژه در جنوب و حاشیه شهرها، گرچه ما موفق شدیم جلوی رشد تورم را بگیریم و آن را منفی کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: در جلسه‌ای که شهرداران کلانشهرها با دولت داشتند، قرار شد خانه‌های کوچک و ارزان قیمت برای تازه ازدواج کرده‌ها ارائه شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا