خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک بیانیه‌ی دانشجویی درباره‌ی وقایع دانشگاه علمی کاربردی شهرکرد

بیانیه‌ی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شهرکرد را در ادامه می‌خوانید:

بیانیه تشکل های آزاده استان پیرامون وقایع دانشگاه علمی کاربردی

نفست را از هر پستی گرامی دار؛ هر چند دنائت، تو را به خواهش هایت برساند؛ چرا که هرگز در برابر نفس [ارجمند]ت که می بخشی، چیز ارزنده ای به دست نخواهی آورد.
بنده دگری مباش! زیرا خدایت آزاد آفریده است
امام علی(ع)

✅کشور پر افتخار و پهناور ایران در تاریخ شکوه مند خود همواره به این بالیده است که در گستره جغرافیایی اش پذیرای تنوعات فرهنگی ،زبانی و مذهبی بوده است و تمامی ساکنان و شهروندان این سرزمین کهن در تمامی سال های زیست خود با تبادلات فرهنگی توانسته اند چنان سرزمین غنی را با عناصر مختلف فرهنگی ، قومی و مذهبی بسازند که شهید مطهری نیز در کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام به ان اشاره نموده است و فرهنگ ایرانی را سبب غنای فرهنگ اسلامی و بالعکس میداند

✅ باید در نظر داشت که در تاریخ پر افتخار اسلام آن چیزی که جوهره دین می باشد همواره آزادی انسان ها از قیود در قالب توحید و سوق دادن انسان به سوی عدالت است ،اسلام دین زندگی و آزادگی است و نه دین سخت گیری و دلمردگی چنانچه در طول تاریخ اسلام هیچگاه مشاهده نکرده ایم که به اسم اسلام با فرهنگ و رسوم ملت ها و اقوام به چنین ستیز سختی برخاسته شده باشد. افتخار ایران ما همزیستی مسالمت آمیز دو عنصر دین و فرهنگ ایرانی اقوام مختلف در کنار یکدیگر است .هشدار های طالقانی بزرگ و شهید مظلوم بهشتی امروز به خوبی بر ما آشکار شده است که انذار میدادند که مبادا به اسم اسلام عده ای آن چه را که واقعیت های ذهنی خود میدانند بر مردم تحمیل کنند و تاریخ انقلاب گواهی می دهد که چنین کج فهمی ها و تند روی هایی که در مقاطعی از انقلاب بر اقوام و فرهنگ و سنن محلی رفت مورد مذمت بزرگان و دلسوزان ایران واسلام بود ،این همان خطر دین ایدولوژیک است که هر آن چه با عقاید آن ها سازگار نباشد گویی مخالفت با خدا و پیامبری است که پیام آور مهر و دوستی برای جهانیان بود .متاسفانه شاهد آن هستیم که امروز نیز دین و انقلاب متولیان جدیدی پیدا کرده اند. که خود را چارچوب اسلام و انقلاب می دانندو خارج از آن چیزی جز خطا و گمراهی نمی دانند.
استفاده از عناوینی چون انقلابی و اسلامی برای تحمیل عقاید خود با توسل به قدرت نه تنها چهره اسلام را خدشه دار میکند بلکه بازی خطرناکی است که در آن دو گانه فرهنگ اقوام را در برابر اسلام قرار می دهد ،دو عنصری که بیش از هزار سال در کنار یکدیگر به زیست اجتماعی ایرانیان غنایی وصف ناپذیر داده است.

✅موسیقی بختیاری نیز یعنی هویتی به بلندای تاریخ ایران اسلامی. اما متاسفانه امروز شاهد این هستیم که برخی افراد ندانسته، نه تنها هویت یک قوم را که هویت یک اکثریت را در کشور زیر سوال برده اند و هم چنین در جهت نقض آزادی فرهنگی دانشگاه و دانشجو گام برداشته اند. اکنون باید از ایشان پرسید که:
اولا، چگونه عرف و فرهنگ اسلامی بختیاری را نادیده گرفته اید و با مبتذل خواندن آن و مراسمات آئینی بختیاری که جزء لاینفک فرهنگ این قوم است به مردم این منطقه توهین میکنید؟
ثانیا، آیا این توهین ها با هدف رشد و بالندگی و تربیت نسل جوان برای ساختن فردایی بهتر است یا در جهت انفعال و سر خوردگی آنان؟
ثالثا، چگونه اقدام فرهنگی مجموعه دانشگاه علمی کاربردی که حاصل ساعت ها و روز ها تلاش دلسوزانه و در راستای معرفی فرهنگ غنی استان چهارمحال و بختیاری است را به راحتی زیر سوال برده و فعالیت های متعارف فرهنگی را مبتذل خوانده و در نهایت با دعوت از مراجع و مسئولین استانی صراحتا خواستار زیر پا گذاشتن استقلال دانشگاه و جامعه ی دانشجویی شده اید؟

✅ما به عنوان فعالین دانشجویی که همواره بر استقلال دانشگاه به عنوان نهادی مدنی تاکید داریم، تبعیت مسئولان دانشگاه از فرامین مراجع غیر مسئول را علیه پویایی محیط های علمی و اقدام نا متعارف دعوت از یک مرجع خارجی را برای دخالت در دانشگاه نقض علنی حقوق جامعه دانشجویی می دانیم و بر آزادی فرهنگی جامعه ی دانشگاهی به عنوان یکی از حقوق اساسی دانشجویان و اساتید جامعه دانشگاهی تاکید میکنیم.

✅ همچنین توجه به این نکته بسیار ضروری به نظر میرسد که دانشگاه و دانشجویان فهیم خود می توانند درباره مسایل فرهنگی درون دانشگاه تصمیم گیری نمیایند و هرگونه مداخله و نامه نگاری با اشخاص خارج از این محیط فرهنگی دخالت در دانشگاه و اجحاف و توهین به شآن این نهاد است

✅در نهایت بعنوان تشکل های #آزاده و #غیر_وابسته و بعنوان نماینده صدای جمعی از دانشجویان استان ضمن اعلام حمایت قاطع و علنی خود از اقدامات فرهنگی بویژه اقدام شایسته و ارزشی اخیر مجموعه علمی کاربردی استان، هرگونه تهاجم هدف مند و دعوت از مراجع خارجی دانشگاه را جهت دخالت علنی در بستر جامعه دانشجویی و نقض حریم استقلال دانشگاه را شدیدا محکوم می نماییم و باید گفت که هر فرد، گروه، و هر جریان با هر اسمی اگر بخواهد در برابر فرهنگ مردم یک منطقه بایستد هم خود و هم آن اسم را به نابودی میکشاند و در آخر پیروزی نهایی این تقابل ها متعلق به جامعه ی مدنی ایران و فرهنگ اصیل مردم منطقه می باشد.

🔹مجمع اسلامی دانشجویان آزاد اندیش دانشگاه شهرکرد

🔸انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهرکرد

🔹مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

🔸انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهرکرد

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا