خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عکس‌های ملکه انگلیس پایین کشیده شد

بی بی سی فارسی در گزارشی نوشت:

«همه پرتره‌های ملکه الیزابت دوم از مقر وزارت ایرلند شمالی در بلفاست برداشته شده‌اند. این وزارتخانه یکی از وزارتخانه‌های دولت علیاحضرت (دولت بریتانیا) است و دلیل واضحی برای برداشتن این پرتره‌ها داده نشده است.

یک عضو مجلس اعیان بریتانیا اخیرا گفت به یک کارمند ارشد وزارت ایرلند شمالی اخیرا ده هزار پوند پرداخت شد تا از جلوی پرتره‌های ملکه رد شود.

گفته شده این کارمند ارشد از مشاهده پرتره ملکه و همسرش، احساس اهانت می‌کرد.

روزنامه “نیوز لتر” یکی از روزنامه‌های مهم ایرلند شمالی و قدیمی‌ترین روزنامه انگلیسی زبان که از سال ۱۷۳۷ چاپ شده می‌گوید همه پرتره‌های ملکه و شاهزاده فیلیپ از ساختمان وزارت ایرلند شمالی در بلفاست برداشته شده‌اند.

بسیاری از ملی‌گرایان در ایرلند شمالی خود را بریتانیایی نمی‌دانند و ملکه الیزابت دوم را به عنوان رئیس کشور به رسمیت نمی‌شناسند.

وزارت ایرلند شمالی نسبت به نمایش عکس و پرتره یا هر شی دیگری در محل این وزارتخانه حساس است و سعی می‌کند حساسیت‌های کارمندان این دفتر را در نظر بگیرد.

گفته شده پس از مشورت با کارمند ارشدی که از مشاهده تصاویر ملکه و همسرش ابراز نارضایتی کرده بود، قرار بوده پرتره ملکه با مارتین مک‌گینس، از فرماندهان سابق ارتش جمهوریخواه ایرلند جایگزین شود اما اکنون همه تصاویر ملکه از این ساختمان جمع‌آوری شده‌اند.

ملکه بریتانیا و مارتین مک‌گینس تابستان سال ۲۰۱۲ برای اولین بار با هم روبرو شدند و دست دادند.

پس از جنگ‌های موسوم به “استقلال” و با تصویب پارلمان بریتانیا، بخش جنوبی جزیره ایرلند تحت عنوان “جمهوری ایرلند” در سال ۱۹۲۲ مستقل شد اما بخش شمالی، موسوم به اولستر که اکثر جمعیت آن را پروتستان‌ها تشکیل می‌دادند، بخشی از “پادشاهی متحده بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی” باقی ماند.

ایرلند شمالی از سال ۱۹۶۸ درگیر بحران بود و این بحران تا سال ۱۹۹۸ ادامه داشت. در این سه دهه بیش از ۳۶۰۰ نفر کشته و حدود ۵۰ هزار نفر زخمی شدند.

درگیری بر سر موقعیت سیاسی ایرلند شمالی بود، جایی که جمهوری‌خواهان کاتولیک می‌خواستند از بریتانیا جدا شوند و یونیونیست‌های پروتستان می‌خواستند بخشی از پادشاهی بمانند».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا