خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سخنگوی حزب اعتماد ملی: شورای نگهبان نتوانسته بی‌طرفانه عمل کند

اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی درباره انتظارت خود از شورای نگهبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی آینده به ایرناپلاس می‌گوید: ما به‌صورت کاملاً روشن مطرح کردیم که شورای نگهبان باید بی‌طرفی خود را حفظ کند.

او ابراز عقیده می‌کند که با این حال اسناد و مدارکی موجود است که شورای نگهبان نتوانسته است در این زمینه بی‌طرفانه عمل کند.

گرامی‌مقدم معتقد است: این انتخابات (انتخابات مجلس یازدهم) باید سه ویژگی آگاهانه بودن، رقابتی و سالم بودن را داشته باشد و شورای نگهبان که وظیفه نظارت را دارد، باید این شرایط را فراهم کند.

وی درباره رد صلاحیت کاندیداهای اصلاح‌طلب می‌افزاید: مباحثی که در گذشته مطرح بوده، نشان می‌دهد شورای نگهبان نتوانسته جامعه را قانع کند که بی‌طرف عمل کرده است؛ مدرک و سند آن هم انتخاباتی است که برگزار شده؛ یعنی حداقل بعد از انتخابات مجلس سوم و به‌ویژه سه انتخاباتی که بعد از مجلس هفتم برگزار شد، همواره ۹۰ درصد کاندیداهای یک جریان سیاسی با استناد به بند یک و سه ماده ۲۸ یعنی عدم التزام عملی به اسلام و قانون اساسی رد صلاحیت می‌شوند که این صرفاً یک اتهام است. نه جرمی ثابت شده و نه کسی توانسته است آن را ثابت کند. با آن که این شخصیت‌های رد صلاحیت شده در تمامی عملکردها و بیاناتشان تاکید کرده‌اند که به اسلام، نظام و قانون اساسی پایبند هستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره برگزاری انتخابات عادلانه می‌گوید: گاهی به نظر می‌رسد این موارد مستمسکی برای رد صلاحیت یک جریان سیاسی شده است در حالی که جریان مقابلِ اصلاح‌طلبان را رد صلاحیت نمی‌کنند و آنها دارای ریزش حداقلی هستند. در واقع، توان رقابت از اصلاح‌طلبان گرفته می‌شود. در حالی که بسیاری از کاندیداهای اصلاح‌طلب تا چند روز مانده به انتخابات از وضعیت تأیید یا رد صلاحیتشان خبر ندارند، تمامی کاندیداهای اصولگرا از همان ابتدا از تأیید صلاحیت خود مطمئن هستند. انتخاباتی عادلانه است که تمام جناح‌های سیاسی بتوانند با تمامی ظرفیت و توان خود در انتخابات شرکت کنند.

گرامی‌مقدم می‌افزاید: اگر در خروجی مجلس ناکارآمدی وجود دارد، در مواردی خروجی نظارت استصوابی است. ما از این جهت به شورای نگهبان منتقد هستیم و انتظار داریم در شرایطی که کشور نیازمند انسجام ملی است، زمینه‌هایی که در گذشته محل نقد بودند، مورد بازبینی و دقت نظر قرار گیرند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا