خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه ی یک انجمن اسلامی دانشجویان به فرهادی: برخی تسلیم شده‌اند

انجمن اسلامی دانشگاه شهید بهشتی در نامه‌ای سرگشاده به وزیر علوم، نوشت: با افزایش تعداد حملات نیروهای تندرو به دولت بخش اعظمی از مدیران میانی به جای مقاومت در برابر این حملات دست‌ها را به نشانه‌ی تسلیم بالا برده‌اند و مشی اعتدال را به گونه‌ای کاریکاتور آمیز ترسیم نموده‌اند.
به گزارش دریافتی انصاف نیوز، متن کامل این نامه در پی می‌آید:
بسمه تعالی
لاَّ یُحِبُّ اللّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوَءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلاَّ مَن ظُلِمَ وَکَانَ اللّهُ سَمِیعًا عَلِیمًا (النساء آیه 148)
خدا بلند کردن صدا را به بدگویی دوست ندارد ، مگر از آن کس که به او، ستمی شده باشد ، و خدا شنوا و داناست
جناب آقای دکتر فرهادی
وزیر محترم علوم،تحقیقات و فناوری اطلاعات دولت تدبیر وامید
سلام علیکم
    24 خرداد آغاز حرکتی بود که انتظار می‌رفت سرانجامش به گشایش نسبی فضای سیاسی به ویژه در محیط دانشگاه‌ها ختم شود و حضور افراد فرهیخته‌ای در راس وزارت علوم، امیدهای دانشگاهیان را بیش از پیش فزونی بخشید اما رفته رفته به نظر می‌رسد که با افزایش تعداد حملات نیروهای تندرو به دولت بخش اعظمی از مدیران میانی به جای مقاومت در برابر این حملات دست ها را به نشانه‌ی تسلیم بالا برده‌اند و مشی اعتدال را به گونه‌ای کاریکاتور آمیز ترسیم نموده‌اند.
مجموعه‌ی رفتار مدیران دانشگاه شهید بهشتی مشتی است نمونه از خروار که نشان دهنده‌ی ضعف در به کار گیری نیروهای متعهد به شعارهای دولت است.
با روی کار آمدن دولت یازدهم با اینکه شاهد تغییر مدیریت در دانشگاه شهید بهشتی نبودیم انتظار می‌رفت که تغییر رویه محسوسی در عملکرد مدیران این دانشگاه رخ دهد و عملکرد آن ها منطبق بر شعارهای دولت گردد اما واضح و مبرهن است زمانی که شخصی اعتقادی به یک آرمان و شعار نداشته باشد تلاشی هم در جهت به  ثمر رسیدن آن آرمان انجام نخواهد داد.
اعتدال در نزد مدیران دانشگاه شهید بهشتی یعنی راضی نگه داشتن تمامی افراد حتی نیروهای تندرویی که همه را غیر خود ضدانقلاب و منافق می‌پندارند و تهمت پراکنی و توهین عادت مالوفشان گشته. همان‌ها که عملکرد متعصبانه‌شان جز دلزدگی جوانان از دین و انقلاب هیچ ثمر دیگری نداشته است. اعتدال در نزد مدیران دانشگاه شهید بهشتی یعنی دانشگاه بر مجوزهایی که خودش صادر کرده پایبند نماند و با کوچکترین فشاری از سوی نیروهای مخالف داخل و خارج دانشگاه آن‌ها را لغو کند و تمامی زحمات و هزینه‌های مادی و معنوی فعالین دانشجویی را یک شبه بر باد دهد. اعتدال در نزد مدیران دانشگاه شهید بهشتی یعنی اعمال نظرات شخصی در روند مجوزدهی به برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی و دخالت در اجرای برنامه‌ها. اعتدال در نزد مدیران دانشگاه شهید بهشتی یعنی دادن آزادی عمل و مصونیت آهنین به نیروهایی که به راحتی به قانون و مصوبات وزارت علوم دهن کجی می کنند. اعتدال در نزد مدیران دانشگاه شهید بهشتی یعنی سکوت و بی تفاوتی در مقابل افرادی که در دانشگاه که عرصه‌ی خرد ورزی و گفتگوست به خود اجازه می‌دهند تا به دفاتر و بردهای انجمن‌های اسلامی دست اندازی کنند و آن‌ها را تخریب کنند. اعتدال در نزد مدیران دانشگاه شهید بهشتی یعنی اعمال نظارت و سانسور پیش از چاپ نشریات دانشجویی که برخلاف آیین نامه‌های وزارت علوم است. اعتدال در نزد مدیران دانشگاه شهید بهشتی یعنی اینکه دانشجویان این دانشگاه به بهانه‌های واهی از حق داشتن شورای صنفی نیز محروم گردند تا مبادا صدایی خواب مدیران این دانشگاه را آشفته کند. 
و در یک کلام اعتدال در نزد مدیران دانشگاه شهید بهشتی یعنی ذبح حقیقت در مقابل مصلحت.
جناب آقای دکتر فرهادی فاصله‌ی اعتدالی که ما از مدیران دانشگاه شهید بهشتی مشاهده کردیم با آنچه که از فرمایشات دکتر روحانی شنیده‌ایم از زمین تا آسمان است. 
جناب آقای دکتر فرهادی همواره بی عدالتی است که تندروی را به دنبال می‌آورد و لازمه‌ی اعتدال عدالت است.
اکنون که امیدمان به  تغییر رویه‌ی مدیران دانشگاه شهید بهشتی ناامید گشته، برخود واجب دانستیم که نگرانی‌هایمان را با شما در میان بگذاریم و اعلام کنیم که اگر با اینگونه رویه‌ها مقابله‌ی جدی و قانونی صورت نپذیرد شاهد بازگشت یاس و ناامیدی بر فضای بدنه‌ی دانشجویی حامی دولت تدبیر و امید در انتخابات 92 خواهیم بود و چه تلخ که زود دیر می‌شود و آنگاه نه شما مانید و نه ما … 
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته 
انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی 
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا