خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئیس جدید MI6 کیست؟

وزارت خارجه انگلیس روز جمعه «الکس یانگر» را به عنوان رئیس جدید سرویس اطلاعات مخفی بریتانیا (آم آی6) معرفی کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس روز جمعه اعلام کرد «آلکس یانگر» از سوی این وزارتخانه و در توافق با دفتر نخست وزیری به سمت ریاست جدید سرویس اطلاعات مخفی بریتانیا (MI6) منصوب شده است.
آقای یانگر جانشین «سر جان ساورز» می شود و از ماه آینده شروع به کار خواهد نمود. وی که از سال 1991 به عنوان افسر بخش محرمانه سرویس اطلاعاتی مشغول به کار بوده، در دو سال گذشته بر عملیات این سرویس در سطح جهانی نظارت داشته است و افسر ارشد SIS در افغانستان هم بوده است.
وی اقتصاد خوانده و پیش از پیوستن به MI6 در ارتش بریتانیا افسر بوده نقش های عملیاتی گوناگونی در لندن داشته که از آن جمله می توان به راهبری عملیات ضد تروریسم در سه سال منتهی به بازیهای المپیک در لندن اشاره کرد.
«ترزا می» وزیر کشور انگلیس در اواخر ماه اوت اعلام کرده بود (اینجا) که سطح هشدار تهدیدات تروریستی در این کشور به وضعیت «وخیم» رسیده و این بدان معناست که احتمال زیادی وجود دارد که حملات تروریستی در این کشور صورت گیرد وی بار دیگر در روزهای گذشته با اعلام اینکه «بیش از 500» تبعه بریتانیا برای پیوستن به گروه های تروریستی به سوریه سفر کرده اند، اعلام کرد (اینجا) در انگلستان «با تهدید جدی روبرو هستیم.»
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا