خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«چگونگی احقاق حقوق سهامداران پدیده به اطلاع مردم می‌رسد»

حجت‌الاسلام مظفری، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: چگونگی احقاق حقوق سهامداران، تبدیل و افزایش سهام پدیده از طریق اطلاعیه در رسانه ها و روابط عمومی دادگستری به اطلاع مردم می رسد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری روز شنبه در حاشیه جلسه اعلام رای متهمان شرکت پدیده در مشهد افزود: سهامداران فعلا اقدامی انجام ندهند چون به زودی مقدمات اداری اجرای احکام انجام و از طریق رسانه های عمومی موضوع چگونگی احقاق حقوق اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در جریان دادرسی پرونده پدیده مشخص شد تعدادی از مدیران و مسئولان به نحوی در  موضوع شرکت پدیده و ایجاد شرایط فعلی دخیل بوده اند ولی برای آنها پرونده ای تشکیل نشده که این مهم رسیدگی شود از این رو از دادستان مرکز خراسان رضوی می خواهیم از امروز و در اسرع وقت برای تشکیل پرونده برای این افراد اقدام شود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: بیشترین میزان سهام شرکت پدیده متعلق به بانک صادرات به میزان ۱۵ هزار میلیارد ریال است.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری افزود: در بین موسسات مالی نیز موسسه ملل بیشترین طلب را از این شرکت به مبلغ حدود پنج هزار میلیارد ریال دارد که به سهام تبدیل شده است.

وی ادامه داد: از سازمانها، نهادها، بانکها و موسسات مالی می خواهیم از فردا شروع به فراهم کردن مقدمات اجرای حکم کنند تا در کوتاهترین زمان، شیرینی این دادنامه به کام مردم بنشیند.

پرونده شرکت پدیده از ۲۲ اردیبهشت ماه گذشته در قالب ۱۶ جلسه دادگاه مورد رسیدگی قرار گرفت و بالاخره در شانزدهمین روز تیر ماه گذشته ختم رسیدگی اعلام و روز ۲۲ تیر ماه نیز رای پرونده در ۵۰۹ برگ صادر شد.

رای قطعی دادگاه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی برای متهمان پرونده پدیده شاندیز امروز شنبه اعلام شد که بر اساس آن «محسن پهلوان مقدم» متهم ردیف اول به حبس ابد محکوم شده است و بقیه متهمان نیز علاوه بر استرداد مال به مجازاتهایی از دو تا ۲۰ سال حبس محکوم شده اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا