خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقد قابل تامل روزنامه جوان به یک منتقد سینمایی

«ميلاد نجفي» در یادداشتی در روزنامه ی جوان با تیتر «درباره توهين «مازيار فكري ارشاد» به مدافعان حرم و قهرمانان المپيك | هذيان‌هاي مجازي يك شبه منتقد»، نوشت:

«مازيار فكري ارشاد» يكي از منتقدان سينما كه متأسفانه هر از چند گاهي هم به عنوان كارشناس در برنامه‌هاي تلويزيوني حضور پيدا مي‌كند، اخيراً در صفحه شخصي خود در فيس بوك، نكات عجيبي را در ارتباط با اهداي مدال ورزشكاران به مدافعان حرم و رهبر انقلاب نوشت.

«بالاخره مي‌رسد روزي كه ورزشكار مدال گرفته ما تو رويشان بايستد و بگويد تقديم نمي‌كنم. چهار سال براي گرفتن اين مدال زحمت كشيدم و عرق ريختم، شب‌ها از درد عضله‌هاي گرفته و كوفته نخوابيدم و ماتحتم پاره شده و اين مدال را به خودم و پدر و مادرم يا معشوقم تقديم مي‌كنم. اين مدال سهم زحمت‌هايي است كه كشيده‌ام. نه به مدافعين آنجا تقديمش و نه به مهاجمين اينجا و نه هيچ آستاني. اگر المپيك رياكاري برگزار شود، قطعاً به خاطر وادار كردن ورزشكارانمان به اين تقديم‌هاي زوركي و دروغين در صدر جدول خواهيم بود.»

جملات بالا عين عبارات شخص منتقد محترم در صفحه اجتماعي‌اش بود كه در موضوع اهداي مدال برخي از ورزشكاران پس از كسب مقام در المپيك به مدافعان حرم، رهبر انقلاب و آستان مقدس حضرت رضا(ع) بود. قبل از هر چيز جا دارد بابت بازنشر جملات سخيف و توهين‌آميز «مازيار فكري ارشاد» از تمام ورزشكاراني كه تاكنون مدال خود را در مسابقات مختلف به عزيزان خود تقديم كرده‌اند و سپس ساحت مقدس مدافعان حرم اهل بيت و البته رهبر فرزانه انقلاب عذرخواهي و از نوع ادبيات و تفكر داعش گونه يك مدعي فرهنگ اعلام انزجار كنيم.

دستگاه دروغ سنجي آقاي منتقد

بيماري خودبزرگ‌پنداري و همه‌چيز داني برخي از مدعيان فرهنگ و انديشه آنقدري افراطي و زننده شده است كه به خود اجازه مي‌دهند هركس غير از خواست و علاقه آنها عملي را انجام داد، آن را اشتباه بدانند و تا مي‌توانند تحقير و توهين را به آن روا دارند. ورزشكاران بسياري پس از پيروزي انقلاب اسلامي در ميادين و تورنمنت‌هاي مختلفي شركت كرده‌اند كه حاصل آن صدها مدال رنگارنگ بوده است، بسياري از آنها مدال خود را به عزيزان خود مثل خانواده يا مربيان تقديم كرده‌اند كه بسيار اقدام زيبا و پسنديده‌اي است. البته تقديم مدال به يك عزيز، دليل عزيز نبودن ديگران نمي‌شود، مثل اين است كه اگر كسي مدال خود را به همسرش تقديم كرد، بگوييم به پدر و مادر خود بي‌علاقه بوده است. اين نتيجه‌گيري فقط از يك ذهن سخيف و كم‌سواد برمي‌آيد. آقاي مثلاً منتقد گفته‌اند كه تقديم زوركي مدال، چگونه است كه اگر اجباري در اهداي مدال به شخصي است، همه ورزشكاران اين كار را انجام نمي‌دهند؟ در همين المپيك بانوي ورزشكار محترم مدال آور ما مگر مدال برنز خود را به مدافعان حرم تقديم كرد؟ در بين تمام مدال‌آوران تاريخ ورزش جمهوري اسلامي تاكنون چند نفر مدال خود را به گزينه‌هاي مورد اشاره منتقد هتاك اهدا كرده‌اند؟ پس اجبار و زوري در كار نبوده است و ايشان با نيت‌خواني اشتباه به عقده‌گشايي عليه مدال آوران پرداخته‌اند.

اي كاش دوستان قلم به دستي كه خود با پول بيت‌المال و حمايت‌هاي دولتي روزگار مي‌گذرانند، حرمت قلم نگه مي‌داشتند و اگر به هر دليل خاكريز امن خود را از پشت لپ‌تاپ براي دفاع از منافع ملي ترك نمي‌كنند، لااقل احترام خون‌هاي ريخته شده جوانان اين مرز و بوم در مقابله با تروريست‌هاي سلفي را حفظ مي‌كردند و آنها را با لفظ «مهاجمين و مدافعين» يكجا قرار نمي‌دادند، وگرنه مظلوميت رهبر انقلاب كه سال‌هاست براي همگان آشكار شده است و از امثال ايشان توقعي نيست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا