خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحلیل روزنامه سازندگی از تعداد معترضین

روزنامه سازندگی با کنار هم قرار دادن اظهارات مسئولان از تعداد معترضانی که در یک ماه اخیر به خیابان‌ها آمده‌اند نتیجه گرفت آماری که در این باره داده می‌شود متناقض است و حداقل در تهران ۶ هزار نفر بازداشت شده‌اند.

به گزارش سازندگی، ۲۰ ،۷۰ یا ۲۰۰ هزار نفر؟ کدام عدد درست اســت؟ چند نفر در اعتراضات هفته‌های گذشته به خیابان آمدند؟ هرکس یک چیز می‌گوید و در این میان حدادعادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته کل جمعیتی که در یک ماه گذشته به میدان آمدند نهایتا ۲۰۰ هزار نفر بودند. البته این در مقابل آماری است که معاون سیاسی ســازمان بسـیج داده و گفته در بهترین حالت جمعیتی که به کف خیابان آمدند ۷۰ هزار نفر بودند.

شـاید بهترین راه برای معلوم شدن آمارها نگاهی به تعداد بازداشــتی‌های هفته گذشته باشد. همین هفته پیش بود که احمد علیرضابیگی، نماینده مردم در مجلس پس از بازدید از زندان فشافویه گفت که تعداد ۳ هزار نفر در ناآرامی‌های چند هفته گذشــته در این زندان بازداشت شده‌اند. او همچنین به این موضوع اشاره کرده بود که پس از آتش‌ سوزی زندان اوین، ۱۳۰۰ نفر از بازداشتی‌های حوادث اخیر از این زندان به فشافویه منتقل شده‌اند. در اظهارات علیرضا بیگی می‌توان فقط آمار ۴هزار و۳۰۰ دستگیر شده مشاهده کرد.البته این بدون احتساب مجموع دستگیرشدگان ناآرامی‌ هفته‌های گذشته در زندان اوین و دیگر زندانهای استان تهران است.

بنابراین دسـت‌کم فقط در استان تهران ۵ تا ۶ هزار نفر در اعتراض‌های خیابانی یک ماهه گذشته بازداشت شده‌اند. درنتیجه آماری که معاون سیاسی سازمان بسیج از ۷۰ هزار معترض خیابانی در سراسر کشور داده نمی‌تواند با واقعیت مطابقت داشته باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا