خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«زمینه تحصیل دانش آموزان پناهنده افغانستانی در کرمان فراهم است»

آموزش و پرورش استان کرمان درباره خبر «امروز تمام دختران افغانستانی دوره ابتدایی دبستان زینبیه شهر کرمان از مدرسه اخراج شدند» توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش انصاف نیوز، اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اعلام کرد:

در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و دستور وزیر محترم آموزش و پرورش، زمینه تحصیل بیش از 30 هزار دانش آموزپناهنده افغانستانی همچون دانش آموزان ایرانی در مدارس شهرستان های مجاز به زندگی اتباع افغانی فراهم شده است.

لازم به ذکر است: ادامه تحصیل این دانش آموزان در مدرسه زینبیه آموزش و پرورش ناحیه دو شهر کرمان نیز مانعی ندارد بلکه با توجه به تراکم و آمار بالای دانش آموزان در کلاس های مدرسه زینبیه و افتتاح مدرسه جدید و نوساز ویژه دانش آموزان تبعه خارجی فقط به برخی از آنها توصیه شده تا در راستای کاهش بعد مسافت مدرسه تا منزل و ارتقا کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی به مدرسه رودکی مراجعه، ثبت نام و ادامه تحصیل دهند.

بدیهی است: ادامه تحصیل این دانش آموزان در مدرسه زینبیه نیز بلامانع و امکان تحصیل آنان در این مدرسه ضمن رعایت تراکم کلاس درس همچنان وجود دارد.

شایان ذکر است: در سال تحصیلی جدید بیش از ۳۰ هزار دانش آموز پناهنده افغانستانی در مدارس استان کرمان ثبت نام و همانند دانش آموزان ایرانی و در کنار آنان مشغول به تحصیل هستند.

گفتنی است: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ثبت نام دانش آموزان افغانی غیر مجاز آمار دانش آموزان پناهنده افغانی در استان کرمان در سه سال اخیر رشد چشمگیری داشته که آموزش و پرورش استان کرمان در طول این سه سال اقدامات زیر را در راستای ارتقا کیفیت خدمات آموزشی و پرورشی به دانش آموزان تبعه خارجی داشته است:

🔹آماده سازی، تجهیز ونصب ۶۳ دستگاه کانکس آموزشی، جهت تحصیل بیش از ۴ هزار دانش آموز اتباع خارجی در استان،
🔹احداث و کلنگ زنی 5 مدرسه ویژه اتباع خارجی در شهرستان های زرند، کرمان، بردسیر، رفسنجان و منطقه چترود
🔹راه اندازی 318 کلاس سواد آموزی عمومی ویژه سه هزار 500 تبعه خارجی در گروه سنی 10 تا 15 سال
🔹برگزاری دوره های مقدماتی سواد آموزی و مهارت آموزی ویژه 508 نفر از اتباع خارجی در کرمان
🔹بهسازی و مقاوم سازی 120کلاس درس در قالب پروژه مدیریت آموزش در اضطرار با همکاری امور پناهندگان نروژ (NRC) ویژه دانش آموزان اتباع خارجی در استان

مدرسه‌ای در کرمان از ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خودداری کرد!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا