خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر خارجه عمان: وساطتی درباره تنش‌های اخیر منطقه انجام نداده‌ایم

یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان با بیان اینکه هماهنگی‌هایی میان ایران و عمان برای ساماندهی عبور و مرور در تنگه‎ها وجود دارد، افزود: مسقط هیچ گونه وساطتی در خصوص تنش‎های اخیر در منطقه انجام نداده است.

به گزارش ایسنا، یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان روز یکشنبه پس از دیدار با مقامات کشورمان در گفت وگو با تلویزیون رسمی عمان گفت که هماهنگی هایی میان ایران و عمان برای ساماندهی عبور و مرور در تنگه‎ها وجود دارد و برای اینکه به خطوط کشتیرانی بین‌المللی صدمه وارد نشود، باید بین همه طرف‌ها هماهنگی و ارتباط وجود داشته باشد.

وی نقش میانجی‎گری عمان در خصوص افزایش تنش‎ها در منطقه را رد کرد و گفت که مسقط هیچ گونه وساطتی در خصوص تنش‎های اخیر در منطقه انجام نداده است.

وزیر خارجه عمان تاکید کرد که برای اجتناب از اتفاقات و رخدادهای بیشتر در تنگه هرمز، لازم است همه طرف‌ها با یکدیگر در ارتباط باشند.

بن علوی همچنین خبر برخی رسانه ها مبنی بر انتقال پیام های آمریکا و انگلیس به تهران را رد کرد.

به گزارش ایسنا، یوسف بن علوی روز شنبه به تهران آمد و با مقامات عالی رتبه کشورمان از جمله حسن روحانی رئیس جمهور و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و همچنین علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

شبکه المیادین به نقل از منابع موثق اعلام کرد که خبر برخی رسانه ها مبنی بر اینکه یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان حامل پیام هایی از سوی آمریکا و انگلیس برای ایران است، صحت ندارد.

این منابع افزودند: بن علوی همچنین حامل پیام جرد کوشنر داماد و مشاور ترامپ برای تهران نبود. یوسف بن علوی خودش آمادگی مسقط برای میانجی‌گری بین تهران و واشنگتن و لندن به منظور کاهش تنش را اعلام کرد.

برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند که وزیر خارجه عمان حامل دو پیام از سوی آمریکا و انگلیس برای ایران است.

محمد جواد ظریف در رابطه با دیدارش با بن علوی در روز شنبه در توئیتر خود نوشت: “از این که امروز در تهران میزبان دوست برجسته‌ام یوسف بن علوی بن عبدالله وزیر امور خارجه عمان هستم، بسیار خرسندم. درباره تاثیرات تروریسم اقتصادی ایالات متحده علیه ایران، روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و امنیت در خلیج فارس، تنگه هرمز و خلیج عمان گفت‌وگو کردیم.”

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا