خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقدی بر حکم یک تا ده سال حبس برای ارسال فیلم و‌ عکس به مسیح علینژاد

نعیم رضا نظامی چهارمحالی، وکیل دادگستری در یادداشتی در اینستاگرام خود نوشت:

«مطابق ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) هر کس یا گروهی با دول خارجی متخاصم به هر نحو علیه جمهوری اسلامی ایران همکاری نماید، در صورتی که محارب شناخته نشود به یک تا ده سال حبس محکوم می‌گردد. با این وصف اقدام ارسال کننده فیلم برای فردی معلوم الحال به هیچ عنوان مشمول این ضابطه نمی گردد!

بنده نظر شخصی خود را سابقا در خصوص خانم معصومه علینژاد مطرح کرده ام و به نیت برخی از فرستندگان ویدئو برای این شخص اشاره کرده ام گو آنکه صدای لرزان افرادی که ویدئو ارسال کرده اند گویای فهم ایشان از عواقب احتمالی می باشد! اما صریحا با اظهار نظر ریاست محترم دادگاه انقلاب مخالفم گو آنکه معصومه علینژاد دول خارجی نیست فردی است که در کمال تاسف بظاهر موفق شد از راه دور کمپنی راه اندازد و عزیزان مسئول خیلی دیر به فکر چاره افتادند و در قبال چهارشنبه های سفید ، چهارشنبه های طلایی راه انداختند!

معصومه علینژاد جز به منافع خود و گروه وابسته به چیز دیگری نمی اندیشد ولیکن تعیین مجازات کردن با اعلام مصداق برای اشخاص صحیح به نظر نمی رسد چرا که طرف موضوع گمان به موفقیت خود در اجرای نقشه از پیش تعیین شده خود می کند . ضمنا بایستی توجه کرد با اوصاف مذکور ارسال ویدئو بطور کلی برای سایر شبکه های خارجی نیز مشمول این ضوابط است چرا که آنها بودجه شبکه خود را بظاهر از دولتهایی که شبکه در آن کشور فعالیت می نماید اخذ می نمایند ولیکن ضرورت دارد ابتدا دولت متخاصم شناخته شود و بعد شبکه وابسته به دولت متخاصم گردد و در هر سو همکاری اشاره شده در ماده استنادی جوانب وسیع دارد و بایستی بر مبنا تفسیر مضیق قوانین کیفری به موضوع رسیدگی شود. قطعا اصل بر برائت است.»

«ارسال فیلم و عکس به مسیح علینژاد تا ده سال حبس دارد»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا