خرید تور تابستان ایران بوم گردی

 «آیا مسوولان دانشگاه آزاد خودشان را دارای مصونیت قضایی می‌دانند؟»

گفتگوی انصاف نیوز با وکیل درگذشتگان حادثه‌ی اتوبوس دانشگاه آزاد:

وکیل خسارت دیدگان حادثه‌ی اتوبوس دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با انصاف نیوز از آخرین جلسه‌ی رسیدگی به این پرونده پرونده‌ در روز سه شنبه 8 مرداد خبر داده و در واکنش به اقدامات مسوولان دانشگاه آزاد در تأمین ایمنی مسیرهای این دانشگاه گفت: هیچ عمل مثبتی انجام نداده‌اند و اصلاً برای من جای سؤال است که آیا این افراد خودشان را دارای مصونیت قضایی می‌دانند که چنین رفتاری دارند؟

حسام نواب صفوی در اینباره گفت: سه شنبه، 8 مرداد، آخرین جلسه رسیدگی به پرونده‌ی حادثه‌ی اتوبوس دانشگاه آزاد خواهد بود و دادگاه به صورت علنی است. می‌توانم بگویم در این پرونده نماینده دادستان و بازپرس حداکثر تلاش خودشان را کرده‌اند. دیگر بستگی به رأی قوه قضاییه دارد که نسبت به مسوولان دانشگاه آزاد چه عملکردی را نشان بدهند. به هرحال امیدوارم خون این ده نفر دانشجوی دانشگاه آزاد و حق باقی کسانی که مصدوم و بعضاً دارای مشکل نخاعی هستند در حکومت اسلامی پایمال نشود. جان چند نفر در این حادثه از دست رفته است که با هیچ خسارتی قابل جبران نیست و امیدوارم که با رأی قاضی «عالیشاه» مسوولان دانشگاه آزاد به سزای اعمالشان برسند.

این وکیل دادگستری عنوان کرد: بعد از انتخاب آقای رئیسی به ریاست قوه قضاییه، این پرونده یکی از پرونده‌های مهم قوه قضاییه است و خروجی این رأی می‌تواند بسیاری از پرونده‌های دیگری که از این به بعد اتفاق می افتد را مشخص کند.

او در ادامه گفت: افرادی که در این حادثه دچار صدمه جسمی و ضایعه‌ی نخاعی شده‌اند وضعیت بسیار بدی دارند، اما اول باید به پرونده 10 نفر فوتی بیگناه این پرونده رسیدگی شود و بعداً به پرونده این افراد رسیدگی خواهد شد.

«هیچ اقدام مثبتی تا به حال صورت نگرفته»

نواب صفوی درباره اقدامات دانشگاه آزاد برای تأمین ایمنی جاده‌های واقع در محدوده‌ی این دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد تا به حال هیچ اقدام قابل توجهی انجام نداده و در پاسخ به سوالی که در مجلس از آقای تهرانچی –رییس دانشگاه آزاد- صورت گرفت، ایشان به کذب گفتند ما هرنوع عملی را انجام داده‌ایم اما هیچ اقدام مثبتی در آنجا صورت نگرفته و دانشجویان این دانشگاه مدام می‌ترسند که بلایی سرشان بیاید.

او در ادامه عنوان کرد: تنها کاری که کرده‌اند این بوده که چند متر را فقط گاردریل زده‌اند که آن گاردریل هم بسیار ضعیف بوده است. نه شیب جاده را عوض کرده‌اند و نه اتوبوس‌ها را به صورتی که باید عوض کرده‌اند. اصلاً برای من جای سؤال است که آیا این افراد خودشان را دارای مصونیت قضایی می‌دانند که چنین رفتاری دارند؟ به هرحال باید ببینیم رأی قاضی عالیشاه در روز سه شنبه چه خواهد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا