خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سفیر ایران در عمان: عمان به دنبال میانجیگری درباره نفتکشها است

پایگاه خبری «الف» نوشت: سفیر ایران در عمان ضمن تایید میانجیگری این کشور در ماجرای نفتکش‌ها اظهار امیدواری کرد که عمان در این زمینه مانند گذشته منصفانه عمل کند.

یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان روز گذشته با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در محل وزارت امورخارجه دیدار و گفتگو کرد. سفر وزیر خارجه عمان به تهران واکنش‌های زیادی در رسانه‌های داخلی و خارجی به همراه داشت.

محمد جواد ظریف وزیرامورخارجه کشورمان پس از این دیدار توییتی نوشت: ” از این که امروز در تهران میزبان دوست برجسته ام یوسف بن علوی بن عبدالله وزیر امور خارجه عمان هستم، بسیار خرسندم. درباره تاثیرات تروریسم اقتصادی ایالات متحده علیه ایران، روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و امنیت در خلیج فارس، تنگه هرمز و خلیج عمان گفتگو کردیم.”

بعد از این انتشار این اخبار، گمانه‌زنی‌های زیادی در خصوص دیدار وزرای خارجه ایران و عمان مطرح شد و رسانه‌ها ادعاهایی را در مورد جزییات این دیدار مطرح کردند که جزییات دقیقی از آن منتشر نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا نوری شاهرودی سفیر ایران در عمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در مورد جزییات سفر بن‌علوی وزیر خارجه عمان به تهران اظهار داشت: روابط با عمان در همه زمینه‌ها در حال گسترش است و عمانی‌ها تلاش می‌کنند تا مشکلات منطقه‌ای را حل و فصل کنند، مقامات عمانی به دنبال این هستند تا تشنج در منطقه کمتر و کمرنگ شود و راه حلی برای کشتی‌ توقیف شده ایرانی در جبل الطارق پیدا کنند.

وی تصریح کرد: باتوجه به نگاه منصفانه‌ای که عمان در حل مسایل ایران دارد، امیداوریم بتوانند به راه حلی در این خصوص دست پیدا کنند و مشکلات منطقه را کمتر و کوتاه تر کنند. هدف اصلی از سفر وزیر خارجه عمان، راه‌حلی برای توقیف کشتی‌ ایرانی در جبل‌الطارق بود که رایزنی‌هایی را در این خصوص با مقامات ایرانی انجام داده است.

سفیر ایران در عمان در مورد تاثیرات تروریسم اقتصادی آمریکا اظهار داشت: علاوه بر مسایل منطقه‌ای و رایزنی‌هایی که در این خصوص انجام شد، در مورد مسایلی دیگر هم همواره مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. روابط ایران و عمان روز به روز در حال گسترش است، از سوی دیگر، مقامات عمانی در تلاش هستند تا بتوانند راه‌حل‌های اقتصادی در زمینه تجارت و بازرگانی برای ایران فراهم کنند. همچنین تلاش شده است تا صدور ویزا و ورود ایرانی‌ها به مسقط بسیار آسان شود و از این به بعد هر ایرانی که قصد سفر به عمان را دارد می‌تواند ویزای ده روزه تا یک ماهه دریافت کند.

شاهرودی نوری در مورد روابط دو جانبه ایران و عمان تاکید کرد:  بسیاری از مشکلاتی که بین ایران و عمان وجود داشت حل و فصل شده است، مشکلاتی که در مورد مسایل زیربنایی، هواپیمایی و کشتیرانی بین دو کشور وجود داشت نیز حل شده است.

وی تاکید کرد:‌ مقامات عمانی به دنبال حل مشکلات و بحران به وجود آمده در منطقه خلیج‌فارس هستند و تشنجی که بین ایران و کشورهای غربی در خصوص نقتکش‌ها به وجود آمده است را حل نمایند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا