خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گلایه‌ی کارگردان فیلم «عطر داغ» از «لابی بازی»

حدود یک سال از صدور پروانه نمایش فیلم عطر داغ ساخته‌ی علی ابراهیمی می‌گذرد، اما این فیلم هنوز اکران نشده است؛ کارگردان فیلم معتقد است که «لابی» باعث این اتفاق است.

علی ابراهیمی درباره‌ی آخرین وضعیت این فیلم به انصاف نیوز گفت: فیلم ما یک سال است که پروانه‌ی نمایش دارد. متاسفانه به دلیل لابی بازی‌های پشت پرده که همه‌ی ما هر کدام به نوعی از آن مطلع هستیم، نمایش داده نشده است. فیلم «سرکوب» با تمام اصلاحیه‌هایی که در مساله‌ی پروانه‌ی نمایش داشت، به هر حال در بهترین زمان اکران شد، تنها به دلیل اینکه سرمایه‌گذار آن فیلم آقای محمدصادق رنجکشان است که آژانس هواپیمایی دارد. او سرمایه‌گذار فیلم «متری شیش و نیم» هم بوده است. این دوستان با آقای سیدجمال ساداتیان کار می‌کنند که تهیه‌کننده، پخش‌کننده و سینمادار سرگروه است. به همین دلیل سرمایه‌گذاری که سرگروه است آن فیلم دیگرش که «سرکوب» است را نیز اکران می‌کند.

ابراهیمی ادامه داد: نمی‌خواهم بگویم که صرفا همگی به این شکل جلو می‌روند. آن لابی بازی‌هایی که باید اتفاق می‌افتاد، در فیلم من اتفاق نیفتاد. سرمایه‌گذار من با فروش وسایل شخصی، منزل، ماشین و ملک این فیلم را ساخت. زمانی که این فیلم را ساختیم قیمت دلار حدود  4500 تا 5000 تومان بود و در حال حاضر 13000 تومان است. متاسفانه سازمان سینمایی و ارشاد آنگونه که باید برای اکران این فیلم‌ها پا پیش بگذارند، پا پیش نمی‌گذارند. در جلسات بارها قول اکران را به من داده‌اند. اکران در تیرماه، شد اکران در مرداد و پس از آن هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی توضیح داد: به عنوان کارگردان شخصا باید درگیر انتخاب سرگروه برای فیلم خودم باشم. چه قرارداد اکران ببندم یا نبندم، این فیلم را برای منتقدین و اهالی رسانه در یک سالن سینمایی نمایش خواهم داد. آن وقت به راحتی می‌توان فهمید که چرا چنین فیلمی با این production و کیفیت چرا در جشنواره اکران نشده است. چرا این فیلم سرگروه ندارد. چطور این فیلم در هند 13 اکران فوق العاده می‌گیرد. این فیلم در انگلستان اکران می‌شود و کارگردان‌هایی که برنده‌ی جایزه‌ی «بفتا» و «کن» شده‌اند در پیامی به من می‌گویند چرا اتفاقی در کشور خودت برای آن نیفتاده است.

وی در پایان گفت: متاسفانه باید خودم شخصا و آقای امیرشهاب رضویان تهیه کننده‌ی فیلم نیز به نوبه‌ی خودش باید درگیر سرگروه شود. این درصورتی است که فیلم‌هایی امروز ساخته می‌شوند و فردا اکران می‌شوند. فیلم «ایکس لارج» مثالی برای این موضوع است. این فیلم سه-چهار ماه پیش ساخته شده است. چگونه خارج از صف اکران، اکران می‌شود؟! من فیلم اولی هستم و هنوز وارد فضای رسانه‌ای نشده‌ام و آن تریبونی را که باید داشته باشم، آن را ندارم. قاعدتا فیلم من زیاد جدی گرفته نمی‌شود. ولی اجازه نمی‌دهم این فیلم به این شکل باقی بماند. چه سرگروه این فیلم طی دو هفته‌ی آینده مشخص بشود یا نشود به طور حتم آن را برای اهالی رسانه و منتقدین نمایش خواهم داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا