خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ به «مجازات دخترانی که فیلم به مسیح علینژاد بفرستند»

دو وکیل دادگستری به توییت رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر که مدعی امکان مجازات قانونی دخترانی شده که فیلمی را به مسیح علینژاد ارسال می‌کنند، واکنش نشان دادند.

به گزارش انصاف نیوز، حجت الاسلام جلیل محبی در توییتی نوشته بود:

«ارسال فیلم آمر به معروف و اذیت‌های بعدی آن جرم است. از آقای بی طرفان حمایت حقوقی از جمله معرفی وکیل و‌ تنظیم شکایت نامه و پیگیری‌های دیگر خواهیم کرد. پی نوشت: ارسال فیلم برای مسیح علینژاد مصداق ماده ۵۰۸ قانون تعزیرات است و می‌تواند حبس طولانی مدت داشته باشد»

محمدعلی کامفیروزی، وکیل دادگستری، در پاسخ به محبی با نقل جمله‌ای خود او، به کنایه توییت کرد:

«”امر به معروف نه جنگ است که خشونت بخواهد و نه دعواست…”؛ اما ما چند دختر جوان را به دلیل انتشار یک فیلم به پرونده سازی و حبس طولانی تهدید می‌کنیم! پ.ن: ماده ۵۰۸ قانون تعزیرات همکاری با دول متخاصم خارجی را جرم دانسته اما ایشان گویا نه معنای دولت را می‌داند و نه معنای همکاری و…»

مصطفی ترک همدانی، دیگر وکیل دادگستری نیز خطاب به محبی توییت کرد:

«شکسته نفسی فرمودید! اصلا نپرداختن بلیط مترو؛ استفاده بیش از ظرفیت آسانسور را نیز در همین دامنه جرم انگاری کنید. نکنه گمان دارید دادگاه انقلاب هم گوش بفرمان شماست؟ پی نوشت: ماده 508 هر کس با دول خارجی متخاصم بهر نحو علیه ج.ا.ا همکاری نماید، در صورتی که محارب شناخته نشود به 1 تا 10 سال حبس محکوم میگردد»

جلیل محبی در توییتی دیگر در این باره نوشت:

«در توییتر عده زیادی دنبال آن هستند که تو با بی‌منطقی تندترین حرف را بزنی و ادب و عدل و انصاف و حق را زیر پا بگذاری تا برایت کف و سوت بزنند اما تو مسلمانی و خوانده‌ای لایجرمنکم شنئان قوم علی الا تعدلوا اعدلوا هو اقرب للتقوی. تو مسؤول راضی نگهداشتن مردم نیستی تو باید به خدا پاسخ دهی»

ترک همدانی در پاسخ به او نوشت:

«سلام جناب محبی! کمی منصف باشید. شاید حساسیت بر روی لباس روحانیت باشد اما گفتار منطقی بر قلب انسان می‌نشیند هرچند مخاطب آن را ظاهر نکند. فرمایش شما درباره‌ی ماده‌ی 508 منطقی نبود. بنده از مدافعین امر به معروف و نهی از منکرم اما در امور حقوقی محتاط باشید. خداقوت».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. واقعا سرنوشت این مردم به کی ها سپرده شده…..واقعا امربه معروف اینقدر تنزل داده شده؟؟؟؟؟یعنی ورود به این مسئله انسانی که از ان محبت میزاید چنین تعریف خشونت باری می کنیم وانرا به جاسوسی برای دول متخاصم پیوندمیدهیم؟؟؟باان انطباق غلط با قانون؟؟؟؟؟

  2. باور کنید نه این خانم علینژاد را می شناختم نه داستانش را می دانستم ولی همینکه اتفاقی در برنامه ای دیدمش ناخودآگاه به نظرم کریح اومد.
    فرقی که بین دختران بی حجاب ایرانی با خارجی ها وجود دارد این است که تنفر قلب هایشان را سیاه ساخته برای همینم حرکاتشان مشمئز کننده به نظر می رسد.

    2
    4
    1. جناب رضا سخنانتان متین….چه کرده اند که موجبات این نمایش چنین کراهت هایی باب شده است؟؟؟این لجاجت وعقده گشایی ها را چه علت باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا