خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترامپ از «توافق تجاری بسیار مهم» آمریکا و انگلیس خبر داد

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا با تاکید بر اینکه کشورش و نخست‌وزیر جدید انگلیس روی توافق تجاری اساسی و بسیار مهم کار می‌کنند، گفت هرگونه توافق تجاری جدید به ارتقای تجارت میان دو کشور کمک خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: ما در حال حاضر روی یک توافق تجاری کار می‌کنیم و معتقدم این یک توافق تجاری بسیار اساسی و قابل توجه باشد. گمان می‌کنیم چندین بار این کار را انجام دهیم.

دونالد ترامپ گفت، هم‌اکنون روی یک توافق تجاری با بوریس جانسون، نخست‌وزیر جدید انگلیس کار می‌کند و اینکه پیشتر عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا “مانع مهمی” میان تجارت دو کشور بوده است.

ترامپ نخست‌وزیر جدید انگلیس را “شخص خوب” و “دوست خوب من” توصیف کرد. او افزود: پیش‌بینی می‌کنم که او نخست‌وزیر فوق‌العاده‌ای شود. او هر آنچه لازم است، دارد.

جانسون بابت حمایت سفت و سخت از بریگزیت در عرصه بین‌المللی شناخته شد و در روزهای گذشته متعهد شد تا جدایی کشورش از اتحادیه اروپا را تا پایان اکتبر تکمیل کند. پیش از آن پارلمان طرح نخست‌وزیر قبلی برای جدایی را رد کرده بود.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، روابط تجاری میان واشنگتن و لندن با روابط انگلیس با اتحادیه اروپا دچار مشکلاتی شد و هرگونه توافق تجاری جدید به ارتقای تجارت میان دو کشور کمک خواهد کرد.

دونالد ترامپ پیروزی جانسون در انتخابات درون حزبی و انتصاب به عنوان نخست‌وزیر جدید انگلیس را تبریک گفته است و دو طرف عصر جمعه تلفنی گفت‌وگو داشتند و قصد دارند در نشست گروه هفت که ماه آتی در فرانسه برگزار می‌شود، دیدار کنند.

ترامپ از مدت‌ها قبل روابط تجاری ایالات متحده آمریکا با اتحادیه اروپا را مورد انتقاد قرار داده و سال گذشته روی آلومینیوم و فولاد صادراتی آن تعرفه‌هایی اعمال کرد. دفتر نمایندگی تجاری آمریکا اوایل همین ماه دور جدیدی از تعرفه‌ها روی چهار میلیارد دلار از کالاهای اتحادیه اروپا را پیشنهاد داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا