خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش جهانگیری به «تحریم ظریف»

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری در واکنش به «تحریم ظریف» در توییتر نوشت:

«تحریم⁩ وزیر امور خارجه ایران از سوی ⁧دولت ترامپ⁩ نشانه جدیدی از ⁧بی‌منطقی، درماندگی و ماجراجویی یک قدرت زورگوست. دکتر ⁧ظریف نماد و نماینده توانای دیپلماسی مقبول و قانونمند ایرانی است. حتی دشمنان عاقلِ ظریف⁩ بر دانش، مهارت و توانمندی کم نظیرش در گفتگو و ⁧خلق فرصتهای پرهیز از منازعه و جنگ⁩ واقف‌اند. تحریم ظریف دلیل دیگری بر ⁧ریاکاری⁩ و ⁧دروغگویی⁩ در باب دعوت به ⁧مذاکره⁩ است.»

معاون اول رئیس جمهوری همچنین در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت:

«دکتر ظریف تجسم «عقلانیت در سیاست» و «تدبیر در مناسبات بین المللی» است. نام و آوازه او در جهان فراتر از آوازه یک مقام اجرایی است. دنیا او را به خیرخواهی و تلاش برای عبور دیپلماتیک از عرصه های خصومت بار می‌شناسد. او نشان داده است که هم آشنا به قدرت «گفت‌وگو» و «مذاکره» است و هم به زبان و سازوکارهای سیاسی و فنی آن تسلط دارد. او سخنگوی ایرانی «خردورزی در سیاست‌ورزی» است. مردم ایران، نظام و دولت همواره اندیشه و توان او را ستوده‌اند. او مدام کوشیده است که ایران، منطقه و جهان را از موقعیت‌های مخاطره‌آمیز و بحرانی دور کند.

حال دولت ترامپ او را تحریم میکند تا چه پیام و اقدامی را نشان دهد؟ تحریم او بیش و پیش از هر پیامدی، گواه بی‌منطقی و درماندگی در گفتار و عمل است. کسی که ادعا می‌کند می‌خواهد با جمهوری اسلامی ایران بدون پیش شرط مذاکره کند، مقام مسئول ایرانی و نماینده توانای ایران را در گفت‌وگو تحریم می‌کند!

سیاست همیشه میدان زورگویی و قلدری نیست، زمانی هم عرصه سنجش ادعاهاست. این کار ترامپ محک تجربه بود که به میان آمد و سیه‌رویی کسی و سیاستی که در آن «غش» هست را نشان داد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا