خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توقیف موقت یک پاتوق شعر

شهرداری منطقه دو جلوی فعالیت یک پاتوق شعر را در سرای محله‌ی سعادت آباد گرفت. محمدعلی آقابیگی رییس کانون شعرای حزب کارگزاران سازندگی درباره‌ی جلوگیری از فعالیت این پاتوق شعر توضیحاتی را ارائه داد.

از سوی دیگر یوسف مزارعی معاون اجتماعی شهرداری منطقه دو نیز به تشریح دلیل تعطیلی این پاتوق شعرا پرداخت.

آقابیگی در این مورد به انصاف نیوز گفت: «اوایل آغاز به کار شورای شهر، طرحی را ارائه دادیم و آن طرح مورد استقبال قرار گرفت؛ طبق آن قرار شد که برای اولین بار در تاریخ تهران پاتوق شعرا تشکیل بدهیم. برای آن طرح به مناطق مختلفی رفتیم و سرانجام منطقه دو را انتخاب کردیم. برای آن طرح با آقای کشت‌پور شهردار منطقه 2 صحبت کردیم و ایشان نظر مثبتی داشت و دستور به اقدام داد. در آن زمان معاون اجتماعی آقای کشت‌پور شخص دیگری بود و اگر در آن زمان معاون اجتماعی تغییر کرده بود، اجازه‌ی فعالیت به ما نمی‌داد. معاون اجتماعی شهردار تغییر کرد و آقای مزارعی معاون اجتماعی شهردار شد.»

وی ادامه داد: «پاتوق شعرا را در سرای محله‌ی سعادت آباد ایجاد کردیم و تمام سرمایه‌های لازم را خودمان تامین کردیم. شهرداری هیچ کمکی به ما نکرد و در حال حاضر به شهرداری اجاره پرداخت می‌کنیم. هر شب در آنجا شب شعر برگزار می‌شود و محل گردهمایی هنرمندان موسیقی، شعر و سینما است. اما طبق دستور خانم حسینی، معاونت اجتماعی ناحیه یک شهرداری منطقه دو کولر به ما ندادند. امکانات را قطع کردند و اجاره را افزایش دادند تا ما از آنجا برویم.

خانم ذوالقدر نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس برای بازدید به آنجا آمد. در آن بازدید گفتند که هیچ امکاناتی اینجا وجود ندارد و این در شان هنرمندان نیست. در دو روز گذشته از دفتر خانم ذوالقدر با من تماس گرفتند و در آن تماس به من گفتند با آقای کشت پور تماس بگیر تا ایشان مشکلات شما را حل بکند. آقای کشت‌پور به من گفت تمام مشکلات شما را حل می‌کنم. آقای مزارعی دستور بسته شدن انجمن را داده است. تمامی وسایل ما آنجاست و شعرا را از آنجا بیرون کرده‌اند. هنوز نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است. امروز به دفتر شهردار رفتیم، آنها هم به ما گفتند نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است.»

یوسف مزارعی معاون اجتماعی شهرداری منطقه دو درباره‌ی جلوگیری از فعالیت این پاتوق شعرا به انصاف نیوز گفت: «حدود یک سال است که این فضا را در اختیار دوستان قرار داده‌ایم، اما کسی از این موضوع خبردار نشد. ولی در حال حاضر که یک روز جلوی کار این پاتوق آن هم به دلیل ملاحظات اداری گرفته شده است، دوستان مدام در حال تماس با من هستند. ما مشکل و ممانعتی با آن نداریم و اگر موضوع این چنین بود، آنجا را از ابتدا به آنها واگذار نمی‌کردیم. ما از این طرح‌ها استقبال می‌کنیم. بحث انجمن‌های فرهنگی، ادبی و هنری خیلی جدی‌تر گرفته شده است. شواهد این موضوع در مجموعه ما قابل ملاحظه است. پیش از این در محله شریف انجمن شعر ایجاد کرده بودیم.»

وی ادامه داد: «آقای آقابیگی به ما مراجعه کرد و ما فضایی در اختیار ایشان قرار دادیم. مشکلی با فعالیت ایشان نداریم. آقای آقابیگی با یکی از همکاران ما بدرفتاری کرده است، ما اعتقاد نداریم که کسی سازمان، قانون و حرمت انسان‌ها را زیرپا بگذارد. به هرحال بخاطر یک مساله‌ی رفتاری از ایشان خواستم تا به اینجا بیاید و درباره‌ی نوع رفتارش توضیح بدهد. ایشان دوست من است و در اختیار قرار دادن آنجا به اعتبار من صورت گرفته است. پیش از این، چند مورد دیگر پیش آمده است. خودم شخصا به آنجا رفته‌ام و وساطت کرده‌ام. دوستان چون فکر می‌کنند این کار با اتکا به من صورت گرفته است و از آن حمایت می‌کنم، می‌توانند به کارمندان و کارشناسان بی احترامی بکنند. ما این را تا حدودی تحمل می‌کنیم. ما از کارهای فرهنگی حمایت می‌کنیم و این تنها شب شعر نیست. تشویق می‌کنیم تا در محله‌هایشان حافظ خوانی، سعدی خوانی و شاهنامه خوانی و کارهای فرهنگی راه بیاندازند. این کارها در سرای محله سعادت آباد به طور جدی انجام می‌شود.»

مزارعی در پایان گفت: «اما دیروز عصر خبردار شدم که ایشان مجددا رفتار مناسبی نداشته است. به مدیر محله گفتم به طور موقت اجازه‌ی فعالیت به ایشان را ندهید تا ایشان درباره رفتارش توضیح دهد. دوستان پیام داده‌اند که این موضوع ملاحظات سیاسی دارد، اگر کسی در طول یک سال گذشته در انتصابات و فعالیت‌هایی که انجام داده‌ام نشانه‌‌ی سیاسی دیده است، آن را بگوید. اعتقادی به این موضوع ندارم. اگر بخواهم از قانون حمایت کنم، ابتدا باید برابر دوستان خودم بایستم و سپس دیگران.»

انتهای پیام 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا