خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر کشور: صادرات کالا‌های ضروری ممنوع است

جلسه ستاد مقابله با قاچاق سوخت ظهر امروز (پنجشنبه)به ریاست نماینده رئیس جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزیر کشور در محل این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران رحمانی فضلی با اشاره به گزارش وزارت راه و شهرسازی از اجرای طرح پیمایش مصرف سوخت خودروهای سنگین و برون‌شهری گفت: طرح پیمایش و gps با مسئولیت وزارت راه و کشور کماکان در دستور کار باشد و این کار با همکاری و هماهنگی اتحادیه ها انجام بگیرد از سوی دیگر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تشکیل کارگروهی تصمیم کامل و جامعی نسبت به مصرف سوخت خودروهای سنگین داخلی و ترانزیت تهیه و ارائه کند.

نماینده رئیس جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به گزارش ارائه شده درباره مصرف سوخت لنج ها در آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و نحوه تعیین قیمت سوخت آنها اظهار کرد: لنج هایی که در داخل آب‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارند از قیمت مصوب داخلی سوخت بهره مند خواهند شد.

وزیر کشور افزود: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کارگروهی مصرف واقعی هر کدام از لنج ها را تعیین کند از سوی دیگر این کارگروه با همکاری وزارت نفت تصمیم جامعی نسبت به نحوه محاسبه نرخ سوخت لنج هایی که مقاصد خارج از آب های سرزمین ایران دارند با رعایت مقررات حمل کالا، تصمیم‌گیری کند.

رحمانی فضلی با اشاره به تصمیم قبلی ستاد مقابله با قاچاق سوخت نسبت به تبدیل سوخت همه نیروگاه ها از نفت به گاز تصریح کرد: بر اساس گزارش وزارت نفت تمامی نیروگاه ها به جز ۲ نیروگاه نسبت به تغییر سیستم مصرف سوخت خود به گاز اقدام کرده اند و مابقی نیروگاه ها در زمانبندی مشخص باید انجام شود.

نماینده رئیس جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: در شهرها و روستاهایی که پوشش کامل گاز دارند وزارت نفت مکلف شد نسبت به نحوه تامین سوخت و مدیریت آن اقدام کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا