خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شروط رییس فدراسیون فوتبال برای آغاز لیگ برتر

مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال گفت: لیگ برتر وقتی شروع می‌شود که شرایط برگزاری در کلیه زمینه‌ها از جمله داوری فراهم شود. بحث ورزشگاه‌ها باید با بلیت الکترونیک فراهم شود. این کار سختی  هم نیست چون برخی رسانه‌ها می‌گویند که ما زیرساخت‌های این مساله را نداریم. مساله بعدی شماره گذاری صندلی است. دوربین مداربسته مساله شاخص بعدی است که بتوانیم اتفاقات و حاشیه‌های تماشاگرنماها را بررسی کنیم.

به گزارش ایسنا، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه جلسه توجیهی داوران لیگ برتر اظهار کرد: بهترین مراسم برای زحمت‌کش‌ترین افراد حوزه فوتبال برگزار می‌شود و کمیته داوران و خود داوران را از ارزشمندترین عناصر فوتبال می‌دانیم. فکر می‌کنم برای اولین بار است که ما یک کرسی خوب در AFC و در بخش داوری پیدا کردیم. به هیات مدیره، هیات رئیسه و فدارسیون فوتبال به خاطر این عنوان خوب تبریک می‌گویم. امیدوارم در آن عنوان و در بخش داوری تاثیرگذار باشیم. حضور ما در مرکز تصمیم‌گیری هستیم خیلی اهمیت دارد البته ممکن است بعضی از تصمیم‌گیری‌ها پذیرفته شود و برخی هم پذیرفته نشود.

وی ادامه داد:‌ فکر می‌کنم یکی از عنوان‌های خوب دیگری که به دست آوردیم، در حوزه بانوان بود. ما در هیات رئیسه بانوان عضو داریم و این عنوان موثر در بخش فوتبال بانوان کشور است.

رئیس فدارسیون فوتبال گفت: ما در بخش داوری، یک موسسه آموزش زبان در سراسر کشور ایجاد کردیم. موسسه نفت پارس با یک مجموعه مالی بسیار خوب و با پول خوب قراردادی با فدراسیون فوتبال منعقد کرد و در کلیه بخش‌های داوری اسپانسر و حامی داوری شد. به نظر من این یک اتقاق خوب است.

او درباره زمان شروع لیگ اظهار کرد: نمی‌دانم لیگ برتر چه زمانی آغاز می‌شود اما می‌دانم سه مساله باید رعایت شود. این مسائل را دوست دارم کامل منعکس شود چون برخی رسانه‌ها حرف‌های آدم را به کلی تغییر می‌دهند. لیگ برتر وقتی شروع می‌شود که شرایط برگزاری در کلیه زمینه‌ها از جمله داوری فراهم شود. بحث ورزشگاه‌ها باید با بلیت الکترونیک فراهم شود. این کار سختی  هم نیست چون برخی رسانه‌ها می‌گویند که ما زیرساخت‌های این مساله را نداریم. مساله بعدی شماره گذاری صندلی است. دوربین مداربسته مساله شاخص بعدی است که بتوانیم اتفاقات و حاشیه‌های تماشاگرنماها را بررسی کنیم.

تاج ادامه داد: اگر باشگاهی شرایطی که ما اعلام کردیم را دارا است، هر چه سریع‌تر استادیوم مورد نظر را به سازمان لیگ معرفی کند. اگر باشگاه‌ها ورزشگاه خود را آماده کردند، آن دسته از تیم‌هایی که نتواننند استادیوم خود را آماده کنند، در شهرهای هم جوار بدون تماشاگر بازی می‌کنند. این مساله به خاطر این است که مسئول نظم ورزشگاه‌ها در شهرهای هم جوار بتوانند مدیریت درستی داشته باشند و حاشیه خاصی ایجاد نشود.

وی خاطرنشان کرد:‌ این برنامه‌ای است که ما خودمان معتقد به آن هستیم و مورد تایید AFC  است. همه باشگاه‌ها و رئیس هیات‌های فوتبال و استانداری‌ها در جلسات مربوط به این مساله شرکت داشتند و از فرایند آن باخبر هستند. همه استانداری‌ها توسط وزیر ورزش و جوانان، مشکلات‌های استادیوم‌های لیگ برتری به آن‌ها گوشزد شده است. امیدوارم که به جایی برسیم بیشتر ورزشگاه‌ها مسائل مورد نظر را رعایت کنند و ما لیگ برتر را شروع کنیم. آیین نامه داوری برای امسال بسیار روشن است و هر کسی تحت هر شرایطی به داور اعتراض کند، اگر داور اشتباه کرده باشد باشگاه باید اعتراض خود را به سازمان لیگ اعلام کند و این فرایند یک زمان مشخص دارد و کمیته داوران باید پاسخ خود را بدهد. نمی‌شود یک باشگاه‌ها اعتراضش دیده نشود و یک داور هم پشت سرهم اشتباه کند بعد هم بگوییم باید از داور حمایت کنیم. داور پراشتباه باید شناسایی شود و کنار گذاشته شود یا به لیگ پایین‌تر برود و آمورزش ببیند.

او افزود:‌ هر کسی اعتراض بی‌جا به داور کرد، محرومیت آنی دارد و دستگاه‌های انضباطی، اخلاق، استیناف و تعیین وضعیت، پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد. ما حدود ۶ جلسه درباره همین مسائل داشتیم و نتایج آن با شروع لیگ برتر معلوم خواهد شد. یک سرمربی ما بطری آب در سوئیس پرت کرد و ما به خاطر این اتفاق جریمه مالی شدیم. کلی تلاش شد که محروم نشویم. این اتفاقاتی است که همه دلشان می‌خواهد به وقوع بپیوندد چون در غیر این صورت ضرر آن را تیم ملی می‌بیند. ما مسابقات مقدماتی جام جهانی را در پیش داریم و اگر یکی از همین اتفاقات در یکی از این بازی‌ها پیش آید،‌ دچار مشکل خواهیم شد. ما مسابقات مقدماتی جام جهانی را در پیش داریم و اگر یکی از همین اتفاقات در یکی از این بازی‌ها پیش آید،‌ دچار مشکل می‌شویم.

رئیس فدارسیون فوتبال درباره VAR گفت: بهتر است که درباره VAR  اظهار نظر متفاوت نکنیم. کمیته داوران و مسئولان مروبوطه در حال پیگیری این مساله هستند و در کل یک اظهار نظر بیرون می‌آید. این اظهار نظر های متفاوت،‌مردم را سردرگم می‌کند. در مجموعه داوران، ناظرین و مسئولان همه باید یک نظر را بدهند. من با توجه به اطلاعاتی که کسب کردم، ما داریم شرایط VAR را در کشور فراهم می‌کنیم که یکی از آن‌ها همین کلاسی است که برگزار شده است. تلاش‌های آقای رفعتی، ممبینی و اسماعیلیان و افراد دیگر در این رابطه بسیار موثر بوده است. بحث دیگری که برای استادیوم‌ها مد نظر قرار خواهد گرفت، کمک داوران ویدویی خواهد بود.

او ادامه داد: ان‌شاءالله همه کمک خواهند کرد تا این مسائل در کشور فراهم شود و امیدواریم این هفته، هفته خوبی باشد و از مدرس خوب این کلاس تشکر می‌کنم که این کلاس‌ها را برگزار کرد. از پیشکسوتان داوری هم تشکر می‌کنم حضورشان باعث دلگرمی می‌شود و از داوران حمایت می‌کنند. شاید امروز اساسنامه فدراسیون فوتبال به تصویب هیئت دولت برسد. عمده جلسات در این خصوص برگزار شده و امروز هم آخرین جلسه در این باره خواهد بود. من در بیشتر این جلسات بوده‌ام و امیدوارم به خوبی و خوشی این مسئله طی شود تا بتوانیم بدون مانع فوتبال را اداره کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا